Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ chlodzenia

Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 19.02.2010, 14:58   #11
Transglobal
 
Transglobal's Avatar


Zarejestrowany: Jan 2009
Miasto: Racibórz
Posty: 292
Motocykl: XR 650 R
Transglobal jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 16 godz 22 min 49 s
Domyślnie

Witaj maher ,trzeba się z tobą zgodzić co do tego, ze owe pierścionki to nie fanaberia hondy, materiały z elementami tocznymi z azotku krzemu znajdują coraz większe zastosowanie w różnych gałęziach przemysłu ,na przykład łożyska hybrydowe, gdzie bieżnie mamy metalowe, a kulki(nazwijmy to) porcelanowe , różnego rodzaju łożyska ślizgowe itp. Do wszystkich tych rozwiązań zalecane odpowiednie grupy smarów np. poliuretanowe lub takie w skład których wchodzi teflon . Miałem takie rozwiązanie w pedałach rowerowych ( łożysko ślizgowe) i z doświadczenia wiem że one nie lubią mieć sucho i nie znoszą wody, inaczej robią się z tego dwie trące o siebie tuleje krzemowe które po pewnym czasie robiom kaput .Kiedy rozbebeszyłem pompę i zobaczyłem rozwiązanie tulei krzemowych to mnie zdziwko chlasło . Biorąc pod uwagę środowisko pracy ,porcelanki nie wykazywały najmniejszych objawów zużycia ,powierzchnie przyłożenia gładkie jak szyba .same porcelanki mają pewien zapas grubości w miarę ubywania go w wyniku tarcia ,ewentualny luz będzie kasować sprężyna dociskowa . Tak jak napisałem między wirnikiem a łożyskiem niema simeringa ,jest tam tylko ów prosty mechanizm uszczelniający składający się z porcelanek (tulei krzemowych) ,gumowej uszczelki ( czegoś na wzór kondona), sprężynki i sprawcy całego całego zamieszania blaszanego simeringa ( coś jakby koszyk lub simering obdarty z gumy i blachy grubości 0,5 mm). Ten blaszany simering jest osadzony (wbity, lekko zresztą ) w korpusie pompy , ale sam z siebie on się nie uszczelni ,kiedy wybiłem ów simering okazało się ze ma on na sobie jakieś śladowe ilości jakiegoś mazidła uszczelniającego, ale jest tego za mało i zrobione niedbale .Ja zrobiłem tak jak na Z.P.T uczyli ,czyli nawaliłem czego trzeba (silikon do 300 *C ) w ilościach odpowiadających zdrowemu rozsądkowi ,poskładałem wszystko do kupy , podłączyłem w obieg , wskazania urządzeń pokładowych "strzałka na czerwonym " i NIC NIE CIEKNIE!!!!!!!! .Jeszcze większego banana ode mnie ,miały dzieciaki ciągnięte z tyłu na sankach w myśl hasła "Jest Afrika Jest Zabawa" .Resumując ,zjawisko wycieku będzie raczej niszowe i nie wynika one z zużycia współpracujących ze sobą części ,a bardziej z zaniedbania , sama pompa jest przemyślana i wykonana dość solidnie . Nówka sztuka to jakieś 850 zyli , znalazłem kolesia który jako jedyny mając cały silnik do sprzedania obiecał mi wyciągnąć pompę za 120 , ale ze dla mnie nie ma "się nie da " i "zdaje się ze to jest nie rozbieralne" to zakasując rękawy i poświęcając na to jakieś dwa browary czasu, se kurna zrobiłem co nie . Żaden tam zemnie pogromca mitów ,ale chciałbym wiedzieć ile kasują firmy zajmujące się regeneracją rzekomo nie rozbieralnych części . A pomyślmy na co to ja mogę wydać moje 850 monet hm......mitasów E-09 na tył to bym mioł ze sztyry sztuki a oliwy tyla żeby przesmarować zawiasy w szopie jeszcze stykło

Ostatnio edytowane przez Transglobal : 19.02.2010 o 20:24
Transglobal jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Podłaczenie wskażnika cieczy puszek Inne tematy 5 05.03.2011 22:57
Wskaźnik temperatury cieczy. wieczny Układ elektryczny i zapłonowy 8 26.11.2010 13:50


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.