|   | 
 | |||||||
| Kwestie różne, ale podróżne. Jak nic z powyższego o podróżowaniu Ci nie pasuje, pisz tutaj... | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  31.01.2022, 23:48 | #1 | 
|  Zarejestrowany: May 2015 Miasto: Kraków 
					Posty: 3,271
				 Motocykl: ATAS 2024 Przebieg: 8000   Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s |  Wady, zalety jazdy motocyklem z jednym kufrem/sakwą. 
			
			Na wyjeździe  nie chce mi się oprócz centralnego kufra brać torby na siedzenie, za to jedna torba boczna mocowana do stelaża by mi pasowała i teraz gupie pytanie obciążenie tylko jednej strony, przykładowo lewej ( tak do 15 kg) wpływa jakoś na stabilność i manewrowość? We włoszech robią to nagminnie, a taki jden tylko kufer boczny to o wiele ciaśniejsze filtrowanie korków i łatwiejsze parkowanie. Raczej liczę na praktyczne(używających) odpowiedzi, niż wywody teoretyczne | 
|   |   | 
|  31.01.2022, 23:54 | #2 | 
|  |   
			
			można się przyzwyczaić po chwili ale zawsze w tą stronę moto będzie skręcało chętniej. ćwiczyłem jedną sakwę na XT600 i becie ALP - myślę, że było to 5-8kg. podczas jazdy na wprost po prostu zakładasz poprawkę i po chwili tego nie czuć. 15kg to niemal worek cementu - trochę tej wagi to będzie jeśli faktycznie chcesz tyle uwiesić. swoją drogą zawsze mnie dziwiły limity wagi podane wewnątrz kufrów typu MAX5kg :/ ale podane 15kg to jednak jest trochę w asymetrii. 
				__________________ 'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa | 
|   |   | 
|  01.02.2022, 00:04 | #3 | 
| trampkarz emeryt  |   
			
			Mam znajomego który jeździł czasem z jednym kufrem. Nie narzekał ale jak doładowany to mówił że nieco czuć było. Więc dać się da... Ja osobiście zawsze preferuje rolkę Crosso na miejscu pasażera. | 
|   |   | 
|  01.02.2022, 00:07 | #4 | |
|  Zarejestrowany: May 2015 Miasto: Kraków 
					Posty: 3,271
				 Motocykl: ATAS 2024 Przebieg: 8000   Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s |   Cytat: 
 Zależy jaki worek, bo mnie worek cementu kojarzy się z 50 kg, fakt 15 kg to dużo, przesadziłem | |
|   |   | 
|  01.02.2022, 00:10 | #5 | |
|  Zarejestrowany: Mar 2019 Miasto: Leśna Dzicz 
					Posty: 742
				 Motocykl: KTM R Przebieg: jest   Online: 2 miesiące 6 godz 40 min 37 s |   Cytat: 
 Wysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka | |
|   |   | 
|  01.02.2022, 00:12 | #6 | 
|  |   
			
			50 kg to było dawno temu   wtedy to ludzie chodzili do radiologow jak nie wiem  Teraz o ile mi wiadomo worek zniewiesciał i ma 20kg   
				__________________ 'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa | 
|   |   | 
|  01.02.2022, 00:32 | #7 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Garwolin 
					Posty: 1,803
				 Motocykl: RD07A Galeria: Zdjęcia   Online: 6 miesiące 3 tygodni 5 dni 1 godz 19 min 3 s |   
			
			Też jeżdżę od wielu lat tylko z jednym kufrem, tym od strony przeciwnej do wydechu. W jeździe nie czuć, zwłaszcza z pasażerem, którego nogi osłaniają kufer od naporu wiatru. Ciężar czuć przy manewrach po dziurach jadąc wolno i podnosząc motor z bocznej podstawki, bo u mnie to akurat ta sama strona. Powody takiej jazdy są dwa: większa mobilność np. między samochodami a i po latach nie ma już co pakować w duży kufer.
		 | 
|   |   | 
|  01.02.2022, 07:32 | #8 | 
| Zakonserwowany  |   
			
			Przejeździłem kilkadziesiąt tysiaków viadrem z prawym kufrem, kwestia przyzwyczajenia moim zdaniem. Jak jedziesz dwie paki po autostradzie to wówczas czuć, szczególnie jak pizga wichrem, przy niższych prędkościach bez czynników ubocznych.
		 
				__________________ Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni . | 
|   |   | 
|  01.02.2022, 11:31 | #9 | 
|  Zarejestrowany: Jun 2010 
					Posty: 576
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 1 miesiąc 2 dni 18 godz 24 min 10 s |   
			
			Jeździłem z 1 jednym po stronie wydechu (prawa). Było mi tak lepiej nie mieć kufra od strony włażenia na motór czyli od lewej. Nie odczuwałem jakiś większych problemów podczas jazdy.    
				__________________ Kto prędko daje, ten dwa razy daje. Ostatnio edytowane przez Bohun : 01.02.2022 o 13:05 Powód: zdjecia | 
|   |   | 
|  01.02.2022, 12:38 | #10 | 
|  Zarejestrowany: May 2015 Miasto: Kraków 
					Posty: 3,271
				 Motocykl: ATAS 2024 Przebieg: 8000   Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s |   
			
			Dziękuję adminowi za zmianę tytułu tematu, ale naprawdę wydawało mi się ,że to gupie pytanie było   Na wiosnę zaczynam testy   | 
|   |   | 
|  | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Wady i zalety Big Twins od KTM-a 1090/1190/1290 | Dubel | KTM | 1117 | 06.05.2025 10:45 | 
| Wszystko na temat XR 650 L . Wady , zalety, usterki | Franz | Honda - inna niż AT & NAT | 65 | 21.06.2023 16:37 |