03.04.2018, 14:59 | #81 |
no i jak te testy , bardzo interesuje mnie ten malutki motorek
__________________
WSK125>XL650V Transalp>XR650R>TE450>DR800big>XR750VAfrica Twin>XR400R>VFR800fi>TE450ie>Bandit1200S |
|
03.04.2018, 15:57 | #82 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 11 min 34 s
|
Skurwesyn- już po przeglądzie i niezbędnych wymianach.
Silnik to rakieta, bardzo mocny, dość brutalny. Niby tylko 95 km, ale przelot wydech, bogate mapy i 3 gary powodują że oddaje moc "zadziornie". Praca silnika przypomina mi pracę gsxr-a 1100 w którym ktoś zepsuł 1 cylinder i chodzi kulawo, ale "z jajem". Na asfalcie super - tylna E09 rysuje krechę non stop. Byłem też w terenie - ale nie jest łatwo. Afryką, transalpem, czy nawet kolegi LC8 robiłem slajdy na każdym zakręcie - a tym trudno - charakterystyka szlifierki i łatwo o glebę. Zawieszenie na wertepach znośne - coś jak nowsza afryka, ale bez cudów. Wypuszczony w powietrze leci na przód - ale nie ma to znaczenia, raczej na takich motocyklach się nie lata przydała by się w nim regulacja przodu - jak na moje standardy jest mocno przytłumiony - wiadomo po asfalcie lata ponad 200. W stosunku do AT - przeszkadza mi trochę szerokość ramy na wysokości kolan - jak stoję, ale idzie się przyzwyczaić. Generalnie jestem pozytywnie zaskoczony.
__________________
Enduro i ADV |
03.04.2018, 16:06 | #83 |
Będziesz go modził czy zostaje w ory... tzn. tak jak był....
__________________
Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. |
|
03.04.2018, 17:23 | #84 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 11 min 34 s
|
Tak jak jest jest w mojej opinii gotowy. Dostanie tylko z powrotem drugą oryginalną tarczę i drugie lusterko. Motac zawiasów nie ma sensu, bo harakter silnika to asfalty i szutry. Może dostanie mniej terenowe opony, choć to nie w moim stylu. Crosowa kostka z przodu troche pływa na asfalcie a moto szybkie. Żeby chociaż jakieś tkc, czy coś podobnego..
__________________
Enduro i ADV |
04.04.2018, 19:25 | #85 |
Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Biała Podlaska
Posty: 34
Motocykl: NAT
Online: 3 dni 15 godz 47 min 39 s
|
A zbiornik juz zmieniłeś?
|
04.04.2018, 20:18 | #87 |
Daj jakieś foty bo przebieram nogami
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
|
04.04.2018, 21:31 | #88 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 11 min 34 s
|
Jest jeszcze w dziale giełda FAT
o ten skurwesyn: http://africatwin.com.pl/attachment....1&d=1522003165
__________________
Enduro i ADV |
31.07.2018, 21:13 | #89 |
mistrzu
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 1,956
Motocykl: RD03
Przebieg: ?
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 11 min 34 s
|
Pozwolę sobie podsumować temat, bo "mężczyznę poznaje się po tym jak kończy" czy coś w ten deseń....
Zrobiłem Baghirze dosyć solidny test w terenie i moje wnioski: - Zawieszenie - poezja, zawias jak w LC4, więc żaden z duali oprócz pomarańczowego nie ma takiego. Pozwala na naprawdę szybką jazdę po dziurach czy nawet muldach. - Silnik - wiadomo z XTZ i tak jak w XTZ jest bezobsługowy, ale nie grzeszy dynamiką. Wprawdzie długie przełożenia pozwalają bez problemu trzymać 120 w trasie, ale porównanie 50 konnej MZ z wtryskowym 50 konnym BMW 650 czy wtryskową 48 konną XT 660r wypada słabo dla MZ. Robiłem testy z gaźnikami mikuni bst 32 z freewinda, ale zabrakło mi cierpliwości. Generalnie silnik jest długowieczny i ma duuużo momentu - pomimo braku narowistości oceniam go pozytywnie. -Waga - MZważy zależnie od danych 172 - 182 kg z płynami. Ze zbiornikiem od LC4 odpowiednio więcej bo wchodzi prawie 20 litrów w stosunku do org 12, dochodzą bagażniki i płyta pod silnik - fabrycznei MZ nie ma płyty, a jazdę bez z wystającą pompą wody sobie nie wyobrażam. Oznacza to lekką nadwagę, ale jeśli porównac ją do motocykla o podobnych osiągach czyli AT 650 - jesteśmy spooro do przodu. W ciężkim terenie jest ciężka, różnica w poręczności w porównaniu do XR600 czy DRZ 400 jest tak samo duża jak jej przewaga nad AT. - Zbiornik - zbiornik 18 litrów od LC4 dało się przypasować, ale wymagało to trochę zabawy. Trzeba było zmienić trasę przewodów chłodzenia (największy problem bo mało miejsca) i przesunąć klakson. Mocowania praktycznie pasują, nie trzeba wiercić/spawać. Dużym plusem jest fakt że chroni chłodnice przy małych glebach. Kanapa pochodzi również od LC4, jest taka sama jak w LC4 ADV i trudno dostepna. Jej zamontowanie wymagało przycięcia boczków i modyfikacji mocowania tylnego w kanapie (nowy gwintowany otwór na śrubę mocującą). Podsumowując - fajne moto, wg mnie wspaniała alternatywa dla XT 660z (bo nie przerabiamy zawieszenia żeby było świetne), oraz dla LC4 640 (bo mamy praktycznie LC4, ale z silnikiem nie wymagającym tyle uwagi i o lepszej kulturze). Trzeba pamiętać tylko że moto nie jest tak dynamiczne jak nowocześniejsze i droższe KTM 690 czy BMW Challenge, ani tak lekkie w prowadzeniu w terenie jak poczciwy stary Suzuki DRZ. Wszystko zależy z kim się jeździ, ja ostatnio latam głownie turystykę hard off i "żółte kondony" objeżdżają moją poczciwą MZ... TEMAT MZ ADV UWAŻAM ZA ZAMKNIĘTY IMG_20180711_171624.jpg IMG_20180708_150226.jpg IMG_20180706_161154.jpg IMG_20180706_143815.jpg IMG_20180707_124931.jpg
__________________
Enduro i ADV Ostatnio edytowane przez motormaniak : 31.07.2018 o 21:19 |
31.07.2018, 21:27 | #90 |
Kiedyś R.T70
Zarejestrowany: May 2014
Miasto: Częstochowa
Posty: 1,422
Motocykl: Była RD04
Przebieg: 120000+
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 7 godz 47 min 6 s
|
Zgrabne moto Ci wyszło.
__________________
Serdecznie pozdrawiam. Romek T. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
motormaniaka zmota dla Miecia | motormaniak | Inne tematy | 54 | 28.02.2017 22:36 |
Niech będzie że wyprawa | Brambi | Trochę dalej | 18 | 29.10.2013 02:29 |
Uwaga - wstępniak będzie... | Pastor | Wszystko dla Afryki | 14 | 17.07.2008 23:11 |