|
|
#10 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2013
Miasto: Lubelskie
Posty: 2,614
Motocykl: CRF1000
Przebieg: 149 000
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 5 godz 8 min 4 s
|
jedyne na co trzeba uważać przy litowcach to maksymalne napięcie 14.8V
czym ładować? byle czym co nie spowoduje przekroczenia w/w napięcia teoretycznie z wyłączeniem prostowników z tzw X- etpową (4-7) funkcją ładowania (inteligentne dedykowane do akumulatorów ołowiowych bo takie oprócz ładowania robią inne czary mary z akumulatorem nie zalecane przy litowych więc nawet zwykły transformator z mostkiem prostowniczym będzie działał i nie róbmy czarów z niczego... dlaczego dedykowane ładowarki są lepsze ? bo naładują do 100% a nie np. 90% jak jest przy prostownikach do Pb napięcie 14.4V ale do przechowywania to i lepiej, że nie będzie to 100% litowce motocyklowe w 99% mają układy elektroniczne czuwające nad procesem ładowania i ładowarka może być "głupia" nawet nie odłączać ładowania nigdy i cały czas dawać np. 14.4V ale nie przekraczać 15V bo tutaj nie wszystkie litowce mają zabezpieczenie i można zepsuć no ale te powiedzmy 70% ma ładowarki dedykowane za grubą kasę to nic innego jak wyciąganie z portfela "super akumulator potrzebuje super ładowarki "regulator napięcia w CRF1000 2016 (aku pb) oraz w 2018 (aku litowy) jest ten sam i ma ten sam numer katalogowy oczywiście przy cenie akumulatora w okolicy 2000zł zdrowy rozsądek każe zainwestować w dedykowaną ładowarkę aby spać spokojnie o wszelkie parametry Ostatnio edytowane przez mdxmd : 30.12.2019 o 00:32 |
|
|
|
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Rosja w 2020 bez wizy | zz44 | Kwestie różne, ale podróżne. | 1 | 16.12.2018 23:42 |
| Yamaha TTR600 vs Honda XR600R vs Honda XR650R | Wolo | Inne - dyskusja ogólna | 84 | 06.02.2018 11:38 |