| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
| 
			
			 Cały czas się uczy 
			![]() Zarejestrowany: Apr 2008 
				Miasto: Płock 
					
				
				
					Posty: 123
				 
Motocykl: Varadero 
Przebieg: 50000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 4 dni 21 godz 5 min 42 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jak by komuś było trzeba, to znalazłem na forum transalpa: 
		
		
		
		
		
		
		
	http://forum.transalpclub.pl/viewtopic. ... t=bezwodne  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 Moderator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Wrzenie wrzeniem - ale jakie jest ciepło właściwe tego wynalazku?  
		
		
		
		
		
		
			Druga sprawa - podniesienie górnej granicy pracy układu spowoduje negatywny wpływ na silnik, bo będzie mu po prostu za gorąco. To chyba raczej kolejny magnetyzer. 
				__________________ 
		
		
		
		
	www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam 2025: Ekwipunek Załogi Gogurka 2025: Cztery i pół Afryki  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 5,607
				 
Motocykl: 690 Enduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Są różne teorie. Zalecany płyn ma niższą temperaturę wrzenia. I to ma swoje uzasadnienie. Dana temperatura wrzenia gwarantuje nam, że jego temperatura (a więc i silnika) nie przekroczy tej temperatury. Znamy to z czajnika. Temperatura wody nigdy nie przekroczy 100 stopni dopóki jest tam woda. 
		
		
		
		
		
		
			Daje nam to pewien bufor. Nawet z zawaloną chłodnicą możemy chwilowo "przegrzać" układ pozwalając, by ciepło uleciało z parą. Zazwyczaj jest to na tyle spektakularne, że każdy zauważy i zadba o układ chłodzenia. 
				__________________ 
		
		
		
		
	"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
| 
			
			 Łowcy z Łopola 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Do rajdówki może i dobre. Do afry/trampka - przerost formy nad treścią.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 5,607
				 
Motocykl: 690 Enduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie sądzę  
		
		
		
		
		
		
			![]() Parowanie to przemiana fazowa, tak samo jak topnienie. Pewnie wrzucasz lód do drinków   Oba efekty to stała temperatura w punkcie przemiany.
		
				__________________ 
		
		
		
		
	"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 Moderator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Lepi - woda w momencie wrzenia ma temperaturę 100 st (mówimy o normalnym ciśnieniu atm) ale para powstająca podczas wrzenia już nie - para wodna może osiągać temperaturę nawet paru tysięcy stopni.  
		
		
		
		
		
		
			Druga sprawa układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym dzieki czemu woda wrze w nim w temperaturze około 105 stopni a normalna praca ukłądu to około 90 stopni (na taką temperaturę są przygotoane czujniki, włączniki , rury, chłodnica itd) Nie wiadomo jak się zachowuje ten cudowny wynalazek pod kątem rozszeżalności temperaturowej , a jak osiągnie temperaturę wyższą niż nasze 100 stopni, to nie tylko on się przegrzeje, ale i elementy, które chłodzi (uszczelka pod głowicą oraz olej w temperaturze 140 - 160 stopni będa już tylko wspomnieniem) ale za to nasz superpłyn nadal nie zawrze - sorry, kiepski pomysł. Poza tym poza reklamowym bełkotem nie ma tam podstawowych danych chemicznych, a text że nie trzeba jakiegoś płynu eksploatacyjnego nigdy wymieniać tez jest dla mnie średnią zachętą. Co do rajdówek - to najlepsza jest woda - ona odbiera najwięcej ciepła na litr objętości (ciepło właściwe) a poza tym regulaminy zabraniają stosowania płynów (tzn w wyścigówkach, w rajdach nie wiem) 
				__________________ 
		
		
		
		
	www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam 2025: Ekwipunek Załogi Gogurka 2025: Cztery i pół Afryki  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
| 
			
			 Łowcy z Łopola 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W AT/TA temp. wrzenia płynu w układzie zamkniętym (pod ciśnieniem) to 126-129 st. C.  
		
		
		
		
		
		
		
	Włącznik wiatraka ustawiony jest na 98-102 st.C. W naszych motocyklach jest to dokładnie połowa skali.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
| 
			
			 Moderator 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dzięki za doprecyzowanie (opierałem się na danych z układów samochodowych)  
		
		
		
		
		
		
			Nie zmienia to jednak sensu reszty mojej poprzedniej wypowiedzi. 
				__________________ 
		
		
		
		
	www.kolejnydzienmija.pl 2014: Żatki Bolek na promie kosmicznym 2015: Veni Vidi Wypici 2016: Muflon na latającym gobelinie 2017: Garbaty Jednorożec 2018: Czarny Jaszczomp 2019: Rodzina 50ccm plus 2020: Żółwik Tuptuś 2021: Chiński Syndrom 2022: Nie lubię zapierdalać 2023: Statek bezpieczny jest w porcie, ale nie od tego są statki 2024: Uwaga bo ja fruwam 2025: Ekwipunek Załogi Gogurka 2025: Cztery i pół Afryki  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 5,607
				 
Motocykl: 690 Enduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			To ze ciśnienie ma wpływ na temperaturę wrzenia jest oczywiste. Ale tak samo działa na oba płyny więc to pominąłem dla uproszczenia. 
		
		
		
		
		
		
			Jak możesz to rozwiń to z temperaturą pary unoszącą się nad wrzącą wodą. 
				__________________ 
		
		
		
		
	"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
		
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Od teraz nasze motóry zawsze będą czyste jak GS'y!! Magiczny płyn ... | Złom | Wszystko dla Afrykańczyka | 6 | 21.06.2013 09:15 |