Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > NAT - Warsztat

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 18.01.2018, 15:58   #11
leebros
 
leebros's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2010
Posty: 48
Motocykl: --*--
leebros jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 20 godz 27 min 11 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
Dokręcenie dolnej półki nie mają wpływu, na wytarcie. W konflikt suspension robią testy mieli jedną afre ktorej zaraz po kupnie "popuścili" śruby i po 2000mil rozebrali i miała takie same slady wytarcia.
Robią teraz testy z nowym anodowanien i innymi teflonowymi panewkami.
Odkopuję temat bo i u mnie wystąpiła ta przypadłość. Przejechane 16k km a środek wyglądał jak poniżej, dodatkowo zużyte panewki.


Co prawda jestem już po wymianie części zawieszenia na nowe ale chciałbym się uchronić na przyszłość. Zastanawiam się nad tym co napisałeś - moment dokręcenie nie ma wpływu, czy oddawać do anodowania czy nie.

Spostrzeżenia mam takie: wytarcie występuje tylko na wysokości dolnej półki. Jeśli anoda jest kiepskiej jakości rozumiem, że wycierałoby się równomiernie a nie w jednym miejscu, wszystkie opisane przypadki jakie znalazłem w necie mają wytarcia na wysokości półki. Dolna półka to nie jest miejsce gdzie panewka pracuje najczęściej więc wytarcie powinno powstawać w innym miejscu. Jeśli pominiemy ten fakt i założymy, że anoda jest do dupy dlaczego zjadło też panewki? Konkurencja w podobnych sprzętach zaleca znacznie mniejszy moment na dolną półkę.

Idąc dalej tym tropem pomierzyłem jak zmienia się średnica wew. względem momentu dokręcenia i wygląda to tak (od lewej : 0nm, 10nm, 15nm, 25nm)



Przy zalecanych 25nm zmniejsza się o 0.05mm. Czy to dużo czy mało?
Jeśli zrobimy nową anodę zakładam, że zmniejszy się średnica. Czytam, że anoda twarda ma grubość do 0.1mm więc znowu zmniejszamy średnicę.

Zimuję u siebie CRF1000 kolegi i sprawdziłem jak sprawa wygląda u niego. Żadnych widocznych przetarć (14k km) ale sprzęt nie widział terenu. Mój natomiast trochę pojeździł w off i wydaje mi się, że to właśnie przy pełnej pracy zawieszenia jest szansa na przekroczenie przez panewkę wysokości dolnej półki.
leebros jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Dolna półka - czy będzie jeszcze żyć? peter8700 Rama, zawieszenia, napęd 12 21.06.2017 23:13
Dolna półka??? Jacek12-j1 Wszystko dla Afryki 23 27.05.2014 22:22


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.