Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 13.05.2017, 21:30   #1
Kuba_74
 
Kuba_74's Avatar


Zarejestrowany: Dec 2008
Miasto: Krakow
Posty: 189
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Kuba_74 jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 6 dni 5 godz 3 min 18 s
Domyślnie

Ale historyja. Obstawiam, że w procesie montażu zapomniano włożyć tłok pływający, który oddziela komorę gazową od komory olejowej (czerwona część na poniższym obrazku).


Bez tego pływającego tłoka amortyzator będzie działał - kiepsko (dochodzi do mieszania się gazu z olejem poprzez to olej traci właściwości staje się "rzadszy" przez co generowane siły są o wiele mniejsze. Pierwsze odczucia wykazywały poprawę trakcji w stosunku do starego amortyzatora - to moim zdaniem możliwe (w przypadku braku pływającego tłoka) tylko przy małych prędkościach pracy amortyzatora (jazda po równym asfalcie), przy jeździe off lepsza praca takiego wybrakowanego amortyzatora w stosunku do starego afrykańskiego wydaje mi się mało prawdopodobna.

Co z reklamacją, powinieneś odesłać amortyzator do producenta na naprawę gwarancyjną.


Pozdrawiam
Kuba_74 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 13.05.2017, 21:56   #2
sluza
 
sluza's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Bialystok I Akalice
Posty: 1,707
Motocykl: AT RD07a; XR600R
sluza jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 19 godz 44 min 25 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kuba_74 Zobacz post
Ale historyja. Obstawiam, że w procesie montażu zapomniano włożyć tłok pływający,
Co Ty piszesz? Nikt niczego nie zapomniał, taka jest konstrukcja tego amora. Napełniasz olejem, bardzo rzadkim zresztą, i wytwarzając próżnię usuwasz wszelkie gazy, więc w czasie pracy olej nie będzie się z niczym mieszał, a tłok pracuje w nieskalanym oleju

attrezzatura-officina-sp4.jpg


Cytat:
Napisał Kuba_74 Zobacz post
Pierwsze odczucia wykazywały poprawę trakcji w stosunku do starego amortyzatora - to moim zdaniem możliwe (w przypadku braku pływającego tłoka) tylko przy małych prędkościach pracy amortyzatora (jazda po równym asfalcie), przy jeździe off lepsza praca takiego wybrakowanego amortyzatora w stosunku do starego afrykańskiego wydaje mi się mało prawdopodobna.
Objechałem na nim Czarnogórę i Albanię, wiem co przeżył i spisał się znakomicie. Zapierdalał w terenie aż miło, tylko trochę zbyt krótko, a może jak na swoją cenę to nawet długo Stary się do niego nie umywał.

Cytat:
Napisał Kuba_74 Zobacz post
Co z reklamacją, powinieneś odesłać amortyzator do producenta na naprawę gwarancyjną.

Pozdrawiam
Nie mam chyba sumienia, sam wiem, że użyłem go niezgodnie z przeznaczeniem.
sluza jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Oryginalne części, są dostępne? Leonr2 Inne tematy 19 10.08.2016 11:07
Co to za amortyzator? duzers04 Rama, zawieszenia, napęd 4 24.10.2015 09:42
Amortyzator BMW rafalkefir Wszystko dla Afryki 2 14.03.2010 14:16


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.