|  17.08.2025, 19:41 | #11 | ||
| Zarejestrowany: Oct 2014 
					Posty: 18
				 Motocykl: Fred   Online: 2 tygodni 5 godz 32 min 12 s |   Cytat: 
 W czujniku poliftowym (na przednim cylindrze) pomiar między terminalami przewodów zielony/pomarańczowy i rózowy/biały, ma dać: 2.3-2.6kΩ przy 20st C 0.3-0.4kΩ przy 80st C 0.1-0.2kΩ przy 110st C. Poza tym, przy awarii tego czujnika kontrolka FI powinna mrugać błąd 7. Cytat: 
 | ||
|   |   | 
|  17.08.2025, 21:23 | #12 | 
|  |   
			
			w wersji gaznikowej jest klasyczny zwierny wlacznik wkrecony w chlodnice ( nie w glowice tylna) i to on uruchamia wiatrak. oem 37760MT2003 i nabite 100-ON. odzielny czujnik od wskaznika temperatury jest podlaczony jednym przewodem do wskaznika i nie ma wplywu na prace wentylatora. czujnik w wersji wtryskowej mierzymy pomiedzy dwoma kablami idacymi do ECU i pomiedzy kablem idacym do zegarow a masa. +12V dociera do niego z zegarow i masuje sie poprzez obudowe. obwod informujacy ECU o temperaturze plynu nie jest powiazany z zegarami. parametry pochodza z ksiazki Haynes dla wtryskowych XL125V i VT125C. reasumujac: gaznikowiec ma wlacznik w chlodnicy i pomiar w glowicy, a wtrysk tylko jeden wspolny wkrecony w glowice i nazywany ECT sensor sterujacy wiatrakiem i wskaznikiem za pomoca dwóch niezaleznych obwodow termooporowych. dlatego gazior nie potrzebuje przekaznika i wentylator zasilany jest z bezpiecznika FAN a wtryskowy juz przekaznik ma - steruje nim ECU. p.s. w CRF1000 jest jeden czujnik 2pin wiec i jeden obwod idacy do ECU, ktory steruje i wiatrakiem i wskazaniami. tak sobie zolci wymyslili, zeby nie bylo nudno. 
				__________________ buziaki   Ostatnio edytowane przez szynszyll : 17.08.2025 o 22:04 | 
|   |   | 
|  18.08.2025, 18:47 | #13 | 
| Zarejestrowany: Oct 2014 
					Posty: 18
				 Motocykl: Fred   Online: 2 tygodni 5 godz 32 min 12 s |   | 
|   |   | 
|  18.08.2025, 19:26 | #14 | 
|  |   
			
			dokladnie to napisalem powyzej - przeciez to jest banalny uklad i wrzucilem schematy obu wersji. ostatni raz to pisze, bo szkoda klawiatury: - gaznik: dwa oddzielne sensory, jeden w chlodnicy do wiatraka drugi w glowicy do wskaznika - wtrysk: jeden sensor wspólny w glowicy do wiatraka i do wskaznika - nie ma w zadnej wersji czujnika w tylnej glowicy tak jak napisales wyzej - dane sa do wiatraka we wtrysku bo gaznik ma wlacznik 100 st C, wiec nie wiem o co chodzi kiedy piszesz cyt. Te parametry dotyczą czujnika, który jest na tylnej głowicy w wersji gaźnikowej zakresy ON/OFF dla czujnika, ktorego nie ma? poza tym kto i po co mialby podawac zakresy ON/OFF dla czujnika podpiętego pod zegary? takie widełki sie podaje tylko dla wentylatora. 
				__________________ buziaki   Ostatnio edytowane przez szynszyll : 18.08.2025 o 20:18 | 
|   |   | 
|  19.08.2025, 11:14 | #15 | |||||
| Zarejestrowany: Oct 2014 
					Posty: 18
				 Motocykl: Fred   Online: 2 tygodni 5 godz 32 min 12 s |   Cytat: 
 Cytat: 
 Cytat: 
 Cytat: 
  Cytat: 
 | |||||
|   |   | 
|  19.08.2025, 11:44 | #16 | 
|  |   
			
			w przednim cylindrze niech ci bedzie - nie mam przed soba motocykla. jest jeden i o tym napisalem w pierwszym poscie. padł zapewne wskaznik bo nie opada bez kluczyka. amen.
		 
				__________________ buziaki   Ostatnio edytowane przez szynszyll : 19.08.2025 o 12:55 | 
|   |   | 
|  19.08.2025, 13:31 | #17 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 2,742
				 Motocykl: XR250R Przebieg: ły Galeria: Zdjęcia   Online: 3 miesiące 2 tygodni 3 dni 38 min 27 s |   
			
			Z moich obserwacji wynika, że wskaźnik działa, tylko przestawił się na skali. Po włączeniu stacyjki robi ruch testowy w prawidłowym zakresie (mam na myśli określony wychył w prawo). Różnica polega na tym, że punktem zero nie jest "C" tylko czerwone pole. Podczas jazdy wskazówka idzie w prawo w miarę nagrzewania. Ciekawe   | 
|   |   | 
|  19.08.2025, 14:06 | #18 | 
|  |   
			
			a co będzie jak całkowicie odłączysz rezystor/czujnik temperatury?
		 
				__________________ 'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa | 
|   |   | 
|  19.08.2025, 17:04 | #19 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Warszawa 
					Posty: 2,742
				 Motocykl: XR250R Przebieg: ły Galeria: Zdjęcia   Online: 3 miesiące 2 tygodni 3 dni 38 min 27 s |   
			
			Zerknę, ale obstawiam, że ustawi się tak jak jest na zdjęciu. Tak się ustawia po wyłączeniu stacyjki. W miarę nagrzewania idzie w prawo. | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Elektryczne enduro Surron | 44FG | Inne - dyskusja ogólna | 19 | 12.12.2020 00:27 |