|  31.08.2018, 00:31 | #11 | 
|  Zarejestrowany: May 2015 Miasto: Kraków 
					Posty: 3,271
				 Motocykl: ATAS 2024 Przebieg: 8000   Online: 1 miesiąc 4 dni 14 godz 7 min 59 s |   
			
			Ponoć na luzy zaworowe wplywa pałowanie na zimnym silniku
		 | 
|   |   | 
|  31.08.2018, 00:44 | #12 | 
| HONDZIARZ  Zarejestrowany: Apr 2012 Miasto: Gdynia 
					Posty: 365
				 Motocykl: RD04 / NAT Przebieg: 50000km   Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 7 min 15 s |   
			
			
U mnie ssący się powiększył. Wydechowego nie pamiętam.
		 
				__________________ stary nick: soulsick | 
|   |   | 
|  31.08.2018, 01:15 | #13 | 
|  Zarejestrowany: Dec 2017 
					Posty: 848
				 Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04   Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 52 min 52 s |   
			
			
Gniazda zaworowe się wybijają, co powoduje, że luzy się zmniejszają. Zawsze. Tylko w różnym tempie. Szybciej w zaworach wydechowych, wolniej w ssących. Dlatego przy kolejnych regulacjach płytki zaworowe zakładamy coraz cieńsze. BTW: grubość płytek zaworowych świadczy o przebiegu silnika. | 
|   |   | 
|  31.08.2018, 17:58 | #14 | 
| Zarejestrowany: Jun 2009 
					Posty: 15
				 Motocykl: RD03   Online: 11 godz 43 min 24 s |   
			
			Patrzę na zdjęcia klawiatury i zastanawiam się dla czego nie zastosowali 2 wałków rozrządu tylko jakieś krzywki pośrednie. Taki trochę archaizm bo pewnie płytki są i klasyczna regulacja.
		 Ostatnio edytowane przez geniusz 900 : 31.08.2018 o 18:41 | 
|   |   | 
|  31.08.2018, 19:10 | #15 | 
|  Zarejestrowany: May 2010 Miasto: Piwniczna-Zdrój 
					Posty: 1,020
				 Motocykl: RD04 Przebieg: 53000   Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 dzień 49 min 50 s |   
			
			Może dlatego że głowica z dwoma wałkami byłaby szersza, a tam to jest dość ciasno wszystko poupychane.
		 | 
|   |   | 
|  02.09.2018, 21:38 | #16 | |
|  |   Cytat: 
  innego wyjścia nie widzę a temat dziwnych dźwigienek to maja już we krwi od czasów RFVC gdzie, przypominam, tez był jeden wałek a zawory cztery. Lis jest tak jak pisał Siwy wcześniej. Luz się definitywnie zmniejsza w przypadku układu wałek/szklanka. Zawsze powiększa w przypadku OHV i raczej ma tendencje statyczne w takim układzie jak tu gdzie ubijanie gniazda jest równoważone przez zużycie pozostałych elementów przeniesienia napędu na zawór. BTW gniazda wybijają się tym bardziej im większy jest luz zaworowy M 
				__________________ 'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa Ostatnio edytowane przez matjas : 02.09.2018 o 21:46 | |
|   |   | 
|  04.09.2018, 00:21 | #17 | 
|  Zarejestrowany: Dec 2017 
					Posty: 848
				 Motocykl: Jeżeli będę miał AT, to RD04   Online: 1 miesiąc 4 tygodni 1 dzień 17 godz 52 min 52 s |   
			
			Wg mnie rozwiązanie Unicam (SOHC) jest optymalne. Na cztery regulacje zaworów w mojej FJ1100 zawory ssące praktycznie nie wymagały regulacji. Kosmetyka. Za to płytki na zaworach wylotowych przestawiać/wymieniać musiałem za każdym razem. Unicam znacznie ułatwia regulację luzu zaworów wylotowych, które częściej tego wymagają. Myślę, że to główny powód. Odnośnie luzów i tego co napisałem wcześniej, faktycznie patrzyłem z punktu widzenia mojej 16 zaworowej FJ. Ale zasada jest taka sama, a na 33 letnim układzie DOHC widać tendencje. To, że w OHC wybijane gniazda równoważone są zużyciem krzywek to sprawa wtórna. Dawniej słabsze były gniazda zaworowe, teraz być może krzywki. Jeśli luzy się zwiększają to w wyniku nadmiernego zużycia lub rozregulowania układu krzywek. | 
|   |   | 
|  24.09.2018, 15:13 | #18 | 
| Zarejestrowany: Apr 2017 
					Posty: 10
				 Motocykl: RD03   Online: 22 min 13 s |   
			
			zawory to nie moj konik
		 | 
|   |   | 
|  24.09.2018, 15:18 | #19 | 
| I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24  |   | 
|   |   | 
|  25.09.2018, 09:24 | #20 | 
| Zakonserwowany  |   
			
			Emek, postaram się pomóc. Milena to dziewczyna Szparaga, również mechanik motocyklowy. Temat “poradnik Szparaga” powstał z założenia żeby włożyć w dupę pseudo mechanikom pojawiającym się na forum.  Była to też przemyślana forma reklamy, która elegancko zadziałała. Ludzie się cieszyli bo dostawali profesjonalne rady na ich rozterki mechaniczne. A ci co nie ogarniali tematu wiedzieli że mogą oddać moto do naprawy. 
				__________________ Non si invecchia in base al tempo che si ha alle spalle, si invecchia quando si inizia a dimenticare i sogni . | 
|   |   | 
|  | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| dekiel zaworow nx650 | szynszyll | Inne - dyskusja ogólna | 8 | 23.02.2017 13:01 |