|
|
|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
![]() |
|
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
|
#11 | |
|
trampkarz emeryt
![]() |
Cytat:
Kontynuując wątek - poszukując silnika do AT widzę że nie jest z tym łatwo. Z drugiej zaś strony znalazłem chyba ze 3 sztuki silników od Trampka 700, roczniki 2009 z przebiegami 10-15kkkm. I tu pytanie - zakładam że włożenie trampkowego silnika do AT to już dużo mniejsza rzeźba. Moc ta sama, osiągi pewnie podobne - tyle że silnik prawie nowy. Może to jest recepta na przedłużenie żywota AT? Czy raczej jest to rzeźbienie w g.... i lepiej kupić używany piec, ew. zrobić porządny remont i jeździć... |
|
|
|
|
|
|
#12 |
![]() Zarejestrowany: Aug 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 1,501
Motocykl: LC4
Przebieg: ...
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 20 godz 4 min 21 s
|
Zrób solidny remont
bez oszczędności, to trochę polatasz, wyjdzie finansowo podobnie, albo taniej .
|
|
|
|
|
|
#13 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,607
Motocykl: 690 Enduro
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s
|
A tak przy okazji zapytam skąd wziął się mit, że silnik to najsłabsze ogniwo LC8?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..." |
|
|
|
|
|
#14 |
![]() Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Mińsk Mazowiecki
Posty: 528
Motocykl: KTM 1190 adv
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 11 godz 10 min 26 s
|
Dokładnie tak, mój reaktor właśnie wczoraj rozpołowiłem, nie ma w tym jakiejś wielkiej filozofii. Ceny nowych części też są do zaakceptowania. Zimny jakby co to wiesz gdzie mnie szukać, zadzwoń pogadamy.
__________________
Raz na wozie, raz w nawozie CUinHell na forum TA |
|
|
|
|
|
#15 |
![]() Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Słupsk
Posty: 704
Motocykl: CRF1000
Przebieg: od zera
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 14 godz 34 min 26 s
|
A ja zapytam tak bo wspominacie, tutaj o modyfikacjach silnikowych i wogóle.
Na zimę szykuje mi się, remont silnika i planuję zwiększyć mu moc do 70 kn i pojemności 840. I tutaj moje pytanie się pojawia czy, ktoś z was wie coś na ten, temat przeleciałem parę stron angielskich . Które opisują podobne, modyfikacje lecz wole znać fakty co i jak jaki tłok wsadzić, o ile gniazda zaworowe rozwiercać . Jakie zawory powsadzać ogólnie szukam pomocy przy takiej przeróbce . I szczerze powiem tak chodzi, mi o fakty nie o to że się nie opłaca ludzie ,takie coś zrobili i jeździ dalej więc jest to możliwe . Afra jest wspaniałym m,otocyklem i jeśli uda mi się, zrobić takie coś to nigdy się jej nie pozbędę sprzedawał bo po co . Pozdrawiam i sorka za offa |
|
|
|
|
|
#16 |
|
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,770
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 56 min 50 s
|
ferolo: Izi miał taki projekt, a skoro go miał w fazie "projektu" to łatwe to nie jest.
Kwestia doboru tłoków... geometrii czyli średnicy sworznia, wysokości tłoka, średnicy nóżek zaworów i ich długości... w cholere roboty, ślęczenia nie tyle nad katalogami co poszukiwań w internecie wśród mechaników od singli/enduro/mechanikujących posiadaczy. Z zaworami to jeszcze byłaby możliwość dorobienia na wymiar, tak samo prowadnice... dorabiałem zawory do CB750 i działają znakomicie już jakiś czas nic się z nimi nie dzieje. Zapytaj teoretycznych naszych konstruktorów silników (wieczny ) na temat sposobów doboru średnic zaworów vs pojemność. Krzywek wałków rozrządu chyba nie opłaca się ruszać... zbyt łatwo je spierniczyć.A jak juz będziesz miał gotowy silnik to zostanie sama przyjemność... kupisz dynojety lub dwie garści dysz i wystarczy je dopasować do zapotrzebowania na paliwo D albo np pokombinować można z mechanicznymi gaźnikami... gdzieś widziałem fote z silnikiem AT przerobionym na takie gaźniki
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
|
|
|
|
|
#17 |
|
kapłan maryjan
![]() Zarejestrowany: Nov 2009
Miasto: Krakuff
Posty: 203
Motocykl: Super Penera
Przebieg: 667
Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s
|
Wszystko się da
I cieszę się, że ktoś się za to bierze bo w Afryce brakuje tych 20 KM.Kumpel z Rzeszowa z listy Junakowej ostro przerabia serce Janka - z podstawowej 350 ccm i dychawicznych 19 (na papierze) KM ma silniki 490 i 600 ccm z ekscentrycznym wałem i krótkimi kutymi tłokami (600 ccm - prawie 50 KM z singla mierzone na hamowni). Ja miałem Junakowego singla zrobionego na 460ccm i ok 26KM (nikt wtedy nie mierzył motocykli na hamowni bo liczyła się kasa na paliwko ).Jak znajdziesz informacje o zaworach to uderz do Parandowskich - robią b.dobre jakościowo zawory na wymiar. Tłoki da się dobrać tylko pytanie jak z "mięsem" na rozwiert cylindrów? PS. Zawsze można je odlać jak Burt Munro ![]() PS2. Rozrząd też się dobiera - może podpasuje od innej Vki Hondy? wszystko zależy od tego jaką charakterystykę chcesz osiągnąć. Ostatnio edytowane przez maryjan : 05.10.2011 o 20:53 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,770
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 56 min 50 s
|
Mięsa, znaczy płaszcza jest gr. 5mm spokojnie, ze 2 mm można by uszczknąć.
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
|
|
|
|
|
#19 |
|
gsm: 512242193
![]() Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,522
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
Online: 5 miesiące 2 dni 12 godz 55 min 20 s
|
znam firme któta jest w stanie odlać i obrobić kazda głowice
![]() marzy sie 5zaworkow czy 4 da sie wykonać tylko ze drogo strasznie bedzie przy prototypach |
|
|
|
|
|
#20 |
|
22.10.2006, DTN :)
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Kąty Wrocławskie
Posty: 3,770
Motocykl: RD07
Przebieg: IIszlif
Galeria: Zdjęcia
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 56 min 50 s
|
Z kolei nie chciałbym żeby taka głowica pierdyknęła pomiędzy otworami
jak większe zawory to i mocniejsze sprezyny, jak mocniejsze sprezyny to... chyba jednak juz wolalbym zalozyc tą zebatke 47z
__________________
Real adventure starts where road ends... -AT RD07 Big Bore 'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny' http://www.youtube.com/user/Miszapoland |
|
|
|
![]() |
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
|
|
Podobne wątki
|
||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
| Osłona pod silnik z Africa Twin do Varadero | Grzegorz | Inne - dyskusja ogólna | 11 | 09.02.2013 23:42 |