|  06.04.2022, 08:54 | #311 | 
| trampkarz emeryt  |   | 
|   |   | 
|  25.04.2022, 22:53 | #312 | 
| trampkarz emeryt  |   
			
			Dobre ludzie Czarnuchy może podpowiedzą, bo na forum BMW raczej się nie dowiem. Smary, jak to w GSie. Do wszystkiego drogie i najlepiej z ASO  Po kolei: 1. wielowypusty wału - Optimoly MP3 / TA (czy względnym zamiennikiem jest Molykote GN-Plus? Molykote ma tą przewagę że ją mam); 2. uszczelnienie osłon gumowych to wiem że Staburags NBU30PTM i specjalnie nie ma zamienników, zamówiłem oryginał; 3. natknąłem się jeszcze na smar do przegubów wału (?) tj. Klübergrease LFT 71-402. JEst w katalogu BMW razem z wałem. Czy warto zakupić i zastosować? Ktoś coś wie? Smaruje się tam jeszcze jakieś łożyska czy coś? Przy okazji - mam w przekładni i skrzyni olej LM 75W90 GL5, wiem że stosuje się też 75W140 - czy zastosowanie tego drugiego daje jakieś efekty w postaci wyciszenia pracy napędu przy otwarciu/zamknięciu przepustnic? Tzn. przy zmianie obciążeń. Raczej nie mam ani luzów w napędzie (porównywaliśmy z Navaja, on ma ultra świeżynkę) ani w sprzęgle. Tylko u mnie bardziej słyszalne jest takie stukanie przy zmianach obciążeń / zasprzęglaniu etc. Mechanik mówił że pracuje normalnie zupełnie. Także tak bardziej z ciekawości. Brzeszczot pamiętam polecał bardzo 75/140. Nie posłuchałem i chyba wymienię dwa razy   | 
|   |   | 
|  25.04.2022, 23:10 | #313 | 
| Gość 
					Posty: n/a
				 Online: 0 |   
			
			75/140 stosowalem do dyfra, w skrzyni zawsze 75/90. Ja stosowalem Omega 690 i moge go polecic ale troszku drogi jest   mialem kiedys tu temat o tym oleju   | 
|   | 
|  25.04.2022, 23:12 | #314 | 
| trampkarz emeryt  |   | 
|   |   | 
|  25.04.2022, 23:35 | #315 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2019 
					Posty: 72
				 Motocykl: RD03   Online: 1 tydzień 7 godz 20 min 12 s |   
			
			Ja i w skrzyni i w przekładni stosuje od lat 75/140. Żadnych problemów, a skrzynia lepiej, ciszej chodzi, przekładnia ma odpowiednią kąpiel, i nie przejmuj się później przy następnej wymianie oleju w przekładni, że olej będzie zmącony, podczas "pracy" wytrąca się w nim coś tam i dlatego olej nie jest krystalicznie czysty, ale to jest naturalne mącenie tego oleju i tyle, polecam. A jak na czujniku ABS będziesz miał opiłki (jeżyka) to będziesz wiedział, że łożyska się jakieś sypią   | 
|   |   | 
|  26.04.2022, 01:11 | #316 | |
|  Zarejestrowany: Mar 2019 Miasto: Leśna Dzicz 
					Posty: 742
				 Motocykl: KTM R Przebieg: jest   Online: 2 miesiące 6 godz 20 min 31 s |   Cytat: 
  a tak na serio  to  albo  masz coś  z odpowietrzeniem skrzyni   i woda skraplana jest  na ściankach  przy szybkich  zmianach  temperatur ,albo woda  jakimś cudem dostaje  się   np. podczas  mycia ,tak czy siak to sprawdź  sobie  siusiaczka  na skrzyni  czy nie ma  prostaty  . W przekładni  kątowej   jeżeli  po 2008 rok to też  jest  odpowietrznik  , jeżeli  nie ma to warto  założyć  chodź  by od samochodowej  skrzyni  ,wydłuża  to żywotność  uszczelniaczy   Ewentualnie  zmień  dostawcę  oleju   ,osobiście  latam na  .......... 75-140 taki smerfowy  kolor  i co 10000 wymiana , spuszczony  wygląda  jak nowy .Spróbuję  go jeszcze  Zimnemu opchnąć . Jeszcze  słowo  do Zimnego  do wału  napchaj  molibdenu  i   zapomnij  ,  gumę  jak popękana to wymień , rdzewiejące  wały  to przypadłość  lc a nie olejków   .W czasach  kiedy produkowano twojego  to Niemcy  nie znali jeszcze  Chinskiej  stali  . Łożyska  wahacza  smaruje  się  jak najbardziej   , rozkręcić  wyjąć  plastikowe  zaślepki  i najlepiej  tym co ci na palcu zostało  przy smarowaniu  wału  ,dokręcić  z momentem  podanym  w serwisówce i nie pogubić  podkładek  śruby  wahacza  składamy  na klej  . Stuknęło  mi 140000   i wał oryginalny  wygląda  i zachowuje  jak nowy,   luzu brak .  Rozebrałem  alternator  bo mnie ciekawiło  co  u niego słychać  , łożyska  bdb szczotki  jeszcze  3/4  . Rozrusznik   jedna  środkowa tulejka minimalny  luz szczotki  w połowie  ( oczywiście  wymieniłem wszystko  na nowe bo ja tak mam ) Dobranoc Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka Ostatnio edytowane przez Brzeszczot : 26.04.2022 o 02:26 | |
|   |   | 
|  26.04.2022, 07:35 | #317 | |
| Gość 
					Posty: n/a
				 Online: 0 |   Cytat: 
  https://youtu.be/WtZyNbiZaao https://youtu.be/D_DclkV_jtc | |
|   | 
|  26.04.2022, 10:10 | #318 | |
|  Zarejestrowany: Mar 2011 Miasto: mazowiecka wieś 
					Posty: 1,453
				 Motocykl: 5 szt Przebieg: znośny   Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 18 godz 38 min 3 s |   Cytat: 
 punktu nr 2 nicht verstehen   
				__________________ Nie ważne gdzie, nie ważne czym. Ważne z Kim. | |
|   |   | 
|  26.04.2022, 13:09 | #319 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2019 
					Posty: 72
				 Motocykl: RD03   Online: 1 tydzień 7 godz 20 min 12 s |   
			
			Brzeszczot, Takie informacje na temat oleju do PG dostałem od Zbyszka G. Nie wiem ile jest w tym prawdy (nie chce mi się też teraz szukać tego czy to prawda jest, że ten olej jak pracuje to się wytrąca i dlatego jest mętny po jakimś czasie pracy. Podobno jest przeznaczony do pracy w "ciężkich warunkach.". Osobiscie o tym rozmawiałem ze Zbyszekiem. Tak czy siak od 4lat u mnie tak jest i narazie jest wszystko ok. Niebawem będę go zmieniał to się mu przyjrzę raz jeszcze, czujnik ABS czysty, zero opilkow. Nie twierdzę też, że to jest święta racja, chciałem przekazać to co wiem i myślałem że jest ok. Wody, nie szczelności też nie ma u mnie (4 lata temu zbychu regenerował mi PG, i wszystko śmiga jak narazie dobrze   | 
|   |   | 
|  26.04.2022, 13:14 | #320 | 
| trampkarz emeryt  |   
			
			Dzięki wszystkim za info, zamówiłem gumę łączącą wahacz z obudową kardana (moja nie jest mocno spękana ale taka niepewna, to zmienię) ten smar Staburags do uszczelnienia gumowych osłon i Optymoly  Paste MP3 do wielowypustów.  Z tym olejem to na ten sezon zostanę chyba z tym co mam tj. 75W90 GL5 Liqui, jest świeżo zalany i mi go zostało do ew wlania ponownie do PG. Chyba się przekładnia i skrzynia nie rozleci od zastosowania takiego jak nakazuje serwisówka. Przy zimowej zmianie wleję może 75/140 - jak zrobię w sezonie ze 4 tys km to i tak będzie dobrze. Ostatnio edytowane przez zimny : 27.04.2022 o 10:34 | 
|   |   |