18.07.2020, 22:27 | #21 |
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lublin
Posty: 569
Motocykl: RD04
Online: 1 miesiąc 2 dni 16 godz 8 min 29 s
|
Proponuje Luna AIG80. W miare dobry.
|
20.07.2020, 07:24 | #22 | |
Administrator
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,589
Motocykl: RD03
Online: 4 miesiące 4 tygodni 5 godz 30 min 32 s
|
Cytat:
Dlatego można nieznacznie zweryfikować ciśnienia względem faktycznych potrzeb ale wychodząc z tych fabrycznych. Ciśnienie ustalone przez producenta jest dla temperatury powiedzmy 15-20* czyli zimnych i uwzględnia nagrzewanie opon podczas jazdy. Jeśli zrobimy paredziesiąt km autostradowo to ciśnienie nam podskoczy i to jest zgodne z założeniem oraz potrzebą. Spotkałem się z oryginalną instrukcją iż przy przewidywanej dłuższej jeździe z prędkością powyżej 180km/h należy dopompować 0.2-0.3atm do zimnego ciśnienia podstawowego. W samochodzie stosuję korektę ciśnienia kół tylnych znaczy pompuję więcej tak by znieść podsterowność a zyskać nieco nadsterowności którą pięknie się kontroluje. To więcej to ok 10-15% zależne od opon i ich kleistości do asfaltu. Oczywiście każdy pojazd ma inaczej i stąd trzeba sobie znaleźć te idealne. Właściwe skorygowanie ciśnień nawet w nieznacznym zakresie naprawdę zmienia prowadzenie ( jak ktoś nie wyczuwa spadku o 0.2 to te informacje mu się nie przydadzą). Samochodek przednioośkowy na suchych winklach zaczyna dorównywać czterokapciowym i objeżdża wypasione zelektonikowane wynalazki którym komputery wyhamowują jazdę przy minimalnych odchyłkach od założeń programującego w fabryce wspomagacze. Ostatnie naście i więcej lat producenci celowo ustawiają zawieszenie by uzyskać podsterowność która jest uważana za bezpieczniejszą z uwagi na walenie w razie czego przodem( strefa zgniotu i poduszki) a nie bokiem kiedy nadsterowność wyniesie tył. Dla potrafiącego jeździć nie ma problemu ale z racji że coraz mniej ludzi ma o tym pojęcie producent z góry zakłada że robi autko dla gamonia stąd też dziesiątki systemów , komputerów sterujących jak i geometria zawieszenia. Wprawdzie temat pistoletowy ale garść informacji powietrzno/ciśnieniowych może komuś się przyda.
__________________
AT03 |
|
20.07.2020, 18:20 | #23 | |
Cytat:
I tu pistolecik ma niewiele do rzeczy. Sorki za off top Pozdr rr
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. |
||
22.07.2020, 11:23 | #24 | |
Zarejestrowany: Aug 2017
Miasto: Zgierz
Posty: 868
Motocykl: EXC 250 TPI
Przebieg: galanty
Online: 2 tygodni 4 dni 20 godz 1 min 27 s
|
Cytat:
|
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Koniec pompowania?! | michoo | Uklad paliwowy i wydechowy | 15 | 03.10.2008 11:24 |