| 
			
			 | 
		#11 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2010 
				Miasto: KrK 
					
				
				
					Posty: 1,410
				 
Motocykl: CRF1100 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 2 godz 35 min 52 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Było to wałkowane jak CRF1000 wchodziła na rynek : 
		
		
		
		
		
		
		
	U mnie rok temu nikt o to nie pytał. Może tu coś jest ale nie czytałem http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/Do...WDU20150000305  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#12 | 
| 
			
			 Gość 
			
			
			
			
					Posty: n/a
				 
				
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Diagności w PL to powinni się bardziej podszkolić. 
		
		
		
		
		
		
		
	![]() Świecące kierunkowskazy w NAT to światła pozycyjne. Sprawa wygląda tak, że zmienione kilka lat temu regulaminy EKG ONZ dopuszczają stosowanie żółtej barwy dla świateł pozycyjnych, ale wyłącznie dla motocykli (samochody i inne wieloślady wyłącznie biała barwa). Projekt nowego rozporządzenia z 2015 w sprawie warunków technicznych wdraża te wszystkie zmiany do polskiego systemu prawnego. Znalazłem m.in. taki zapis, który idealnie pasuje do nowej Africa Twin: "Jeżeli przednie światła pozycyjne motocykla są barwy żółtej samochodowej, to wymagane są dwa takie światła umieszczone symetrycznie po jednym z każdej strony pojazdu." Biorąc pod uwagę poniższy cytat 5.1.5 z Regulaminu nr 48 EKG ONZ, sprawa jest już zupełnie jasna. ![]() "Jeżeli jednak przednie światło pozycyjne jest wzajemnie sprzężone ze światłem kierunkowskazu, połączenie elektryczne przedniego światła pozycyjnego po odpowiedniej stronie pojazdu lub części takiego światła, która jest wzajemnie sprzężona, może być wykonane tak, że jest ono wyłączone przez cały czas, w którym uruchomione jest światło kierunkowskazu (tj. w cyklu świecenia i przerwy w świeceniu)." https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ...46:0152:PL:PDF http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/Do...WDU20150000305  | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#13 | |
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Status aktu prawnego: wygaśnięcie aktu Data ogłoszenia: 2015-03-05 Data wydania: 2015-01-30 Data wygaśnięcia: 2016-12-15 nie wiem , nie znam się ale czy to oznacza że ten akt prawny już wygasł i nie obowiązuje?  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#14 | 
| 
			
			 Gość 
			
			
			
			
					Posty: n/a
				 
				
				
				
				 
Online: 0 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Oznacza po prostu, że to rozporządzenie już było zapewne nowelizowane kilka razy od 2015 i trzeba sobie przeczytać tekst jednolity, który zawierał pewnie będzie wszystkie obowiązujące na dzisiaj zapisy.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#15 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Oct 2018 
				Miasto: Duszniki-Zdrój 
					
				
				
					Posty: 22
				 
Motocykl: RD07a 
				
				
				 
Online: 4 dni 13 godz 16 min 53 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nudziło mi się. 
		
		
		
		
		
		
		
	https://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/D...WDU20160002022 str 63, kolumna 7, zalecam obracany monitor.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#16 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Fajnie że to znalazłeś- faktycznie może być kolor żółty samochodowy. Mnie zainteresowała jeszcze kolumna informująca o liczbie świateł pozycyjnych w motocykli- mogą być dwa lub jedno. I teraz pytanie czy NAT ma również światło pozycyjne w lampie głównej bo jeżeli tak to mamy trzy światła i na dodatek w różnych kolorach ( bo w lampie jeżeli jest to będzie białe)
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#17 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2020 
				Miasto: Galway / Rybnik 
					
				
				
					Posty: 147
				 
Motocykl: Adventure Sport 1100 ES 
				
				
				 
Online: 5 dni 23 godz 39 min 22 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie ma białej pozycji w reflektorze. Ringindo jazdy dziennej, mijania i drogowe..
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#18 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czyli OK. Nie mam NAT stąd moje wątpliwości.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#19 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2019 
				Miasto: Beskidy 
					
				
				
					Posty: 228
				 
Motocykl: CRF1000 
				
				
				 
Online: 5 dni 15 godz 9 min 37 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Miałem tak samo, wjazd do diagnosty i koleś mi od razu, że amerykaniec i żebym zapomniał o przeglądzie z tymi podświetlonymi kierunkowskazami  
		
		
		
		
		
		
			     Mówię kolesiowi, żeby sobie dokładnie posprawdzał temat i po 20 minutach grzebania w przepisach i homologacjach usłyszałem "sorki, mój błąd"    
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Lepiej żałować, że coś się zrobiło, niż żałować, że tego się nie zrobiło.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#20 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2019 
				Miasto: ZACHODNIOPOMORSKIE 
					
				
				
					Posty: 34
				 
Motocykl: CRF 1000 
Przebieg: Rosnący 
				
				
				 
Online: 4 dni 23 godz 21 min 49 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			U mnie diagnosta się doczepił właśnie do ringów. Jęzeli to są światła do jadzy dziennej to powinny się wyłączać po włączeniu świateł mijania, a tak nie jest. Można założyć , że są to światła pozycyjne zeby usprawiedliwić ich świecenie razem ze światłami mijanie , ale wtedy pojawia się problem świateł żółtych pozycyjnych bo nie moze być czterech świateł pozycyjnych.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |