Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Główny dział > Wszystko dla Afryki

Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery...

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary Dzisiaj, 06:03   #31
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 9,080
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 13 godz 31 min 41 s
Domyślnie

No widzisz, każdy ma swoje sposoby, ja tylko hipolem ( choć w sumie z 1500-2000 km na psikadłach testowych) felga się czasem ciutek przybrudzi jak przesadzę z ilością.
Na łańcuchu dobijam do 70tys km.
No i ciekawostka, ostatnie cztery smarowania zrobiłem imitując działanie olejarki czyli puszczałem strużkę kręcąc kołem i mam wrażenie że łańcuch jest mniej dokładnie nasmarowany niż gdy robię to pędzelkiem po ogniwkach z obu stron.
W trasie na szybko by się nie brudzić można i posprejować, trochę praktyczniejsze.
Ale w garażu hipol wygrywa.
No i litr wystarcza nawet na 200 smarowań co daje przebieg ok 60-80tyskm.
Ile wyjdzie koszt sprejów?

W temacie mocowania osłony, na ile ten kołek rozporowy jest pewny?
Szybki montaż ale czy faktycznie nie odfrunie i nie wybije komuś szyby w samochodzie lub w kasku?
Gdyby już to wolał bym mocowanie na ośkę.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 08:28   #32
fassi
Fazi przez Zet
 
fassi's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,207
Motocykl: RD07
Przebieg:
Galeria: Zdjęcia
fassi will become famous soon enough
Online: 10 miesiące 1 tydzień 1 dzień 4 godz 29 min 15 s
Domyślnie

Jak jeszcze jeździłem na Afryce, to w ogóle nie sparowałem łańcucha. Jest głośniejszy, ale jeździk normalnie.
__________________
Za dwadzieścia lat
bardziej będziesz żałował
tego czego nie zrobiłeś,
niż tego co zrobiłeś.
fassi jest online   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 17:26   #33
MrWaski
 
MrWaski's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,297
MrWaski jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 3 dni 10 godz 25 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Ale w garażu hipol wygrywa
Hipol jest gęsty i nie wniknie pod rolkę tak łatwo. Spreje mają tę zaletę, że są rozcieńczone szybko parującymi rozpuszczalnikami, co ułatwia wnikanie tam gdzie trzeba, a po odparowaniu, smar gęstnieje i dłużej tam pozostanie.
Tak samo gęste są oleje w olejarkach... co nakapie na łańcuch, to zanim wniknie siła odśrodkowa wywali na felgę...

Ciekawe dlaczego nigdy nie instalowano olejarek fabrycznie?

Nie mówcie o ekologii, bo tzw. zieloni mają to gdzieś. Jakby nie, to już dawno zabroniliby olejarek. Ale po co, skoro cały ten zielony ład to biznes, a ten zakaz nie przysporzyłby im kasy.
Co innego CO2 - wszyscy płacimy zielonym w rachunkach za prąd! Żeby Ziemia nie spłonęła, a nam żyło się "lepiej"...
__________________
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek

Ostatnio edytowane przez MrWaski : Dzisiaj o 18:08
MrWaski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 17:37   #34
magneto
 
magneto's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 295
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
magneto jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 4 dni 9 godz 38 min 15 s
Domyślnie

Tak mi się pomyślało... Jak ktoś narzeka na kropelki na feldze, to niech zajrzy pod osłonę zębatki zdawczej...
Co do dostawania się smarowidła do sworzni i tulejek - to chyba tylko w łańcuchach bez O/X/Z-ringów, albo z roz*ebanymi (np. od nieodpowiednich smarowideł). Do przemyślenia...
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej...
magneto jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary Dzisiaj, 17:56   #35
MrWaski
 
MrWaski's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,297
MrWaski jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 3 tygodni 3 dni 10 godz 25 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał magneto Zobacz post
Co do dostawania się smarowidła do sworzni i tulejek - to chyba tylko w łańcuchach bez O/X/Z-ringów, albo z roz*ebanymi (np. od nieodpowiednich smarowideł). Do przemyślenia...
Oringi zabezpieczają smar w sworzniach. Między tulejką a rolką już nie! Chyba nieuważnie oglądnąłeś filmiki które wrzuciłem.
Zobacz ten fragment: https://youtu.be/9PfyEVc0baI?t=33
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg smarowanie rolek.jpg (41.9 KB, 24 wyświetleń)
__________________
Romet R125 vel Debeściak
Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek
MrWaski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
felga tył cube Hamulce, kola, opony 7 11.08.2008 09:22


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.