|  09.11.2019, 17:53 | #38 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 39 min 40 s |   Cytat: 
  dotarła zębatka OEM i na wstępie w porównaniu do JT wieloklin jest węższy o ok 1.5mm na korzyść JT (szerszy) ale co ciekawe zakładając oryginalną zębatkę musiałem poluzować łańcuch o ok 1.5mm więc sporo... Wyjaśniło się też dlaczego zębatka JT miała duży luz po niewielkim przebiegu: wieloklin zębatki oem jest węższy i zakładając nową zębatkę JT otrzymujemy fabryczne pasowanie wałek/zębatka i jest miło bo żadnych luzów ale szersza część zębatki bardzo szybo się zużyje do wałka więc w krótkim czasie luz się powiększa do tego z filmu i nie jest to wada zębatki. Zastanawiałem się nad wklejaniem ale w porównaniu do XRV w CRF obciążenia są dużo większe i mam wątpliwości czy to podoła... więc tymczasowo zrobiłem patent z uszczelnieniem wieloklinu oring od strony silnika 29x1.5 a od strony nakrętki 25x2 (chociaż lepszy były 2.5) takie rozwiązanie zamyka możliwość wydostawania się smaru oraz wypłukiwaniu go przez wodę. Ile to wytrzyma zobaczymy. Oringi mieszczą się we wcięciu wieloklinu zębatki i nie są w żaden sposób przycięte ani nie zmieniają dystansowania.. Docelowo myślę o zamówieniu 2 podkładek ale o grubości 0.3mm z teflonu jedna od strony silnika z wycięciem na wieloklin a druga od strony nakrętki do tego nowa podkładka (grubsza) aby był dobry docisk z samej śruby usztywni to sporo zębatkę a także powinno uszczelnić wieloklin. Zębatka przednia po dokręceniu śruby ma 0.55mm luzu bocznego na wałku więc ściema niezła z rozwiązaniem problemu wałka... sporo osób dało się nabrać...  problem był i będzie taki sam Ostatnio edytowane przez mdxmd : 09.11.2019 o 18:59 | |
|   |   | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Patent na wałek zdawczy?? | Wójcik | Wszystko dla Afryki | 62 | 08.03.2016 02:13 |