|
|
|
|
#1 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,614
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s
|
profesjonalna naprawa takiej pompy z gwarancją 2 lata to koszt ok 700zł, przy okazji poprawiany jest sterownik tranzystor sterujący, który też niedomaga.
Można owszem kombinować we własnym zakresie ale trzeba mieć też z tyłu głowy bezpieczeństwo użytkowania takiego elementu. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
trampkarz emeryt
![]() |
Kazmir, matjas
Na razie na ten pomysł ABS BIZNES nie wpadłem, hahaha. Po prostu śladami Kazmira postanowiłem pomyśleć, wymyśleć i naprawić, poprawić.mdxmd - dzięki za uwagę odnośnie regeneracji. Problem jaki był z moją był taki - że za bardzo podobną kwotę została ona "profesjonalnie" potraktowana młotkiem i diaksem (bieżnia łożyska ). Na forum BMW dostałem sygnał że tak potraktowane silniki pomp jest niewielka chęć naprawiać/poprawiać (dwóch fachowców zlokalizowałem którzy zrobiliby to porządnie). Ale też zacząłem kminić samemu.Błąd wskazywał ewidentnie na szczotki - i tak było, doszło łożysko co się okazało jak wyjąłem silnik. Dlatego uznałem że najlepszą opcją będzie zmiana silnika - i zacząłem szukać czy aby nie ma identycznego w jakichś innych pompach. Okazało się że jest. Co do bezpieczeństwa - sporo o tym myślałem oczywiście. Dlatego NIE dotknąłem młotkiem tej pompy, a nawierty robiłem maksymalnie ostrożnie i bezpiecznie. Absolutnie nie twierdzę że to "profesjonalny" sposób naprawy choć mam przekonanie że silnik jest w 10 razy lepszym stanie niż ten mój "naprawiany". Dlatego wspomniałem że to mój patent, nie instrukcja. Jakby coś się działo ze sterownikiem - tak, tu oddałbym w ręce fachowca od tematu. Ciekaw jestem co dzieje się z tranzystorem - w sensie jego niedomagania (i jak się to objawia) Poprosiłem o namiar na mdxmd - obym nie musiał więcej zaglądać do tej pompy, ale jakby jednak... Pozdrawiam zimny ps. doczytałem że problemy z tranzystorem sterującym to była domena 1100-1150, nie wiem jak wczesne 1200. W ABS po 2007, tym nowszym podobno główną przypadłością są te szczotki w silniku (być może tranzystor także). Ale to tyle co wyszukałem - będę wdzięczny za podpowiedź. Ostatnio edytowane przez zimny : 29.03.2022 o 17:39 |
|
|
|
|
|
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,614
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s
|
Cytat:
ja regenerowałem kilka pomp w jednej z firm z branży ABS, tyle mi powiedzieli a o szczegółach nie chcą rozmawiać. Wiem tylko, że wymieniają szczotki oraz poprawiają sterownik a konkretnie część sterującą silnikiem pompy. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
trampkarz emeryt
![]() |
OK, dzięki za info i namiary na
. Ogólnie, to tak na poważnie, wolałbym dalszej wiedzy o tych pompach nie zgłębiać bardziej niż w zakresie wciskania klamki hamulca niech toto działa i się nie psuje
|
|
|
|
|
|
#5 | |
![]() Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,539
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 6 godz 53 min 36 s
|
Cytat:
Jeżeli tak to rzadsze naciskanie może wydłużyć żywotność czyli stojąc np. na światłach nie naciskać? Jeżeli głupoty piszę to sorry. |
|
|
|
|
![]() |
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Naprawa Tom Tom 410 | myku | Szpej turystyczny - Produkty i Porady | 2 | 24.10.2019 20:06 |
| Naprawa 60 csx | wojtekm72 | GPS | 4 | 13.05.2017 21:48 |