Pisałem już o tym wcześniej ale te dźwięki u mnie to takie jakby puffanie (nie wiem jak to nazwać) przy zamknięciu gazu na wyższych obrotach. Z wydechem Wingsa dostałem metalową kulkę do zaślepienia takiej rurki w airboxie. Jej zatkanie powoduje całkowity brak tego zjawiska. Ja to nawet lubię więc zostawiłem bez zmian. Chyba że wy macie coś innego gdyż u mnie to nigdy nie powodowało przyduszenia silnika i to nie są strzały (tak bym tego nie nazwał).
	Cytat:
	
	
		| However, popping (which is not at all damaging to the engine) is present all the time but it isn’t audible due to heavy large obstructive original muffler with much
 “back-pressure”. Aftermarket muffler, easier breathing, lighter and smaller with
 less “back-pressure” only reveals the pre-existing popping on deceleration.
 Someone may like this sound but if you don’t, the cure is simple. Modern engines
 are equipped with Secondary Air System (SAS) which introduces filtered air into
 the exhaust gases in the exhaust port.
 This happens whenever the negative
 pressure pulse in the exhaust system
 sucks the air into the exhaust port.
 This secondary air promotes burning of
 the unburned gases. You hear popping as
 a consequence. In order to eliminate this,
 you just need to block the SAS by simply
 putting the small metal ball A provided
 with the WINGS muffler into the rubber
 hose. This air-suction hose is located
 between the air filter housing and the
 exhaust port.
 |