|
Inne tematy Motocyklowo |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
17.12.2015, 11:08 | #1 |
Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Kraków
Posty: 180
Motocykl: CRF1000D
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 tydzień 3 dni 15 godz 39 min 44 s
|
Moc i moment, jaka charakterystyka lepsza do turystki?
Znajomy zadał mi ostatnio pytanie:
60Nm @ 7300rpm, 70KM @ 9000 rpm czy 80Nm @ 3000 rpm, 55KM @ 5900 rpm? Odpowiedziałem, że moim zdaniem druga, bo pierwszy silnik trzeba wysoko kręcić, żeby uzyskać najwyższe wartości momentu i mocy, a to nie sprzyja żywotności silnika. Tu jest jednak sporo osób o wiele większej ode mnie wiedzy w tym zakresie Co myślicie? EDIT: Jeszcze oczywiście założenie obciążenia pasażerem i bagażem. PS. Dla ciekawskich, pierwsza charakterystyka to Kawasaki Zephyr, a druga Triumph Street Twin. Ostatnio edytowane przez radekw : 17.12.2015 o 11:11 |
17.12.2015, 11:22 | #2 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
60Nm to niewiele
to jakaś R4 750cc ten Zefir..? Ja bym się przejechał jednym i drugim nie wnikał od tej strony aż tak dane techniczne. Od wielkości cyfry Nm ważniejsza jest jego charakterystyka przecież |
17.12.2015, 11:29 | #3 |
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Sanok
Posty: 2,027
Motocykl: EXC, ST 1300
Przebieg: rośnie
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 18 godz 23 min 13 s
|
Papier papierem a jazda i tak weryfikuje wszystko - ważny jest liniowy przebieg tego momentu w całym zakresie obrotów silnika
__________________
Dopóki walczysz jesteś zwycięzcą |
17.12.2015, 11:31 | #4 |
Zarejestrowany: Nov 2015
Miasto: Kraków
Posty: 180
Motocykl: CRF1000D
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 tydzień 3 dni 15 godz 39 min 44 s
|
Tak, Zephyr to 750, ale nie pamiętam który rocznik. Jeździ nim kolega od dwóch sezonów jakichś i pewnie szuka alternatywy, a że podobają mu się takie trochę retro wyglądające motocykle to szuka w tym samym stylu
Czy mało to nie wiem. Mój ś.p. Harley XL883R miał bardzo podobne wartości momentu i mocy (tylko uzyskiwane przy niższych obrotach) i zjeździłem nim całą Europę a mocy brakowało mi tylko na autostradach. |
17.12.2015, 13:51 | #5 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,746
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 1 dzień 3 godz 57 min 3 s
|
jak kolega lubi klasykę to niech kupi XJR1300 - fhuj mocy i momentu jak na golasa.
z moich skromnych doświadczeń motocyklowych to nic odkrywczego nie napiszę ponad to, że na czarnym nic nie zastąpi kubików i nawet jak się ma te 100 czy 130KM pod sobą to można się spokojnie kulać a niech one tam sobie są m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
17.12.2015, 13:59 | #6 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: podwrocławskie zadupie
Posty: 835
Motocykl: '12 LC4 690 Enduro R
Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 32 min 45 s
|
W Zephyrze bardziej niż mały moment (zależy kto ile oczekuje) przeszkadzałaby mi ogólna "osiołkowatość" tego motocykla. Mały jest on i siedzi się jak na psie...
Afryka ma podobny moment i przecież spokojnie się do turystyki nadaje... A najlepiej, jak koledzy piszą, siąść samemu i się przejechać. Bo jeden lubi atomowe przyspieszenia bez redukcji z piątki, a drugi jak mu frędzle powiewają... |
17.12.2015, 17:20 | #8 |
Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
|
No i 1300 lubi wypić
|
17.12.2015, 20:41 | #9 |
Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 13,746
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 1 dzień 3 godz 57 min 3 s
|
Ucialem przy xjr1300 rozwazania co jest wazniejsze... moc czy moment. Xjr pije i jedzie tyle co jej sie kaze a ze ponad budzet
M
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
hamulce - jaki moment | Evvil | Hamulce, kola, opony | 8 | 09.03.2014 23:13 |