|
|
#22 |
![]() Zarejestrowany: Oct 2018
Miasto: Zabrze
Posty: 1,123
Motocykl: ATAS 2019
Przebieg: 11000
Online: 3 tygodni 1 dzień 14 godz 24 min 33 s
|
Nie mam jeszcze AT, wiec sie wypowiem
Jako ze uczenie maszynowe to tak jakby moja branza ![]() Pytanie czy "uczenie sie" stylu jazdy kierownika byloby wogole potrzebne ? Jesli jest jak mdxmd pisze, to mozna to poprawic samym softem, albo zmieniajac na stale ustawienia trybu D, albo w wersji LUX dodac mozliwosc wprowadzenia przez kierownika predkosci obrotowej ponizej/powyzej ktorej moto powinno redukowac, wrzucac wyzszy bieg. Caly hardware juz jest - wyswietlacz, przyciski, sterownik, wiec to kwestia jedynie softu. Czy Honda to zrobi ? Mysle ze nie sądze ![]() Co do prawdziwego "uczenia sie" skrzyni - jak najbardziej jest to do zrobienia, ale nie w tym konfigu. Przypuszczam ze sterownik zawiera prosty procek/mikrokontroler, bo wiecej do zalozonych zadan nie potrzeba (a skoro mozna zrobic dobrze i tanio...). Uczenie maszynowe moze brac pod uwage predkosc, nachylenie, obroty, co tylko chcecie i jakie tylko sa czujniki. Z fabryki wyjdzie z defaultowymi nastawami I nauczy sie "swojej roboty" doskonale pod danego kierownika, i bedzie sie "modyfikowac" na biezaco. Ba... mozna zrobic zeby uczylo sie "osobno" do kazdego trybu, D, S1, S2. Tak zeby kierownik mogl rozrozniac jak to ma dzialac w zaleznosci od tego czy dzis jedzie spokojnie czy popierdala bo poklocil sie z zona. Tu nie ma problemu. Problemem jest hardware, bo tego nie da sie zrobic na malym mikrokontrolerze, tu juz musi byc porzadniejszy procek. Warty moze z kilkanascie dolców, to juz wystarczy przy takiej ilosci sygnalow, ale do tego algorytm uczacy ktory trzeba stworzyc... wiec nie w tej wersji - jestem tego pewien Ale w przyszlosci na pewno, Honda przed tym nie ucieknie.
|
|
|
|
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Białoruś - obalamy mity | Darek Palmowski | Kwestie różne, ale podróżne. | 13 | 16.12.2012 20:54 |