|  02.08.2019, 13:17 | #31 | 
|  |   
			
			Zrozumniałem zrozumniałem...  A co do przejścia smarowania przez zębatki - można mieć nadzieję   
				__________________ 'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa | 
|   |   | 
|  02.08.2019, 19:15 | #32 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2018 Miasto: Piaseczno 
					Posty: 51
				 Motocykl: CRF 1000 A Przebieg: 50000   Online: 6 dni 7 godz 22 min 29 s |   
			
			Jeździłem Transalpem 9 lat, nabyłem go używanego (2001r) na marginesie od Franza   Wymieniałem napęd na czas lecz jedynie w całości i na nie oryginalne zębatki, Po sprzedaży osiołek dalej jeździ cały rok między innymi po posypanych solą drogach, dodam że do wałka nie zaglądałem naturalne oprócz wymieniania napędu. Uważam że jak się w terminie wymienia napęd to nie ma co się martwić o wałek zdawczy. | 
|   |   | 
|  27.08.2019, 14:55 | #33 | 
|  |   
			
			a co tam    napiszę mały update co do łańcucha bo po 6tys pierwsze podciągnięcie. ponoć OEM ch..wej jakości. zobaczymy jak będzie dalej. pierwszy tysiąc Hipol + pędzel, reszta z motooilerem ustawionym raczej obficie. m 
				__________________ 'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa | 
|   |   | 
|  03.11.2019, 23:06 | #34 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 39 min 40 s |   
			
			90.000km przez 75.000 2x przód fabryczna OEM a obecnie JT jak widać zaczyna się zero orania w terenie, poniżej luz wałek/zębatka JT po przebiegu ok 8000km !!!! dodam tylko, że było nasmarowane smarem opty molly mp3. Będziemy klieć ponownie .... Ostatnio edytowane przez mdxmd : 04.11.2019 o 21:05 | 
|   |   | 
|  05.11.2019, 17:43 | #35 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2018 Miasto: Słocina 
					Posty: 1,345
				   Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 8 godz 30 min 33 s |   
			
			Lepiej żeby bardziej zużywała się zębatka niż wałek. Myślę, że twardość tych elementów odpowiednio dobrali.
		 | 
|   |   | 
|  05.11.2019, 18:04 | #36 | 
|  |   
			
			A może ktoś zrobi wideo jaki jest luz przy 10-1000km?
		 
				__________________ www.grzechunakolach.pl | 
|   |   | 
|  05.11.2019, 20:34 | #37 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 39 min 40 s |   Cytat: 
 Zamawiam OEM i zobaczymy, poprzednio demontowana po przebiegu ok 35.000km nie miała takiego luzu a było sucho i rdza. przy okazji szukania numeru zębatki trafiłem na coś niezwykle ciekawego, nie można wymienić samego łożyska wałka zdawczego!!! gdyż jest ono zespolone z samym wałkiem... żeby było jaśniej gdy padnie łożysko musimy zaopatrzyć się w cały wałek! to po uszczelniaczu z pierścieniem kolejna niespodzianka. Wałek trochę zdrożał obecnie 1450zł i znowu zrobiło mi się smutno  także mamy kumulację nie dość, że niewiele się nie zmieniło z wałkiem i zębatką to dostaliśmy trudno wymienny uszczelniacz oraz wałek z łożyskiem czyli "wałek na całej linii" pozostaje wiara w jakość i nadzieja, że będzie dobrze. Ostatnio edytowane przez mdxmd : 05.11.2019 o 21:46 | |
|   |   | 
|  05.11.2019, 21:54 | #38 | 
|  Zarejestrowany: Feb 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 637
				 Motocykl: CRF1000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 6 dni 20 godz 4 min 58 s |   
			
			Pogoń tą skośnooką Mariusz i wracaj do GSa   | 
|   |   | 
|  06.11.2019, 08:10 | #39 | ||
|  Zarejestrowany: May 2013 Miasto: Poznan 
					Posty: 2,539
				 Motocykl: RD04 Przebieg: kto wie   Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 6 godz 53 min 36 s |   Cytat: 
 Cytat: 
 Podobnie ma się sprawa z zębatkami i ich twardością. Problem łożyska wałka istnieje w każdym motocyklu z napędem łańcuchowym. O ile w małych i słabszych motorach, które przebiegów dużych nie robią problem łożyska jest śladowy, to w NAT, trzeba uważać bardzo na za mocny naciąg łańcucha, żeby łożyska nie zabić obciążaniem na długich przelotach bardzo obładowanym moto. A to, że wałek w NAT zintegrowany z łożyskiem to ciekawe, ciekawe... 
				__________________ <br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. | ||
|   |   | 
|  06.11.2019, 08:29 | #40 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2018 Miasto: Słocina 
					Posty: 1,345
				   Online: 2 miesiące 3 tygodni 4 dni 8 godz 30 min 33 s |   
			
			Mnie się wierzyć nie chce że zintegowany. Znaczy bieżnia łożyska odlewana, obrabiana i utwardzana razem z wałkiem? Technologiczny kosmos. Bezsęsu...
		 | 
|   |   | 
|  | 
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Patent na wałek zdawczy?? | Wójcik | Wszystko dla Afryki | 62 | 08.03.2016 02:13 |