Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 31.08.2017, 00:12   #11
Maurosso
 
Maurosso's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Rz-ów
Posty: 648
Motocykl: RD07
Maurosso jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 14 godz 2 min 49 s
Domyślnie

Cytat:
budowa emulatora jest tak nieskomplikowana, że trudno raczej porównać co lepsze
Cytat:
To fakt, jak wziąłem to do ręki, to uśmiałem się z wydanych ponad 3 stówek, o 6 nie wspominając.
Cytat:
Taki emulator jest bardzo ma budowę bardzo podobną do zaworu sprężarki i generalnie przy niskiej cenie jest to do wykonania dla w miarę obytego w tematach dorabiania części...
Jakoś nie było wcześniej wrzucanych, więc dla rozjaśnienia sprawy, kilka zrzutów o co chodzi z tymi całymi zaworkami:







Pogląd pochodzi z: http://autokult.pl/7196,budowa-i-dzi...ow-dwururowych

A cadowski model to zawór dolny popularnego Citroena, na którym modelowałem niestacjonarny przepływ cieczy ściśliwej, z uwzględnieniem silnego sprzężenia mechanicznego, zjawisk kontaktowych i zmiennych
w czasie warunków brzegowych.

Nie chcę tutaj szerzyć zbytniego defetyzmu, ale po styczności z BWI, co robi zawiechy między innymi dla Ferrari czy Audi mogę powiedzieć, że odwzorowanie tego typu 'prostego urządzonka' poprzez jego pomierzenie i wytoczenie...to trochę bardziej skomplikowana sprawa niż mi się wydaje, że zakładacie.

Nie mówimy tutaj o dokładnościach rzędu setnych milimetra, a bardziej o wykończeniu powierzchni czy poziomu chropowatości na ścianach kanałów przepływowych.

Czy jakoś tam pomierzony i jakoś tam wytoczony będzie działać? Jasne. Pewnie nawet lepiej niż super-hiper japońska rurka z dziurkami, która jest w oryginale w trampkach i afrykach...ale wato pamiętać, że wchodzi sporo możliwych problemów, takich jak np. gwałtowne pienienie oleju przy określonej częstotliwości odpowiedzi.

Bez zrobienia porządnych stacjonarnych prób, na specjalnie do tego przygotowanych uprzędzeniach, przy różnej temperaturze, charakterze wymuszenia, skali obciążenia, starości i jakości oleju (...) to sobie można wróżyć i mówić, że zawiecha nagle z gumy, robi jak u KAT'a, ale np. po 50km albo 100km, olej może być tak spieniony, że całość będzie zagrożeniem dla zdrowia.

Nie chodzi mi o to, że się nie da. Albo, że nie wyjdzie, skoro komuś już wyszło i jest zadowolon. Tylko tyle, że jest to trochę bardziej skomplikowane niż, że coś-tam się pomierzy suwmiarką, i coś się z czegoś wytoczy, doda shimy, dobierze orifice, zaleje olejem z 'dobrym' cst (bo to w końcu najważniejsze) i hiper mega.
__________________
Marcin vel "Gruby" aka "Maurosso"

Ostatnio edytowane przez Maurosso : 31.08.2017 o 00:19
Maurosso jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Emulator Race Tech do zawieszenia sonda - kto zainteresowany. szparag Rama, zawieszenia, napęd 60 17.01.2015 20:25
Osłona lampy Trail Tech 8" Race Light banditos Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 8 12.11.2014 22:02
Africa Race Stachu Imprezy forum AT i zloty ogólne 0 15.11.2009 18:42
Africa Race czosnek Inne tematy 4 08.01.2009 09:30


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.