22.04.2014, 20:27 | #51 |
Zarejestrowany: Dec 2011
Miasto: Kraków
Posty: 71
Motocykl: RD04
Online: 3 tygodni 5 dni 20 godz 44 min 38 s
|
No to wiem z czym mam próbować. Właśnie założyłem sobie w tym roku odpowietrzenie gaźników i się zaczęły takie problemy jakie opisuje czosnek. Kropka w kropkę identyczne objawy. Po czarnym jazdy bądź ile, po wertepkach po odpuszczeniu lub zatrzymaniu się, królowa dostaje zadyszki, krztusi się i ... pada. Z tym, że odpala bez ssania po minucie.
Jutro odłączę odpowietrzenie gaźników i sprawdzę. Obstawiałem coś z komorą pływaków, bo miałem wymieniane zawory iglicowe. Jutro się wyjaśni co dalej. |
23.04.2014, 10:24 | #52 |
Zarejestrowany: Jan 2010
Miasto: BYDGOSZCZ
Posty: 70
Motocykl: RD03
Przebieg: 45 600
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 tydzień 1 dzień 5 godz 21 min 20 s
|
Miałem jakiś czas temu podobne problemy ale na tą chwilę jest wszystko o.k. (obym nie zapeszył) ale jadąc dziś drogą myślałem sobie nad tym i wpadło mi coś do głowy. Skoro dzieje się to na wertepach i dziurach może winę ponosi ten czujnik "wywrotkowy" który jest pod czaszką? Dodam tylko, że z elektryką jestem na bakier tak tylko podsuwam możliwość sprawdzenia tego ustrojstwa.
|
23.04.2014, 14:39 | #53 |
Zamiast odpowietrzenia gaźników lepiej sobie założyć mały włącznik typu "przycisk" w obwód elektryczny pompy paliwa. Po dłuższym postoju, po zwarciu przycisku pompa szybko dobija paliwo i moto odpala wtedy od strzała.
__________________
pozdrawiam! Kisiel ------ RD04 -> ATAS Ostatnio edytowane przez Kisiel : 23.04.2014 o 14:41 Powód: niejasno napisałem... |
|
23.04.2014, 19:33 | #55 |
Gość
Posty: n/a
Online: 0
|
Kazmir gdzieś publikowal ale nie pamiętam w jakim temacie.
Pozdro |
24.04.2014, 22:00 | #57 |
Zarejestrowany: Dec 2011
Miasto: Kraków
Posty: 71
Motocykl: RD04
Online: 3 tygodni 5 dni 20 godz 44 min 38 s
|
Zrobiłem jak Kisiel napisał. Skutki:
a- nie gaśnie na wertepach b- na ssaniu ładnie wchodzi na 2500, a nie jak wcześniej zatrzymuje się na 1500 c- innych rzeczy nie zauważyłem. Pozostaje tylko pytanie, dlaczego przy przerobionym odpowietrzaniu w RD04 takie rzeczy się dzieją. Czyżby miały na to wpływ przelewy z komory pływakowej? |
09.04.2020, 10:45 | #58 |
Zarejestrowany: Mar 2020
Posty: 7
Motocykl: RD07a
Online: 16 godz 42 min 37 s
|
Cześć, chciałbym odświeżyć temat, ponieważ mam bardzo podobne objawy tzn: gdy wpadnę na wertepy motocykl przerywa i gaśnie na wolnych.
Problem pierwszy raz się pojawił gdy motocykl położył się na parkingu na bok na gmolach. Po postawieniu jej na kołach ciężko było ją odpalić, dopiero na ssaniu się udało, ale całą drogę ok 80 km do domu afryka szarpała, nie chciała się wkręcać, a na wolnych gasła. Odstawiłem motocykl do garażu, następnego dnia z rana, jak gdyby nigdy nic. Odpala od pierwszego zakręcenia. Obecnie mogę zrobić trasę po asfalcie, równych szutrach 400 km i więcej bez problemu, jednak gdy wpadnę na doły, historia się powtarza. Na pewno problemem nie jest brak paliwa, a jego nadmiar. Raz po powrocie szarpiącą afryką zobaczyłem jak z gaźnika dosłownie leje się paliwo. Rozebrałem gaźnik myśląc, że może pływak się zacina, jeden gaźnik był w stanie idealnym na drugim zaś był zielony nalot, ale motocykl stał ponad 10 lat i uznałem, że to przez to ( załączam zdjęcia gaźników ). Po wyczyszczeniu i złożeniu zawiozłem gaźniki do znajomego mechanika, aby rzucił okiem czy wszystko gra, poskładałem motocykl i dalej to samo. Obstawiam, że przyczyna ma jakiś związek z temperaturą, ponieważ zawsze po nocy jak motocykl wystygnie problem znika. Czy ktoś ma może jeszcze jakieś pomysły gdzie leży problem? Może komuś udało się rozwiązać tę dziwną przypadłość? |
09.04.2020, 11:05 | #59 |
Jak aż sie leje to bym wymienil profilaktycznie zaworki iglicowe i wyczyścił ich gniazda.
Może sie nie zamykają |
|
09.04.2020, 20:58 | #60 |
Zarejestrowany: Mar 2011
Miasto: mazowiecka wieś
Posty: 1,377
Motocykl: 5 szt
Przebieg: znośny
Online: 3 miesiące 2 tygodni 4 dni 3 godz 47 min 38 s
|
Wymień zaworki iglicowe gaźników. Prawdopodobnie masz wytarte gumowe końcówki iglic. Koszty to ok 30 zł za komplet na 1 gaźnik(gniazdo + iglica). Przepierka gaźników, wymiana filtra paliwa i synchro nie zaszkodzi.
Zdrowia i szczelności 😉
__________________
keep it simple |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
DLACZEGO KIRGIZ SCHODZI Z KONIA? Czyli Leszcz Adventure Team w wielkiej wyprawie badawczej do Azji centralnej | czosnek | Trochę dalej | 230 | 08.11.2020 10:17 |
gaśnie | gruby | Uklad paliwowy i wydechowy | 20 | 05.11.2013 12:51 |
Xinjiang 2008 czyli dlaczego nie zobaczymy olimpiady... | sambor1965 | Trochę dalej | 400 | 23.02.2009 16:44 |