![]() |
|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#31 |
![]() |
![]()
Wolę używkę niż takie coś.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,440
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 18 godz 30 min 25 s
|
![]()
Ten ślimak wydrukowany to naprawdę kiepskie wykonanie...
Ktoś, kto to drukował leciał na "szybkość". Warstwa strasznie gruba... można to naprawdę lepiej wykonać kosztem czasu druku. Przekopałem swoje zasoby i nie mam obecnie żadnego zajechanego napędu ślimaka. Jakby ktoś chciał się pozbyć to chętnie przyjmę - mowa oczywiście o korpusie. Mam pomysł na to, ale muszę jeden przeciąć, aby dwie rzeczy zweryfikować.
__________________
Ramires ...okręt mój płynie dalej... gdzieś tam... |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
![]() |
![]()
Myślisz, żeby tego nie montować i jednak zamówić oryginał? Nie chciałbym, żeby znów ta metalowa zębatka ucierpiała.
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,440
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 18 godz 30 min 25 s
|
![]() Cytat:
obraz_2025-10-20_113718664.png Wieczorem zrobię jednak model i pokażę o co w tym wszystkim wchodzi.
__________________
Ramires ...okręt mój płynie dalej... gdzieś tam... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Administrator
![]() Zarejestrowany: Oct 2007
Miasto: Otwock ale chętnie na Śląsk bym wrócił
Posty: 5,440
Motocykl: RD37A (Hybryda), dwie ramy RD03 w zapasie
Przebieg: ojojoj
![]() Online: 1 miesiąc 3 tygodni 3 dni 18 godz 30 min 25 s
|
![]()
Rysunki poglądowe, ale ideowo będzie wiadomo o co chodzi.
Więc tak (subiektywnie). Głównym powodem awarii napędu prędkościomierza - często potocznie mówimy, że jest ścięty ślimak. Jest to skutek tylko ZANIEDBANIA własnego lub poprzedniego właściciela lub też po prostu braku wiedzy, że takie elementy po prostu trzeba regularnie przy serwisie czyścić/sprawdzać. Tak samo tyczy się linki napędu przenoszącej obroty do samego licznika. Mamy sobie ślimak - ten plastikowy, drogi... upierdliwy... honda-xrv750-africa-twin-1993-p-germany-front-wheel_bigecy1p41f__1000_1a57.jpg Na rysunku element nr 19. slimak 001.png Mamy tutaj ideowo pokazany napęd prędkościomierza. Składa się z 2 podkładek, plastikowej jak i metalowej ślimacznicy. Koło się kręci i przez zabierak po stronie koła zazębia się z poniższym ślimakiem "plastikowym". On przenosi napęd na metalową ślimacznicę i idzie już dalej ruchem obrotowym przez linkę do prędkościomierza. To dla wszystkich jest jasne i nie ma co się rozwodzić. obraz_2025-10-20_194554872.png Wracając do meritum. Nie ma za bardzo innej opcji aby nadmierne zużycie nie było z winy zaniedbania w ten czy inny sposób (pomijam przebiegi 100kkm+ gdzie sam przebieg siłą rzeczy zrobi swoje). Zaraz pewnie Dzieju się odpali i powie, że on problemów nie ma - ale Dzieju DBA z tego co wiem i dlatego to nadal u niego żyje. Skąd bierze się ścinanie plastikowej zębatki? W 80% przypadków (wartość totalnie z dupy i szacunkowa na podstawie tego, ile afryk miałem w rękach swoich i nie tylko) winne jest wytarcie obudowy/korpusu samej przekładni. Metalowa ślimacznica jest tak nacięta, że tylko centralna jej część ma właściwą głębokość, aby idealnie się zazębiała z plastikową. slimak 002.png Jeśli tylko wyrobiony jest korpus to metalowa ślimacznica już nie łapie gdzie trzeba i tnie plastikowe zęby. Gdy prawidłowo 001.png 002.png Gdy już korpus jest wytarty 003.png Tu mniej więcej jest pokazane jaka część styczna nie niszczy zębatki. slimacznica.jpg Tutaj jak się dobrze przyjrzycie to widać, że część zębów nie wchodzi w podstawę nacięcia i następuje zniszczenie plastikowego elementu. obraz_2025-10-20_195750493.png Wskutek wycierania się w korpusie gniazda metalowej ślimacznicy, która idzie "w głąb" korpusu przestawia się "środek" i następuje uszkodzenie obraz_2025-10-20_200005497.png Nam nadzieję, że się to przyda, bo problem z wiekiem motocykli wyposażonych w taki układ będzie postępować, ale można go bardzo mocno spowolnić przez regularny serwis. Z własnego doświadczenia używam smarów do przekładni kątowych do kos spalinowych, smar jest cały czas "miękki" ale nie wypływa od temperatury. Dla przypomnienia. (ceny detaliczne salonowe). 44806-MV1-003 - 145zł (ślimak) 44809-ML7-003 - 13zł (podkładka) 44800-MV1-003 - 690zł (kompletny napęd, w tym ślimak i podkładki, nie da się kupić samego korpusu). ps. przełożenie jest 1:3 - jeden obrót koła daje nam 3 obroty ślimacznicy zdawczej przekazującej już obroty do licznika.
__________________
Ramires ...okręt mój płynie dalej... gdzieś tam... |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
![]() |
![]()
Jest dokładnie, jak napisałeś, o czym wspominałem wcześniej. Ja używam smar łożyskowy PetroCanada.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
![]() Zarejestrowany: May 2011
Miasto: Zgierz
Posty: 202
Motocykl: była AT jest TA
Przebieg: rośnie
![]() Online: 1 miesiąc 4 tygodni 16 godz 17 min 43 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
napęd prędkościomierza - tzw. ślimak | monkees | Wszystko dla Afryki | 4 | 06.08.2017 15:14 |
napęd prędkościomierza - ślimak | rambo | Wszystko dla Afryki | 2 | 29.08.2011 15:05 |