Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Hamulce, kola, opony

Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 26.07.2011, 22:02   #17
miroslaw123
 
miroslaw123's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2010
Miasto: Kraków
Posty: 526
Motocykl: TA 650
Przebieg: mój?TA?
miroslaw123 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 3 godz 28 min 42 s
Domyślnie

o proszę, tak ja to przerabiałem:
klik albo wkleję...
Cytat:
A tak ja wymieniałem oponki...
Piątek.
Więc, zacząłem od sklepu i nabycia 4 browarków...W piątek po 21 rozpoczęcie prac. Początek normalny, nic specjalnego - otwieramy piwko potem motong na centralke tył dociążony 3 kołami z oponami zimowymi więc zaczynamy od przodu. Łapię klucz 10 zabieram się za 4 śrubki od szpilek. Po pierwszej opony z wielkim hukiem lądują na ziemi .... się zaczęło... Koła lepiej zamocowane na bagażniku i ogień, demontaż poszedł jak z płatka, więc trzeba wychylić browarek. Spuszczam powietrze i zaczynamy zdejmować oponkę, początek trudny potem spokój więc znów browar, wyciągam dętkę i zabieramy się za demontaż całej opony. Znowu trudności a potem opona spada z felgi Oczywiście między czasie browar no to zakładamy... Pierwsza strona, początek łatwy potem przejeb... ale wpada, więc browar, wkładam dętkę i zakładamy całość... o kurr. Po godzinie sukces można mocować koło. Tył od tradycyjnie od browara. Odkręcamy zacisk i koło wyciągamy nagle zacisk jakoś się rozsypuje.... a to on jest mocowany na jakimś czymś... Spuszczamy powietrze wlewając browar do gardła. Skaczemy po obu stronach oponki i zaczynamy ściągać. Zaczynamy....Zaczynamy...Zaczynamy...i nie chce zejść. Udało się ściągnąć jedną stronę więc browarek. Dętka wprawnym ruchem wychodzi i zaczynamy ściągać drugą stronę. Zaczynamy....Zaczynamy...Zaczynamy...Zaczynamy.... Zaczynamy...Zaczynamy... aż się browar skończył... W końcu opona wyszarpana z felgi ale jest jedenasta, browar się skończył, palec w ręce krwawi nie może być inaczej, idziemy spać.
Sobota.
Pomni dnia wcześniejszego, jesteśmy nastawieni na wielogodzinną walkę z oponą. Zaczynamy. Jest środek dnia więc z browara nici tylko mineralna. Trzeba posmarować oponę przed założeniem. Jak powiedziałem tak zrobiłem i pierwsza strona po 5 minutach jest na feldze, potem 5 minut dętka i kolejne 5 druga strona - 15 minut opona z dętką na feldze a my qrwa nie możemy tego uczcić. Jeszcze tylko założyć koło skręcić zacisk, po rundce pod blokiem wszystkie śruby sprawdzić i ogień na stację dopompować opony.
Podsumowanie:
Nie taki diabeł straszny jak go malują.....
Na trzeźwo we dwie osoby, mając 3 łyżki, smarując oponę (ja towotem..) spuszczając powietrze z dętki tak by zachowała kształt (dzięki temu jest mniejsze zagrożenie jej przyszczypnięcia) wszystko powinno przebiegać sprawnie i tak w 1,5 godzinki być gotowe.
Ps. tak, niestety ale mam ślady na feldze jedyny minus ale 100 została w kieszeni.
miroslaw123 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
zmiana tylnej zębatki na mniejszą Stary-S3 Rama, zawieszenia, napęd 48 04.08.2014 13:27
wymiar gwintu tylnej osi maryjan Hamulce, kola, opony 3 07.07.2011 21:36
Wymiary tylnej ośki + tuleki wewnątrz tylnej piasty:) majo Hamulce, kola, opony 2 10.02.2009 22:06


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.