|  16.08.2021, 17:57 | #21 | 
|  |   
			
			Rama to element konstrukcyjny wydaje mi się, że nawet całkiem istotny. W normalnym kraju motocyklom po całce odbierana jest prawo do rejestracji za to w po przekroczeniu polskiej granicy w cudowny sposób odzyskują to prawo... W KTM 1x90 przy czołowce też nie ma bata żeby zgięły się wp48 rama pęka w okolicach główki ramy bo coś musi jebnac i nie można mieć tutaj wyrzutów do konstruktorow bo niby o co? 
				__________________ Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. | 
|   |   | 
|  16.08.2021, 20:01 | #22 | |
| Gość 
					Posty: n/a
				 Online: 0 |   Cytat: 
   | |
|   | 
|  16.08.2021, 20:35 | #23 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2020 Miasto: Ruda Śląska 
					Posty: 180
				 Motocykl: CRF 1100   Online: 4 dni 2 godz 6 min 15 s |   
			
			Faktem jest że na filmach z OM widać że przy paciaku na beton rury poddając się sprezynują (zobaczcie na zwolnionym tempie). W heed nie ma co sprężynować bo całość jest na sztywno z drugiej strony siła zostaje rozłożona na 4 miejsca mocowania więc nie jest punktowo. Na ramę punktowo działa uderzenie czołowo. Może górny gmol w heed nie powinien być mocowany do ramy pod lampą?  A gmole givi? Podobna konstrukcja z tym tylko że górny łapany jest do dolnego. Ps. Zobaczyłem jak montowany jest ten słynny średni OM i nie macie wątpliwości w jaki sposób montowany jest gmol z tyłu do ramy? Heed mocowany jest do śruby trzymającej silnik a OM do części ramy niezbyt przygotowanej do przenoszenia sił bocznych. Sam już nie wiem... pozdrawiam Marcin Jan 
				__________________ Pozdrawiam Marcin Jan Mistrz prostej spod świateł Ostatnio edytowane przez nocny : 16.08.2021 o 21:46 | 
|   |   | 
|  17.08.2021, 10:29 | #24 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2021 Miasto: rzgów 
					Posty: 67
				 Motocykl: CRF1000   Online: 1 dzień 13 godz 18 min 36 s |   
			
			Jedyne wyjście, nie zaliczyć mocnej gleby i już.
		 
				__________________ jutro nie będzie lepiej, będzie tak samo- tylko bardziej | 
|   |   | 
|  17.08.2021, 10:56 | #25 | 
|  |   
			
			Wyjście to założyć gmole które się pogną przy mocnej glebie przyjmująć na siebie siłę uderzenie czyli np. OM.
		 
				__________________ Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. | 
|   |   | 
|  18.08.2021, 11:33 | #26 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 35 min 59 s |   
			
			ja mam OEM, przeżyły już kilka upadków i wszystko jest jak na razie proste i nic się nie poddało. Gmole OEM są montowane w gumach co amortyzuje upadek i przy parkingówkach zdają egamin, przy szlifie zapewne już nie bo brak im 3 punktu podparcia Gole powinny być montowane w kilku punktach ale elastycznie i takich na rynku poza OEM nie ma. Odnośnie HEED Bunkier znam przypadek, gdzie poddała się rama przy upadku i szlifowaniu po nierównym asfalcie. Co ciekawe górne gmole wprasowały się w boczną owiewkę co doprowadziło do jej połamania. Gdyby wogule ich nie było w górnej części nic by się nie stało plastikom bo na asfalcie i tak nie dostaną do nawierzchni. Gmole HEED byłyby genialne gdyby zostały zamontowane na simblokach, ale i tak z tego co jest na rynku do CRF są najtańsze i solidne | 
|   |   | 
|  19.08.2021, 00:31 | #27 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2020 Miasto: Ruda Śląska 
					Posty: 180
				 Motocykl: CRF 1100   Online: 4 dni 2 godz 6 min 15 s |   
			
			A te gumy w OEM to przypadkiem nie są po to aby gmole nie rezonowały  Często na forum pojawia się post że po montażu gmoli (nie OEM) kierownik odczuwa wibracje/mrowienie. Moim zdaniem tylny punkt montażu gmoli OM do ramy jest średnio szczęśliwy. pozdrawiam Marcin Jan 
				__________________ Pozdrawiam Marcin Jan Mistrz prostej spod świateł | 
|   |   | 
|  19.08.2021, 05:20 | #28 | 
|  Zarejestrowany: Jul 2021 Miasto: rzgów 
					Posty: 67
				 Motocykl: CRF1000   Online: 1 dzień 13 godz 18 min 36 s |   
			
			Polecam wejść sobie na amerykańskie forum Africa twin tam piszą dużo o gmolach Heed i nikt nic nie pisze o skrzywionych ramach, a wszyscy leżeli po kilka razy i tylko chwalą, jedyne na co narzekają to montaz 😁
		 
				__________________ jutro nie będzie lepiej, będzie tak samo- tylko bardziej | 
|   |   | 
|  19.08.2021, 08:20 | #29 | 
|  |   
			
			Skoro Amerykanie się z nimi przewracaja to nie potrzebnie temat zakładałem.
		 
				__________________ Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga. | 
|   |   | 
|  27.08.2021, 11:45 | #30 | 
| Zarejestrowany: Sep 2018 Miasto: Wroc 
					Posty: 3
				 Motocykl: ATAS 2019   Online: 22 godz 21 min 49 s |   
			
			Powiem krótko, wszyscy mają rację. To jest kwestia tego co chcemy osiągnąć.  Wyrżnąłem z gmolami OEM na płytach na błocie i gmol dostał krawędzią, dobił do plastików, lekko je porysował, następny raz niewinnie obróciłem się w koleinach z błotem i musiałem położyć moto, pod spodem były cegły i na deklu były ślady. To mnie skłoniło do założenia Heed, które chronią silnik. W ramach szkoleń z założonymi Heed położyłem Afrykę nie więcej niż 15 razy. Ale, były to miękkie paciaki w miękkim terenie, nic poważnego, za to czuję się w miarę bezpiecznie, iż wrócę 200km do domu z olejem w silniku. Jeśli mając zamontowane Heed'y zaliczymy porządnego szlify z uderzeniem np. w krawężnik czy drzewo to wiadomym jest, że rama może dostać silne uderzenie i może się skrzywić. Ale w motocyklach często upadki tak się kończą i idą do kasacji. Podsumowując: Jeśli ktoś nie jeździ dużo w terenie i nie zmierza mocno poniewierać Afryki to gmole Heed bunkier są mu zbędne choćby ze względu na wagę. W innych przypadkach Heed'y się sprawdzają, ale ryzyko jest zawsze, choćby z tego powodu, iż mimo ochrony silnika, jeśli tam wejdzie odpowiednio duży kamień to i tak zdemoluje dekiel. | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Heed Bunkier i wymiana oleju | nabrU | NAT - Warsztat | 39 | 20.09.2017 23:56 |