|  | #151 | 
|  Zarejestrowany: May 2013 Miasto: Koziegłowy / Poznań 
					Posty: 137
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze Przebieg: 72000   Online: 8 miesiące 1 tydzień 12 godz 53 min 7 s | 
			
			Hehe Ty jesteś uzależniony od tych tłuczków  Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka | 
|  |   | 
|  | #152 | 
|  Zarejestrowany: Dec 2012 Miasto: RZESZOW 
					Posty: 167
				 Motocykl: XT 600 Tenere 1986, T7   Online: 2 tygodni 1 dzień 4 godz 11 min 0 | 
			
			śmichy - chichy, ale w tych kowadłach coś jest - też czasami (na szczęście rzadko ) mam chory pomysł, aby sprzedać swoją "babcię" - wtedy odpalam przejadę się i ...przechodzi -  . Od kilku lat dalekie Ukrainy, Mołdawie - w ubiegłym roku Transalpine z motkami za 40-50 tyś (na wtryskach) oczywiście zrobiła bez zadyszki - i Mallory z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy i doświadczenia (pewnie ogarniam z 10 % tego co Ty)  -nie każda bierze olej. Przez ostatnie przejechane 3 tyś nie ubyło nic (może dlatego, że ok 10 tys km temu  lat temu jak moto kupiłem to profilaktycznie wymieniłem pierścienie oryginał na oryginał ( - chociaż  mechanik twierdził, ze nie  ma potrzeby) Zawsze na wiosnę micha mi sie cieszy jak u 9 latka na komunii (przy otwieraniu kopert) gdy zakurzoną odpalam po kilku miesiącach zimowych postoju na mrozie (altanka nie ogrzewana) i zawsze odpowiada ,że jest gotowa do kolejnych przygód, jakby wczoraj wieczorem była wyłączona po jeżdzie -  zdrówka Acups | 
|  |   | 
|  | #153 | |
|  Zarejestrowany: May 2013 Miasto: Poznan 
					Posty: 2,539
				 Motocykl: RD04 Przebieg: kto wie   Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 6 godz 53 min 36 s | Cytat: 
 Aktualnie na moje 3 takie silniki 2 nie biorą nic ... zero, a trzeci silnik chyba nie bierze - niestety 34L jeżdżę tak mało, że nie sposób zauważyć, po prostu wymieniam olej raz do roku i tyle. Tenerka z dobrym silnikiem ma prawidłowo zmieniać biegi, bez żadnych problemów, ma nie dymić nic, ani na zimnym (pomijając kwestie możliwego skraplania się pary gdy bardzo zimno) ani na ciepłym. Na szczęście jeżeli nawet tenerka bierze olej to jest to chyba najłatwiej naprawialny silniku (poza 2T). 
				__________________ <br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. | |
|  |   | 
|  | #154 | 
| Zarejestrowany: Apr 2020 
					Posty: 5
				 Motocykl: RD03   Online: 1 godz 10 min 10 s | 
			
			Chciałbym się równie ciepło wypowiadać o Teresce, ale mam wrażenie, że ten ta chwila jeszcze przede mną   Za mało jeszcze razem kilometrów zrobiliśmy. Swoją 1VJ kupiłem około 5 lat temu. Budżet był niewielki, nie byłem do końca przekonany czy powrót do singla po 12 latach jazdy na rzędowych czwórkach to dobry pomysł. Wyglądała wtedy mniej więcej tak: 1.jpg Początki były trudne: kapitalka silnika + problemy z prądem (problemy z odpalaniem, roładowywanie aku) a w efekcie składanie całej instalacji od zera. Potem kwestie prawie nieistniejacego napędu (łańcuch, zębatki, opony), zawieszenia z przodu (co ciekawe, trudno dostać miedziane tuleje do amortyzatorów). Teraz wykańczam motocykl estetycznie (lakierowanie, naklejki, obicie siedzenia). Obecnie wygląda tak: 2.jpg W weekend majowy planuję założyć handbary, osłonę tarczy hamulcowej, płytę pod silnik oraz oryginalne lusterka. Docelowo w planach jest jeszcze wymiana łożyska główki ramy, regeneracja amortyzatora tylnego (motocykl jest bardzo miękki z tyłu - mocno się obniża gdy siadam), łożyska wahacza i pewnie po sezonie lakierowanie silnika oraz ramy. Motocykl zostanie ze mną na dłużej. Kto wie, może za dwadzieścia lat (w dobie motocykli elektrycznych), syn będzie opowiadał kolegom, że "kiedyś się na takich jeździło... a tu się regulowało wolne obroty"..  W kontekście samej jazdy - motocykl ma klimat! Ma wszystko to, z czym zaczynałem przygodę motocyklową na WSK-ach i MZ-tach: prostotę konstrukcji i jeden gar. Z tą różnicą, że jak coś raz zrobię to potem służy. No i mocy trochę więcej! Fajnie sprawdza się tam, gdzie miał pierwotnie służyć: w lekkim terenie i poza szosami. Mallory - super pomysł z tym wątkiem. Świetny, wyczerpujący tekst o gaźnikach Pozdrawiam pasjonatów Tenerek! | 
|  |   | 
|  | #155 | 
|  Zarejestrowany: May 2013 Miasto: Poznan 
					Posty: 2,539
				 Motocykl: RD04 Przebieg: kto wie   Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 6 godz 53 min 36 s | 
			
			Wusey, gratulacje. Fajna 1Vj się robi. Wszystko robiłeś sam? Silnik, malowanie itd... 
				__________________ <br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. | 
|  |   | 
|  | #156 | 
| Zarejestrowany: Apr 2020 
					Posty: 5
				 Motocykl: RD03   Online: 1 godz 10 min 10 s | 
			
			Nie wszystko. Remont silnika, spawanie i lakierowanie baku, lakierowanie lag, przewijanie uzwojenia alternatora  - zlecałem. Sam robiłem całą resztę tj. instalację elektryczną, hamulce (przód na oplocie + całkowita renowacja zacisku), przednie zawieszenie, napęd, renowacje plastików, obicie kanapy, regulacje i pozostałą kosmetykę. Kolejny remont silnika (oby nie był potrzebny) planuję już robić samemu  Btw. najtrudniejsze do znalezienia są oryginalne plastiki. Do białych 1VJ są jak św. Grall. Prawy boczek udało mi się kupić po 8 miesiącach obserwacji Allegro, Olx oraz Ebaya. Przedni błotnik (z czerwonymi rantami) jest praktycznie niedostępny - raz widziałem na Ebay za ok. 100 Euro. Lekka przesada.. Pozdrawiam! | 
|  |   | 
|  | #157 | |
|  Zarejestrowany: May 2013 Miasto: Poznan 
					Posty: 2,539
				 Motocykl: RD04 Przebieg: kto wie   Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 6 godz 53 min 36 s | Cytat: 
 Części nowe lub zamienniki często są na ebaju australia. Ale jest drogo, np. błotnik https://www.ebay.com.au/itm/Yamaha-XT600-Tenere-1VJ-New-White-Front-Guard-1986-7-model-Tenere-XT-600-Yamaha/323838368910?hash=item4b66455c8e:g  pQAAOSwcw9dCi7  t 
				__________________ <br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. | |
|  |   | 
|  | #158 | |
| Zarejestrowany: Apr 2020 
					Posty: 5
				 Motocykl: RD03   Online: 1 godz 10 min 10 s | Cytat: 
  Pozdrawiam! | |
|  |   | 
|  | #159 | |
|  Zarejestrowany: May 2013 Miasto: Poznan 
					Posty: 2,539
				 Motocykl: RD04 Przebieg: kto wie   Online: 4 miesiące 1 tydzień 4 dni 6 godz 53 min 36 s | Cytat: 
 
				__________________ <br> Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien. | |
|  |   | 
|  | #160 | 
| Zarejestrowany: Apr 2020 
					Posty: 5
				 Motocykl: RD03   Online: 1 godz 10 min 10 s | 
			
			@Mallory - twój wpis dotyczący gaźnika skłonił mnie aby przyjrzeć się problemom z odpalaniem moto po kilkudniowym postoju. Wyszło na to, że śruba regulacji mieszanki była wykręcona o pół obrotu za dużo. Po skorygowaniu motocykl pali na dotyk. Jeszcze raz - szacun za merytorykę wpisu! | 
|  |   | 
|  | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Yamaha TDM 850 czy Yamaha Super Tenere ? | Kubaandcom | Yamaha | 48 | 21.04.2022 15:05 | 
| Yamaha XTZ 660 Tenere | Blady | Inne - dyskusja ogólna | 28 | 18.08.2013 21:14 |