01.02.2013, 16:49
			
			
		 | 
		
			 
			#11
			
		 | 
	
	
			
			
			
			
			
				
			
			
				
 
				Zarejestrowany: Mar 2009 
				Miasto: Gwe/Warszawa 
					
				
				
					Posty: 3,484
				 
Motocykl: CRF1000, RD04
  
				
				
				
				 
Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 17 min 16 s 
				      
			 
	 | 
	
	
	
		
		
			
			
				 
				
			 
			 
			
		
		
		
			
			
	Cytat: 
	
	
		
			
				Ta informacja jest już oficjalna, BMW sprzedało Husqvarnę. Co ciekawe, to wcale nie KTM ją kupił! 
 
Plotki ze środy potwierdziły się, po kilku latach posiadania i rozwijania, BMW sprzedało markę Husqvarna. Mimo, że Huska odżyła w rękach Niemców i chyba można to nazwać sukcesem, najwyraźniej nie spełniła ich oczekiwań. Z powodu kryzysu sprzedaż motocykli offroadowych spadła, a dział drogowy Huski trzeba było rozwinąć, co oczywiście wymagało sporo wysiłku i pieniędzy. Oficjalnym powodem sprzedaży, jak podaje BMW w informacji prasowej, jest jednak zupełnie inny trend, do którego BMW się przyłącza. 
 
Według Niemców, przyszłość jest w mobilności i e-mobilności, w wielkich aglomeracjach miejskich, w rozwiązaniach pozwalających uniknąć problemu jakim jest natężenie ruchu oraz w rozwiązaniach środowiskowych. Krótko mówiąc, BMW Motorrad chce skupić się na jednośladach ekonomicznych, elektrycznych i miejskich, oferując je w klasie premium, w kilku segmentach oraz w pojemnościach od 650 ccm. Biorąc pod uwagę te argumenty, offroadowa Husqvarna rzeczywiście może nie być strzałem w dziesiątkę. 
 
Do zakupu Huski zgłosił się zarządzający marką KTM, Stefan Pierer, a ściślej rzecz ujmując, jego firma Pierer Industrie AG. Umowa została już podpisana i pozostała tylko (miejmy nadzieję) formalność, jaką jest sprawdzenie kontraktu i jego warunków przez organy antymonopolowe. Obie strony postanowiły, że kwestie finansowe pozostaną tajne. 
 
Z jednej strony zarządzanie marką KTM, a z drugiej strony posiadanie Husqvarny jest dość kontrowersyjnym połączeniem, co natychmiast wzbudziło kolejne plotki o strategicznych ruchach biznesowych. Aktualnie 47% udziałów KTMa posiada indyjski producent – Bajaj. Mówi się, że Stefan Pierer zamierza odsprzedać kolejne akcje do Indii, w efekcie czego Bajaj ma posiadać pakiet kontrolny. 
 
Te plotki z kolei generują kolejne pytania – czy Husqvarna, KTM (który jest w posiadaniu Husaberga) oraz Bajaj stworzą jednego wielkiego giganta? Czy może Pierer odłączy się od KTMa i posiadając ogromne doświadczenie rozwinie Huskę jako potężnego konkurenta marki, którą sam tworzył? Niezależnie od tego, w którą stronę pójdzie Husqvarna – offroad czy onroad? No i na koniec, co będzie z tymi modelami Huski, które napędzane są silnikami BMW? 
 
Tak dużo pytań i tak mało odpowiedzi… Pozostaje nam tylko czekać i obserwować rozwój rynku.
			
		 | 
	 
	 
 
http://motormania.com.pl/newsy/swiat...-co-to-znaczy/
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Afra - jedyna, wierna kochanka!!!!   
Pożegnane bez żalu: 990S, 690R, DR650SE, XF650
			  
		
		
		
		
	 | 
	
		
 
		
		
		
		
		 
	 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |