Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 28.03.2013, 08:03   #11
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 15,052
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 2 tygodni 2 dni 12 godz 46 min 0
Domyślnie

trochę OT ale parę słów o łańcuchach było - wczoraj zamówił u mnie kolejną olejarkę klient, który kupił w 2009 nowego DL1000 i założył motooilera - zrobił ponad 40tys km i sprzedał moto z oryginalnym napędem - twierdzi, że jeszcze spokojnie żył i nie było potrzeby wymiany.
Tak więc zestaw: napęd OEM /to nie jest cud miód/, litr V2, olejarka stawia dzielnie czoła tezie, że 'niesmarowane jest OK'

a na temat: te wszystkie ulepszacze do oleju to jest IMO pic. współczesne środki smarne są bardzo dobrej jakości nie ma potrzeby poprawiania fabryki. ważniejsze są jak dla mnie regularne wymiany wraz z dobrej jakości filtrem. te dodatki zawierają plastyfikatory, które poprawiają elastyczność starych i stwardniałych/spracowanych uszczelnień gumowych, sprawiając, ze silnik dostaje drugą młodość i np. zmniejsza się zużycie oleju przez uszczelniacze zaworowe, czy wycieki przez simmeringi wałków zdawczych napędu /rozrządu, korba, wałek zdawczy zębatki/. Na pewno jednak taki dodatek NIE polepsza właściwości smarnych tego co z pocie czoła wyprodukowała fabryka opierając się na, często, latach testów i tysiącach wydanych $$$.
dolewanie takiego preparatu ma IMO sens jedynie w przypadku silników maksymalnie spracowanych, gdzie jest jeszcze jaka taka kompresja - takie przedłużenie agonii. wlewanie do silnika, który 'podbiera olej' w zakresie dopuszczalnym przez fabrykę jest czystą, jak dla mnie, głupotą.

matjas
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa

Ostatnio edytowane przez matjas : 28.03.2013 o 08:09
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Posiadacze RD03 - jaki olej silnikowy używacie ?? Babel Regularne czynności serwisowe 55 09.07.2011 23:20
olej do olejarki bukowski Wszystko dla Afryki 10 12.07.2010 23:59


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.