|   | 
 | |||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  | #11 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Sexu i biznesu 
					Posty: 1,562
				 Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE   Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s | 
			
			
Co wy sie tych wtryskow tak boicie. Chyba technologia w krzaki nie idzie! Spala mniej, rowniejsza krzywa ma. No i po co w gazniku grzebac jak mozna wtryskue nie dotykac?
		 
				__________________ __ Golodupiec bez Afryki | 
|  |   | 
|  | #12 | 
| Jaki świeży jaki świeży ??  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 2,729
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 3 tygodni 11 godz 52 min 29 s | 
			
			Marketingowców czy księgowych ?
		 
				__________________ Hubert | 
|  |   | 
|  | #13 | 
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s | 
			
			oglądałem tłoki od Afryczki i stwierdzam że podeszły by te od XR 400 . Wysokość pasuje, średnica większa- duży wybór nie drogich wiseco. Na 800 cmm tuleja by wydała , na więcej trzeba by tulejować - ostatnio jak coś takiego robiłem w 4t kosztowało to 250 zł od cylindra.     Większa pojemność - stopień sprężania wzrośnie automatycznie - myśle że więcej nie ma co sprężać. W amatorskim "rasowaniu" afryki we wtrysk bym sie nie pchał - bo to kłopotliwe i drogie , ale............ Uważam że wtrysków również nie ma co sie bać - wbrew pozorom nie jest to jakieś bardzo skomplikowane urządzenie. I bardzo niezawodne. Awarie układów wtryskowych w samochodach beznzynowych są sporadyczne, to gaźniki były zawsze najsłabszym ogniwem.. Oczywiscie w tym przypadku mam na myśli przemontowanie istniejącego już wtrysku z podobnego silnika Transalpa. Co do bezkresnej wiary w cudowną mądrość inżynierów japońskich - im również zdarzają sie spore wpadki konstrukcyjne i rzeczy które "mniej sie udały" a niektóre rzeczy tak spiedolili że .......... szkod agadać. Pozatym nasze motocykle to masówka więc ze względu na skale produkcji i koszty wykonania na pewne rzeczy przymyka sie oko. To dlatego w odlewie głowicy w kanałach ssących jest karb odlewniczy ( nie szlifowany w fabryce tylko pozostawiony) - co ciekawe w mojej rd03 nierówność była znacznie większa, to dlatego gniazda zaworów mają ostre kanty wewnątrz kanałów ssących i wydechowych itd. Takie rzeczy są pochodną seryjnej produkcji i minimalizacji kosztów, oraz tego że Afryka ma już swoje lata - ostatnio wyprodukowane egzemlarze z 2002 roku zeszły z tych samych form co te z roku 1990. Ja raczej zadaje sobie inne pytanie : czy lepiej przerabiać afryke, ładować kase w silnik, zawieszenia, czy lepiej za te kase kupić sobie inny motong lub drugi stanowiący uzupełnienie do afryczki. Ja poszedłem tą drugą ścieżką. 
				__________________ Enduro i ADV | 
|  |   | 
|  | #14 | |
| Piast Kołodziej  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Toruń 
					Posty: 1,890
				 Motocykl: RD03   Online: 2 tygodni 17 godz 44 min 37 s | Cytat: 
 | |
|  |   | 
|  | #15 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Raczyce/Wrocław 
					Posty: 2,012
				 Motocykl: RD04 Przebieg: 3 ....   Online: 1 miesiąc 21 godz 59 min 27 s | 
			
			
no tak ale są tacy co się łokrutnie przywiązują do swoich AT... i nie przemówisz do rozsądku ...  Na wymianę motonga kasy trzeba na raz więcej mieć- choć w bilansie wydatkowanie po kolei małych sum w końcu dobije do kasy nowego   
				__________________ AKTUALNIE SZUKAM PRACY!!! ale nadaję się tylko na szefa   | 
|  |   | 
|  | #16 | 
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s | 
			
			Ja zrobiłem sobie podliczenie co bym chciał zrobić- po taniości , bez szaleństw : Zawieszenie przód z zaciskami np KTM LC4 Adv 1500 zł Koło przednie z Tarczą 400 Amortyzator tylny Ochlins 400 Tłoki XR 400 900 Szlif cylindrów – rozwiert 150 Szlifowanie gniazd zaworowych i spasowanie zaworów ok 300 zł Nowe zawory na wydech 200 Nowe sprężyny sprzęgłowe 50 Nowe uszczelki 300 zł Razem: 4 200 Do tego dojdą pewnie inne rzeczy w silniku co wyjdzie po rozebraniu typu łańcuchy rozrządu i ich ślizgacze 2x200 + 4x150 zł = 1000 zł wałek zdawczy skrzyni biegów 650 zł tulejka kosza sprzegłowego 200 lańcuszek pompy oleju 180 zł I co tam jeszcze wyjdzie.... Niestety wzmacniając silnik musimy wymienić wszelkie elementy ktre wykazują zużycie - w oryginale polatały by jeszcze 100 000 , ale po wzmocnieniu silnika mogą być źródłem awarii..... Dlatego wg mnie nie ma co sie dotykac do silnika nie planując grubszej inwestycji.... Razem po dodaniu 6230 Dalej ide na całość: opony 500 Akcesoryjne owiewki 2000 Inny zbiornik 2000 Inna kanapa 350 Obręcz 18 cali na tył 300 Kierownica o zmiennym przekroju 300 Szersze podnużki 200 Lekki wydech tytanowy 1500 itd. Jak bym miał od cholery kasy to bym sie pobawił dla samej przyjemności tworzenia czegoś nowego.............. 
				__________________ Enduro i ADV | 
|  |   | 
|  | #17 | |
| Piast Kołodziej  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Toruń 
					Posty: 1,890
				 Motocykl: RD03   Online: 2 tygodni 17 godz 44 min 37 s | Cytat: 
  Co do kumulacji malych sum to IMO nie masz racji - z mojego doswiadczenia mercedesowego wynika, ze ten sposob ZAWSZE jest drozszy, i na dodatek czesto nie jest tak jak byc powinno.. wiec lepiej od razu inwestowac kasiore w dobry egzemplarz. O ile te kasiore sie ma oczywiscie - bo jak nie, to faktycznie pozostaje metoda malych kroczkow.. A ze do AT mozna sie przywiazac, to wiem po sobie  | |
|  |   | 
|  | #18 | |
| Very Old Member ;)  Zarejestrowany: Jan 2004 Miasto: Kielce 
					Posty: 324
				 Motocykl: RD04   Online: 5 dni 17 godz 36 min 3 s | Cytat: 
   
				__________________ Pawel RD04 '92 | |
|  |   | 
|  | #19 | |
| mistrzu  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 1,962
				 Motocykl: RD03 Przebieg: ? Galeria: Zdjęcia   Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 10 godz 21 min 48 s | Cytat: 
 Z wzoru stopień sprężania= (pojemność cylindra+ pojemność głowicy)/ pojemność głowicy 
				__________________ Enduro i ADV | |
|  |   | 
|  | #20 | |
|  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Sexu i biznesu 
					Posty: 1,562
				 Motocykl: CRF1000, R80G/S PD, DR650SE   Online: 2 tygodni 5 dni 3 godz 3 min 52 s | Cytat: 
   
				__________________ __ Golodupiec bez Afryki | |
|  |   |