Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 31.08.2012, 13:29   #1
RAFWRO
 
RAFWRO's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
RAFWRO jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
Uaktualnilem nieco artykuł w Afripedii:

http://faq.africatwin.com.pl/index.p..._napi%C4%99cia

dodalem niesprawny aku jako przyczynę awarii oraz

http://faq.africatwin.com.pl/index.php/Akumulator

w sekcji o aku dopisalem przyklady awarii, diagnozowania padnętego aku/lub regulatora

Rafał, mogę prosić o weryfikację merytoryczną? Celowo unikam "tech talk" bo sam go nie znam i chcialbym lopatologicznie wyjasnić temat innym laikom takim jak ja.
Podos,
W weekend do tego usiądę i może coś jeszcze dodam.
Zgadzam się, że łopatologicznie i w punktach służy najlepiej, ale tym którzy oczywiście czytają. Gdyby tylko więcej osób tam zaglądnęło przed otwarciem kolejnego wątku - " Problem z ładowaniem -pomocy!!! " . Podsumowując tematy postów oraz treści telefonów do mnie - piszący i dzwoniący w 9 na 10 przypadków znaleźliby źródło awarii dzięki afripedii.
R
RAFWRO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 08.09.2012, 19:04   #2
visuz


Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: Kraków
Posty: 140
Motocykl: AT+TA
visuz jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 41 min 5 s
Domyślnie

Wygląda na to, że drogi wszystkich Afrykanerów prędzej czy później prowadzą do tego wątku.
Dobrze, że mam przy kierownicy woltomierz i dzięki niemu zauważyłem, że z ładowaniem jest słabo.
Po zdjęciu boczku moim oczom ukazała się zwęglona złączka i jest to dowód na to, iż naszej Pani nie trzeba specjalnie nużyć w błocie czy topić w rzece, aby zechciała sobie co nieco usmażyć (do tej pory traktowałem ją jak damę, od brudnej roboty mam trampka) .
W zasadzie musiałem tą złączkę pokruszyć kombinerkami, żeby dostać się do kabli. Wymieniłem na nową i wygląda na to, że regulator na szczęście ocalał bo ładowanie w okolicach 14.1 - 14.3V. Ciekawe jak długo ta wtyczka pociągnie, tym bardziej, że wszystkie inne złączki były i są jak nowe.
W ogóle elektryka to chyba pięta Achillesowa tego modelu. Pan Chąda kiepskich elektryków zatrudnia w swoim biurze projektowym.

Mam pytanie. Ładowanie według wskazań woltomierza jest prawidłowe, jednak radiator regulatora bardzo silnie się nagrzewa. Nie macałem go wcześniej, więc nie mam porównania jeśli chodzi o jego ciepłotę sprzed upalonej wtyczki. Czy taka temperatura pracy regulatora to norma, czy też jednak jest uszkodzony?

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 09.09.2012 o 15:41
visuz jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 11.09.2012, 10:15   #3
MaRP
Dołączył: 28.5.2006
 
MaRP's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW...83...?
Posty: 864
Motocykl: RD07a
MaRP jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 10 godz 52 min 26 s
Cool

Jeżeli masz oryginalny regler, to norma.
__________________
Navigare necesse est vivere non est necesse.
MaRP jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Przypalona wtyczka hero Układ elektryczny i zapłonowy 53 26.07.2021 22:01
Czarny kabelek z reglera sambor1965 Układ elektryczny i zapłonowy 8 30.09.2010 13:14
Wtyczka do pompy potrzebna sambor1965 Uklad paliwowy i wydechowy 2 21.09.2010 23:11
okablowanie reglera Vooytas Układ elektryczny i zapłonowy 3 30.06.2008 20:36


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.