| 
			
			 | 
		#11 | 
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Zapalanie świateł po stacyjce to chory wytwór koszmarów nocnych jakiegoś matoła. 
		
		
		
		
		
		
			No chyba że obecnie producenci mają wszystkich za niedorozwiniętych i z góry zakładają że zapomną włączyć. W wielu przypadkach widząc coraz większą ilość ułomnych użytkowników można wywnioskować że mają rację. Ja nie zapominam więc mnie by to irytowało i zamontowałbym dodatkowy wyłącznik. Przyznam Kazmirze że nie rozumiem , ciemno się robi tak późno że jeszcze dziś możesz skończyć zamiast czekać do jutra  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	AT03  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#12 | 
| 
			
			 BRAAP BRAAP 
			![]() Zarejestrowany: Nov 2015 
				Miasto: ZK 
					
				
				
					Posty: 160
				 
Motocykl: DL650AL4; XT660z 
Przebieg: rosnący 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 38 min 10 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Automatyczne zapalanie świateł jest już chyba obowiązkowe w większości nowych motocykli (jak nie we wszystkich)... 
		
		
		
		
		
		
		
	Mnie z kolei denerwuje czujnik rozłożenia stopki bocznej, który odcina zapłon. Jak się ten badziew zepsuje na jakimś zadupiu to nie pozwoli odpalić silnika. ![]() Według producenta motocyklista to debil, który nie pamięta o włączeniu świateł i złożeniu stopki, więc trzeba go przymusić...  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#13 | 
| 
			
			 Administrator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Właściwie albo producenci robią to celowo by skomplikować różnymi rozwiązaniami prostotę albo społeczeństwo faktycznie na tyle się cofnęło że wymaga "opieki" ponieważ samodzielnie nie potrafi myśleć. 
		
		
		
		
		
		
			Może też i jedno i drugie. 
				__________________ 
		
		
		
		
	AT03  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#14 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2014 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 2,339
				 
Motocykl: LC8-950ADV,EXC 450, ROAD KING EVO 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 21 godz 6 min 17 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Światła zapalone na stałe to wymóg homologacyjny w Europie chyba od 2003 albo 2004. W moim pierwszym Gsxie 1400 światła włączało się manualnie a w drugim "nowszym"po 2004same-po stacyjce. Kazmir co do syfu w płynie sprzęgłowym nie przeraź się jeśli nowy niebawem też się zasyfi. W dwóch banditach 1200 96 i 02 miałem to samo. Kiepskie uszczelnienie między wyciskiem sprzęgła a siłownikiem i syf z łańcucha tam się dostaje. Podobnie miałem w gsx1400 a kumpel w SV 1000 (wymieniał uszczelniacze i pomagało na 2tyś km). Może przypadłość suzuki może zbyt obfite smarowanie łańcucha (?) nie wiem.W tym drugim gsxie tego nie zauważyłem ,Twój nowszy- może coś poprawili.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#15 | 
| 
			
			 mistrzu 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 1,962
				 
Motocykl: RD03 
Przebieg: ? 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Kazmir -  szarpnij się na syntetyka, 5100 dupy nie urywa. Ładny - w końcu masz coś świeższego.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	Enduro i ADV  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#16 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Feb 2016 
				Miasto: Warszawa 
					
				
				
					Posty: 267
				 
Motocykl: Inne moto 
Przebieg: 77777 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 1 dzień 9 godz 33 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
   Inna rzecz to przygotowanie produktu dla masowego odbiorcy. Nie wyobrażam sobie dziś motocykla, w którym można ustawić np. kąt wyprzedzenia zapłonu. Przeciętny człowiek tego nie ogarnie. To ma być p&p. Wsiada i jedzie. Dziś na moto może sobie pozwolić ktoś niezbyt lotny, kto 100 lat temu nawet by o tym nie marzył. To, imo obok statystycznie głupszego społeczeństwa, powód produkowania sprzętu dla idiotów. Dodasz do tego jeszcze rozdmuchane prawa konsumenta (czyli znów urzędnicy, patrz pozew "bo kawa była gorąca") i na rynku nie ma miejsca na nic, co wymaga IQ > 80.  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#17 | |||
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dziwne te pierwsze odpalanie 
		
		
		
			![]() Przekręcasz kluczyk. Coś tam zaterkotało zaszumiało i zapalił jakby wczoraj był używany, a od 20 marca nie ruszany. Żadnego kręcenia, pchania, kopania itp   Gdzie te czasy.....Cytat: 
	
 Cytat: 
	
   Jedno kółko wokół domu i wróciłem na wymianę oleju. Po wymianie zagadał, ale jak chciałem jechać zbiesił się. Po wrzuceniu biegu silnik gaśnie. Ki czort chyba jedno cudo odpowiada za takie numery. Okazało się, że przyciąłem przy składaniu przewód od czujnika stopki  Faktycznie gdyby nawet (pomijając mój błąd) padłby ten czujnik to zostaje pchanie , albo przyczepa.Może i dobrze, że tak się stało, bo przerobiłem wiązkę do tego czujnika. Teraz ma "wtyczkę serwisową", którą w razie "W" wpinamy jedziemy dalej na "krótko" Tak na marginesie czujnik w Larssonie kosztuje 441,30zł   za $ chyba taniej!?Na szczęście elementy elektroniczne do naprawy tego pudełka to złoty coś tam i trochę dłubaniny   Myślałem, że tu zwykły microswitch siedzi, a tu panie nowe idzie .Cytat: 
	
 
				__________________ 
		
		
		
		
	Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią.  | 
|||
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#18 | 
| 
			
			 BRAAP BRAAP 
			![]() Zarejestrowany: Nov 2015 
				Miasto: ZK 
					
				
				
					Posty: 160
				 
Motocykl: DL650AL4; XT660z 
Przebieg: rosnący 
				
				
				 
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 38 min 10 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
Przepraszam.  
		
		
		
		
		
		
		
	![]() Dobry pomysł z tym obejściem przełącznika. Jak się wpiąłeś w oryginalny kabel? Rozcinałeś, lutowałeś czy jakaś szybkozłączka? Jak zabezpieczyłeś przed syfem, bo to dość nieszczęśliwe miejsce. Jak będziesz wstawiał wyłącznik świateł mijania to też poproszę o jakiś krótki opis. A co do walnięcia przy wrzucaniu jedynki to Suzuki chyba tak już ma. W moim V-Stromie jest tak samo, niezależnie czy olej stary czy nowy. Pozdro.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#19 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Sep 2014 
				Miasto: Lublin 
					
				
				
					Posty: 2,339
				 
Motocykl: LC8-950ADV,EXC 450, ROAD KING EVO 
				
				
				 
Online: 2 miesiące 2 tygodni 3 dni 21 godz 6 min 17 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Walnięcie przy wrzuceniu jedynki na zimnym silniku można zredukować poprzez krótkie gwałtowne dodanie gazu na zaciągniętym sprzęgle (tylko nie do jakichś wysokich obrotów). Dwie niewielkie przegazówki skutecznie rozklejają sprzęgło.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#20 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Apr 2016 
				
					
				
				
					Posty: 410
				 
Motocykl: RD07 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 3 godz 17 min 38 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Można też przed odpaleniem wrzucić dwójkę i ruszyć motocyklem. No i nie lać tego likieru pod nazwą motul do silnika.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	 
			 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |