|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  24.01.2012, 23:54 | #31 | 
| dziad barowy  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: bielsk podlaski 
					Posty: 1,994
				 Motocykl: RD07a   Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 3 godz 10 min 54 s |   
			
			junak: masa silnika 60 kg, zaolejona prądnica, nasrane trybów rozrządu, automat zmiany biegów który niby działa ale zawsze się spierniczy jak nie trzeba, zawilgocony iskrownik, sprzęgło, które żeby wcisnąć to trzeba wozić ze sobą imadło, łańcuszek sprzęgłowy.. wymieniać dalej? mówimy oczywiście o oryginale. żeby nikt zaraz nie wyjechał z tematem, że można alternator od malucha wstawić.
		 
				__________________ Africa jest jak kotlet schabowy. im mocniej bita tym lepiej smakuje. rolnik-kaskader RD 07A '96 na starym forum w szóstej linijce   | 
|   |   | 
|  25.01.2012, 01:32 | #32 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP 
					Posty: 1,893
				 Motocykl: LC 4   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 2 min 4 s |   
			
			
O widać, że tematyka Junaka, bardzo ci na emocje działa. Mi aż tak bardzo nie, ale co do stwierdzenia że Kśka jest prostszym motocyklem do złożenia dla kogoś kto chce zacząć zabawę w weterany się nie wycofam. O ile w przypadku ramy i zawieszenia, generalnie różnic wielkich nie ma co do poziomu skomplikowania konstrukcji, to w przypadku silników i napędu Junak jest bardziej upierdliwym od Kaski sprzętem do naprawy, chociażby wspomniana wcześniej prądnica, iskrownik, rozrząd, czy uszczelnienie wałka kopniaka, układ smarowania. Kaśka mimo, że ma jeden garnek więcej ma prostrzą budowę, prostrze rozwiązania wynikające chociażby ze wzdłuznego ustawienie silnika, konstrukcji rozrządu, czy układu smarowania, napędu iskrownika.  jak tego nie zauważasz to trudno, ok kochasz bardziej Junaka, nikt Ci tego nie zabrania, ale jak już stawiasz jakąs tezę to daj jakieś argumenty.
		 Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 25.01.2012 o 02:34 | 
|   |   | 
|  25.01.2012, 02:09 | #33 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2011 Miasto: Kurowice 
					Posty: 544
				 Motocykl: Transalp 600   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0 |   
			
			Właśnie o taką pomoc mi chodziło, do "dzikich Junaków" postaram się zajrzeć albo kumpla zagonie, fajnie wiedzieć że coś takiego działa w tym szarym mieście   Czyli jednak jeśli to ma być pierwsza zabawka to nie Junak a rusek? Jakby ktoś znał jakiś atrakcyjny cenowo i warty uwagi egzemplarz to możecie podrzucić, chociaż sobie obejrzę co jest atrakcyjne w tym temacie  Wielkie dzięki za szybką reakcję i konkretne odpowiedzi   | 
|   |   | 
|  25.01.2012, 02:32 | #34 | |
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP 
					Posty: 1,893
				 Motocykl: LC 4   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 2 min 4 s |   Cytat: 
 Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 25.01.2012 o 03:25 | |
|   |   | 
|  25.01.2012, 02:58 | #35 | 
|  |   
			
			Moim skromnym zdaniem doprowadzenie ruska do ładnego stanu powinno być tańsze (odchodzą na przykład chromy). Z dostępnością części... no niby są , ale ich jakość to już inna historia. | 
|   |   | 
|  25.01.2012, 09:54 | #36 | 
|  |   
			
			Witam, Potwierdzam zdanie szanownych przedmówców w sprawie Junaka. Żeby Janka dobrze zrobić, trzeba być baardzo skrupulatnym, cierpliwym i sporo się dowiedzieć o jego bolączkach. Da się zrobić wszystko - uszczelnić, zrobić sprzęgło, prądnicę, iskrownik, automat biegów czy wyjść z innych jankowych furii, ale to wymaga masę czasu, kasy i pracy. Jest już wiele ciekawych patentów czy rozwiązań niwelujących te znane bolączki, co najważniejsze, sprawdzających się w eksploatacji. Choć jak to klasyk, potrafi czasem zaskoczyć i pokazać właścicielowi swój charakterek  Odnowienie będzie porównywalne kosztowo z większością klasyków, również zagranicznych - części, obróbka mechaniczna, chromy, lakiery, to grube tysiące i setki godzin pracy. Nowe zamienniki na rynku są często gorszej jakości niż używane oryginały. Większość używek na rynku jest wyeksploatowana do granic. A nawet fabrycznie nowe oryginały z epoki, do których akurat ja szczęśliwie miałem dostęp, nie były gotowe do montażu bez ich weryfikacji i często poprawek. Junak jest teraz w modzie, a co za tym idzie i w cenie. Ma też swoich wiernych fanów i znawców, np. w Dzikim Junaku. Jak się na Junaka zafiksujesz, to Twoja sprawa, ale wydaje mi się, że rusek będzie lepszy na pierwszego weterana. Tu też jest masa shitu, ale żeby poćwiczyć, to dobry materiał. A dla chcącego, nic trudnego   
				__________________ pozdrawiam! Kisiel ------ RD04 -> ATAS | 
|   |   | 
|  25.01.2012, 18:26 | #37 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2011 Miasto: Kurowice 
					Posty: 544
				 Motocykl: Transalp 600   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0 |   
			
			Piękny jest   Temat na zimowe wieczory super. Naoglądałem się dziś tych rusków na aukcjach i jutjubie...  Póki co, nie mogę rozkminić czym się różni K750, Dniepr i Ural... rocznikami  Które były z napędem na wózek ? No nie śmiać się, ja w temacie weteranów zielony jestem  Natknąłem się w necie na książkę "Ciężkie motocykle radzieckie"... niedługo powinna trafić w moje ręce i zaczynamy edukację. | 
|   |   | 
|  25.01.2012, 18:34 | #38 | 
|  |   
			
			Tutaj znalazłem kilka informacji, bo też ich nie odróżniam za bardzo   http://www.motocykl-online.pl/testy/Dniepr_i_Ural | 
|   |   | 
|  25.01.2012, 18:41 | #39 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Dabrowa G. 
					Posty: 690
				 Motocykl: RD07a  DRZ 400E   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 5 dni 10 godz 31 min 23 s |   
			
			A JUNAKA było co prawda kilka wersji ale podstawowe to M07,przejściówka i M10, więc chyba łatwiejszy temat do ogarnięcia i najważniejsze że JUNAK jest polski!!!   | 
|   |   | 
|  25.01.2012, 19:11 | #40 | 
|  |   
			
			http://kolyaska.pl/ tu są opisane wszystkie modele. Napęd na kosz miały MW-650 i MW-750 oraz Dniepry MT-16. MW to wojskowe modele, najlepszy to 750. Wygląda jak K-750 ale jakościowo podobno dużo lepszy no i ma napęd na kosz z blokadą, uchwyty na karabin itp. Zasadniczo w ruskach występowały 3 rodzaje silników: dolniak w M-72, K-750 i MW-750, górniak 650 w uralach, i górniak 650 w dnieprach. W różnych generacjach różniły się one osprzętem i detalami. Wszystkie silniki i skrzynie są kompatybilne ze wszystkimi modelami rusków. Różnice są tylko w długości skrzyni biegów przez co nieraz przy przeszczepie trzeba zmieniać długość wałka kardana. Skrzynie ze wstecznym były zasadniczo w dnieprach, ural miał tylko chyba jeden model z ostatnich lat produkcji. Wszystkie pozostałe są bez wstecznego. Instalacje w starszych sprzętach były 6v (prądnica taka sama we wszystkich), 12V zaczęli robić w dnieprach MT-10 i uralach m-67 czyli gdzieś w latach 80-tych. to tak z grubsza, reszte doczytach na stronce. jest jeszcze forum o ruskach: http://forum.redmotorz.eu/ 
				__________________ Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. | 
|   |   |