25.07.2019, 21:41 | #121 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Za zielonymi górami, za lasami
Posty: 1,138
Motocykl: czarny, pomarańczowe ladaco
Online: 7 miesiące 1 tydzień 22 godz 13 min 55 s
|
Spokojnie, jajec płyta urwać nie może, bo motór prowadzi kierowniczka. Było już parę gleb, ale z zamontowanym bagażem nic się nie stało. Zresztą płyta jest na tyle nisko i nie wystaje poza obrys motocykla, że ja przynajmniej problemu nie widzę.
|
26.07.2019, 20:50 | #122 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Wzorując się trochę stelażem raf-a uczyniłem kilka poprawek. Wygląda teraz to tak. Zrobiłem model z kartonu i wydaje się pasować.
Aktualnie będzie to z 4mm nierdzewki, chyba, że jeszcze zrobię prototyp z 3mm aby upewnić się co do wymiarów i sprawdzić zachowanie lżejszego stelaża. Jak ramka będzie gotowa i będzie pasować to będę myślał nad płytą. Plan jest jeszcze, aby na płytę pasował kanister rotopax 1 galon na wodę. Sent from my SM-J600FN using Tapatalk
__________________
Zapraszam na YouTube , Instagram oraz Stronkę. Pozdrawaim, Dawid z DMMotoAdventures Ostatnio edytowane przez CzarnyCzarownik : 26.07.2019 o 20:58 |
26.07.2019, 21:23 | #123 |
Wieczór
Jeśli wsporniki przyspawasz do płyty poprzeczki nie bega potrzebne. Sugeruje tez by dłuższe wsporniki nie były równolegle do krótszych. To przesztywni konstrukcje. Pozdr rr
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. |
|
26.07.2019, 21:53 | #124 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
No ale ja (jeszcze) nie mam spawarki
W sumie jeszcze podsunąłeś mi pomysł, aby wzmocnić stelaż mógłbym zrobić przedłużkę "płyty" od strony lampy i kanapy. Oba kawałki przedłużone kawałki zagiąć o 90 stopni i zrobić uszka pod śruby/nity wygięte o 90 stopni tak aby złapać to do tych nóżek. Wydaje mi się, że nie powinno to być jakieś mega skomplikowane/niemożliwe do wygięcia na CNC. Pewnie wtedy spokojnie 3mm by wystarczyło. |
01.08.2019, 10:01 | #125 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Update1:
Uchwyt poszedł na laser - cena pierwszej sztuki około 130zł, do tego jeszcze płyta będzie, mam nadzieję że trochę taniej. Ale samą płytę chcę wycinać z kartonu na szablon jak stelaż będzie na 100% gotowy. Z tego co się dowiedziałem to przy zamówieniu około 10 sztuk cena robocizny mocno spada. Jak produkt będzie gotowy to może mógłbym zorganizować większe zamówienie? O ile jakieś zainteresowanie by tym było. Myślę, że w ciągu 2 tygodni temat powinien być zamknięty. Update2: Brakujące części sprzęgła/skrzyni już prawie są u mnie. Albo piątek, albo poniedziałek. Jeszcze jeden brakujący filmik praktycznie zamykający temat tylnego hamulca, czyli składanie pompy hamulcowej (pozostało jeszcze odpowietrzenie i zalanie płynu, napisy powinny być wieczorem - zapomniałem o nich). Tutaj wszystko było w porządku, zero zestawów naprawczych. Tylko rozkładanie, czyszczenie i składanie |
10.08.2019, 18:52 | #126 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Mały update co do bagażnika: stelaż już jest. Zrobiłem za długi o jakieś 5mm i przy tylnim mocowaniu trochę ucieka ale pasuje bez problemu. Jak na pomiar miarką krawiecką i tekturą całkiem spoko
Myślę, że wersja druga będzie już ok i wolna od poprawek. Nierdzewka 3mm jednak daje radę, sztywna jak ... i nic się nie rusza na boki. Teraz tylko wymyślić płytę i będzie git Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
14.01.2020, 10:13 | #127 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Po wielu miesiącach przerwy czas na ciąg dalszy. Sprawa z bagażnikiem zakończyła się tak jak na fotkach niżej:
Do DR płyta była pierwsza taką robotą i wygląda jednak trochę słabo (Jakby ktoś chciał to może być do sprzedania w niedługim czasie). Bagażnik do XR był drugim projektem i z niego jestem już bardzo zadowolony - do DR teraz chciałbym dorobić właśnie coś w tym stylu. Może jakby było jakieś zainteresowanie to bym pomyślał o dziale PID, cena za sztukę powinna być w okolicach 200 z kompletem do montażu. Generalnie przez wakacje jeździł na tym worek crosso 40l - w DR kierunki zostały przeniesione w trochę głupie miejsce i worek czasami je ugniatał, więc to jest do poprawy Jakby ktoś był zainteresowany to lepsze fotki tu: DR350 i XR400. Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
31.03.2020, 20:16 | #128 | |
Zarejestrowany: Mar 2020
Posty: 1
Motocykl: RD03
Online: 38 min 9 s
|
Cytat:
Witam zmotoryzowanych. Prześledziłem temat dokładnie i bardzo mi się przydał przy naprawie mojej nowo zakupionej DR 350. Jeśli mogę coś wnieść do tematu to badałem napięcie cewki położenia czujnika wału za pomocą diody led. Pozdrawiam i odporności. |
|
04.04.2020, 21:52 | #129 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Cześć zbynek118, fajnie że przydała się ten opis
Dodałem Twój post do spisu treści na początku, fajnie to wymyśliłeś. Z tego co mi się wydaje to diodę można podpinąć obojętnie jak, bo jeden impuls z cewki składa się tak naprawdę z dwóch impulsów (dodatni i ujemny) więc dioda zawsze mignie. |
16.09.2020, 21:31 | #130 |
Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,792
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
Dziś mały update tematu ... związany z obniżaniem motocykla.
A wygląda to tak, przed: i po Jak wiadomo motocykle enduro mają dość wysoko siodła i niższe osoby mogą mieć z tym dość poważny problem. Na asfalcie może być pół biedy, ale w terenie już częściej może braknąć gruntu pod stopami ... no i mamy klops. Zrobiliśmy 3 typy kości obniżających w rozmiarach S, L, M. Wszystko wycięte wodą na CNC z lepszego gatunkowo aluminium (PA6/2017A). Do tego potrzebne są jeszcze dystanse - też zostały wycięte z tego samego stopu. Wycięte kości wyglądają tak: No i teraz najważniejsze, czyli o ile to obniża? Na początku (w tamtym roku) poszła kanapa i wybraliśmy z niej około 1cm. Dzięki temu wysokość siodła spadła z 87cm na 86cm. A teraz po zabawach z kośćmi wyszły takie wartości: Kość rozmiar S: siodło 84cm, zmiana o 2cm w stosunku do oryginału, Kość rozmiar M: siodło 83cm, zmiana o 3cm w stosunku do oryginału, Kość rozmiar L: siodło 82cm, zmiana o 4cm w stosunku do oryginału. Do tego udało się wpuścić lagi w półki o 22mm (ale potrzebne do tego jest podniesienie kierownicy!). Jest to maksymalna wartość, bo laga jest węższa w dolnej części i podczas dalszego wpuszczania byłaby coraz słabiej zamocowana w półce. Dzięki temu zabiegowi siodło spadło o kolejne 0,5cm. Z kością w rozmiarze L jest mały problem, bo przy maksymalnym dobiciu amora koło może się zablokować o błotnik. Pewnie przy lekkim zawodniku i jeździe typu advenczer takie ryzyko nie istnieje, ale zdecydowaliśmy się zainstalować u nas kość w rozmiarze M, bo tutaj taki problem już nie istniał. Z taką kością (M) oraz po wpuszczaniem lag w półki wyszło w siodle 81.5cm! W stosunku do oryginału jest to 5.5cm mniej. Dzięki temu Marta dosięga już pełnymi stopami do asfaltu w trampkach, a w butach moto to już jest bajka. Po testach na TET w Serbii i Czarnogórze faktycznie obniżone moto dawało radę i upadków było znacznie mniej, jednym słowem modyfikacja bardzo na plus. Podsumowanie prac, efekty, porównania widoczne na filmiku https://youtu.be/CfLNT7vO5uo: Jakby ktoś był zainteresowany to zestawy do obniżania będę miał do sprzedania w niedługim czasie. Więcej informacji pojawi się wkrótce. |
Tags |
dr350 , odbudowa , rebuild |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Historia pewnego wyjazdu | 7Greg | Trochę dalej | 217 | 21.01.2022 14:31 |
Historia pewnego mostu. | Zet Johny | Inne tematy | 12 | 07.04.2014 14:46 |
Historia pewnego pomysłu czyli zapraszamy na Letni Zlot FAT 2013 | Mat | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 53 | 19.04.2013 08:15 |
Historia pewnego dialogu | podos | Inne tematy | 7 | 16.10.2008 19:45 |