![]() |
#11 |
![]() |
![]()
spoko spoko - u live and learn
![]() samozapłon w silniku z zapłonem iskrowym to też w sumie jest = detonacja bo następuje on od zagrzanych, rozżażonych cząstrek nagaru w komorze spalania, elektrody świecy itd ZANIM nastąpi wyładowanie między elektrodami. Czyli jeśli zapłon taki /samozapłon/ wystąpi znacznie przed GMP /wszak sama iskra przeskakuje z wyprzedzeniem/ to do sprężania które jest wtedy jeszcze w trakcie, może dojść niekontrolowane sprężenie mieszanki wynikające ze spalania - normalnie to około 60bar w silniku benzynowym na początku suwu pracy, jeśli jest dalej sprężane to będzie spalanie detonacyjne - czyli W CAŁEJ objętości. takie tam pie..lenie nad kawą. m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Numer VIN i numer silnika a rocznik (silnika) | paku | Kwestie różne, ale podróżne. | 11 | 23.06.2013 20:37 |
malowanie silnika? | malikut | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 81 | 29.12.2011 03:08 |