Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Gadżety / wyposażenie

Gadżety / wyposażenie Dodatki, które możesz zamontować.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 09.10.2019, 13:18   #36
JarekO


Zarejestrowany: Jun 2013
Miasto: Ostrów Mazowiecka
Posty: 1,494
Motocykl: nie mam AT jeszcze
JarekO jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 4 tygodni 1 dzień 15 godz 38 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał madafakinges Zobacz post
Tłumaczone z włoskiego


CRF 1000 is an exaggerated bike.
It's good for a bit of everything and it's the classic Honda, get on it and it's all easy.
And it's really beautiful.
I worked on the proto with which Paolo Ceci went really strong to Africa eco race, always staying in the podium area before a trivial break.

For a purely would use, I notice three substantial defects.
First place weighs a bang.
We weighed the standard of a couple of friends who only mounted the central easel and with very little petrol exceeded 240 kg.
The second flaw is that sitting is bound rather behind.
The third flaw is that petrol is located very high.
The tanks tanks above are beautiful but little functional.
So here Stephan Jasper and I, or mr africaqueens himself, put us under and uniting our experience with that of a rallista as massimo doretto we gave up.

The goals were these:
1. Make the seat more free on the saddle.
2. Moving gasoline weights lower.
3. Remove as much weight as possible without modifying the frame.

The first goal has been reached. The seat is much more free, I can advance more than 20 cm compared to the standard conformation, without touching the tank.
The second goal has been reached. Petrol on average is 30 cm lower. There are two tanks, one under the saddle and one that wraps the frame. In Total 20 liters. The front tank is very tight.
For the third goal we are almost satisfied. We are under 200 kg in marching order but we wanted to do better. We'll see the next evolutions.

Not last we had crazy advice and collaboration from mr guglatech guglielmo ferrazzani. Without him we would still be there to ask ourselves how to do with the gas pumping system.


I post photos of the prototype not yet completed for pure desire to fix.


Tak że to jest prototyp i wciąż walczą, wydaje mi się że bez przeróbki subframa ciężko będzie więcej urwać.
To i tak jest już ładny wynik. No i te 30cm w dół..... Będzie lux. Jeździłbym.
JarekO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Tags
crf modified tuning


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Lekkie enduro na długą podróż Tofel Lejdis 98 11.10.2017 11:47
Jaki olej do singla na długą wyprawę? Lupus Silnik, sprzęgło, skrzynia 33 05.10.2017 22:46
Była Afra, był i Kat co dalej??? Dubel Inne - dyskusja ogólna 45 08.03.2014 20:51
zima, zima - pytanie o odmowę mandatu zombi Inne tematy 34 31.01.2011 00:37
była maszyna dla babeczek to teraz maszynka dla chłopców chinol Inne tematy 4 30.11.2008 19:33


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.