|  19.11.2023, 23:28 | #41 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 39 min 40 s |   Cytat: 
 0.16 +/- 0.03 co daje 0.13 - 0.19, nie zrobisz wszystkich na 0.16 to nie realne przy regulacji płytkowej i bezcelowe zupełnie. | |
|   |   | 
|  20.11.2023, 00:12 | #42 | |
|  |   Cytat: 
   Te 0,20 lekko wchodziło ale 0,21 już nie weszło. Dzięki za porady, zapamiętam na przyszłość   
				__________________ Było minęło: Malaguti Phantom '07, Yamaha XJ6N '09, CRF 1000 DCT '18 Jest: XL750 Transalp '25 | |
|   |   | 
|  20.11.2023, 01:30 | #43 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 39 min 40 s |   
			
			Skoro już jesteśmy przy pedantyzmie mechanicznym. Przy tak minimalnych rozbieżnościach warto zwrócić uwagę jak przy danym pomiarze jest dociskany wałek przez inne zawory np. przy pomiarze 1 cylindra zawory ssące krzywki ssących 2 cylindra unoszą ten wałek do góry więc kasuje się luz do 0 na górnych panewkach wałka rozrządu, i biorąc pod uwagę, że podczas pracy silnika będzie tam jeszcze ok 0,02mm filmu olejowego to o tyle luz się zmniejszy na zaworach ssących 1 cylindra. idąc dalej to przy większym przebiegu często w płytkach regulacyjnych zawory odciskają sobie niewielkie zagłębienie które zafałszowuje obliczenia. Liczysz, że wyjdzie Ci luz 0.14 a wychodzi 0.12. Czasem wystarczy po prostu wymienić podkładki na nowe i po akcji. Tak jest z regulacją płytkową przy śrubach można już się pobawić w dokładniejsze ustawienie, chociaż też są chochliki przy pomiarze (np dołeczki w trzonku zaworu). W CRF jest o tyle fajnie, że można zmierzyć pomiędzy krzywką z łożyskiem co daje wiarygodny wynik. | 
|   |   | 
|  20.11.2023, 03:40 | #44 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2018 Miasto: Słocina 
					Posty: 1,345
				   Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 8 godz 30 min 33 s |   
			
			Mam takie przemyślenia. Skoro producent podał jakąś tolerancję luzów zaworowych i sprawdzanie tego luzu co 24000km, to przecież jak podczas sprawdzania będzie się mieściło w zakresie tej tolerancji, żaden serwis nie musi nic zmieniać. I co jak będzie na granicy. A no za kolejne 24000km może być sporo poza tolerancją. Dlaczego zatem nic się nie stanie? Bo IMO tolerancja podczas sprawdzania jest dużo bardziej ostra niż dopuszczalne zakresy luzów jakie inżynierom Suzuki wyszły w badaniach laboratoryjnych. Musi tak być! Producent dokładnie policzył ile maksymalnie może zmienić się luz po 24000km i na tej podstawie wyznaczył bardziej rygorystyczne zakresy dla mechaników kontrolujących to szczelinomierzami. Zatem nie ma co panikować jak luz jest na granicy. 
				__________________ Romet R125 vel Debeściak Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek | 
|   |   | 
|  20.11.2023, 10:08 | #45 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 39 min 40 s |   
			
			
Albo będzie odwrotnie... gdyby w CRF przy następnym sprawdzeniu luzu na ssących był ponownie za duży np. o 0.03mm to by znaczyło iż mamy już głowice do wymiany... ponieważ zwiększenie luzu jest możliwe głównie w wyniku zużycia panewek wałka rozrządu a także łożysk ślizgowych samego wałka.  Luz graniczny na panewkach wałka to 0.06mm luz standardowy pracy to ok 0.03mm. Inną przyczyną zwiększania się luzu zaworowego jest zużycie trzonka zaworu, szklanek oraz samych podkładek regulacyjnych ale w CRF ten proces jest znikomy.
		 | 
|   |   | 
|  20.11.2023, 11:24 | #46 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2018 Miasto: Słocina 
					Posty: 1,345
				   Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 8 godz 30 min 33 s |   
			
			Mnie nie o to chodzi. Jeśli głowica jest do wymiany, to żadna regulacja podkładkami jej nie naprawi. Ja tylko się zastanawiam nad tolerancjami podanymi przez producenta i dlaczego serwis nie musi korygować luzu jak jest w zakresie, nawet na granicy.
		 
				__________________ Romet R125 vel Debeściak Suzuki DL650 XAM2 vel Ziutek | 
|   |   | 
|  20.11.2023, 13:04 | #47 | 
|  |   
			
			Macie wiedzę kto to zrobi w 3-City nie za miliony? Moto wstępnie rozbiorę z plastików.
		 | 
|   |   | 
|  20.11.2023, 15:04 | #48 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 39 min 40 s |   Cytat: 
  ale sprawdzamy jednak po 48.000km niektórzy nawet 24.000 jak zaleca manual, jeżeli zostawimy na 0.21 to po 24.000 raczej na pewno będzie 0.20 lub mniej czyli poniżej minimum. Odnośnie zaworów ssących u mnie ponad 120.000km są w normie. Sprawdzam co 48.000km czyli zawsze przy wymianie świec zapłonowych jedna robota z rozbieraniem. Ale nie ma jednej metody bo są modele motocykli, w których gniazda i zawory są słabej jakości wówczas jeżeli wiemy co się z nimi dzieje (szybko zmniejszają się) ustawia się celowo na górny możliwy zakres a czasem nawet lekko ponad. | |
|   |   | 
|  20.11.2023, 15:40 | #49 | 
|  |   
			
			Bym nie przesadzał z tym "na wyrost". Jak luz jest za duży to zawór uderza w gniazdo z prędkością większą niż ta która wynika z zarysu krzywki. Im wyżej ktoś lubi kręcić tym bardziej wyklepuje wtedy gniazda i przylgnie. Jak przylgnia jest już cienka to proces ten przyśpiesza. Podobnie niekorzystny jest nadmierny luz przy otwieraniu - zawór dostaje dodatkowego "kopa". Mogą też być inne ciekawostki, np zawory tytanowe na krótko przed zerwaniem mają przyśpieszone "wydłużanie" trzonka a tym samym szybciej kasują luzy. Lepiej więc trzymać się resursów. 
				__________________ Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. | 
|   |   | 
|  21.11.2023, 00:13 | #50 | 
| Zarejestrowany: Aug 2021 Miasto: Olsztyn 
					Posty: 14
				 Motocykl: CRF1000   Online: 9 godz 45 min 4 s |   
			
			A pytanie za 100 punktów, kto po pierwszych 24 tys. Km i kontroli wstawił z powrotem tą samą uszczelkę pod kopułą zaworową (oczywiście uszczelniając miejsca slikonem zgodnie z serwisówką) i czy coś się działo? Bo zastanawiam się czy zamawiać, a tania nie jest. W poprzednich motocyklach  do 2007 roku, nic się nie działo jak zostawiałem starą uszczelkę, to może i tu się nie wygłupiać.
		 | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| dekiel zaworow nx650 | szynszyll | Inne - dyskusja ogólna | 8 | 23.02.2017 13:01 |