| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Kwestie różne, ale podróżne. Jak nic z powyższego o podróżowaniu Ci nie pasuje, pisz tutaj... | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Czy przerabiał ktoś brak jednej pieczątki wjazdowej lub wyjazdowej w CPD ? 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Chodzi mi o sytuację gdy jedziemy np przez Afrykę, powiedzmy że mamy 10 granic z wymaganym CPD i na jednej z nich, gdzieś w środku trasy z jakiejś tam przyczyny nie dostajemy pieczątki. Jako że tam często nie mają pojęcia co to CPD i trzeba palcem pokazywać gdzie podbić i gdzie podpisać, więc jest możliwość przejazdu bez podbicia. Kolejne kraje podbijają i wracamy do Polski. I teraz pytanie. Czy PZM może zanegować takie CPD i odmówić zwrotu kaucji skoro brak jednej pieczątki ze środka trasy, inne z dalszej trasy są a samochód wrócił do kraju?  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2010 
				Miasto: Zambrów 
					
				
				
					Posty: 1,025
				 
Motocykl: CRF1000L 
Przebieg: 64321 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 5 dni 9 godz 19 min 45 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Teoretycznie może, choć wg mnie byłoby to trochę głupie. 
		
		
		
		
		
		
			Z drugiej strony oni nie znają realiów afrykańskich i mogą domniemywać, że w kraju X mają normalny system komputerowy który po 12 m-cach od Twojego wjazdu do owego kraju, wyrzuci komunikat, że go nie opuściłeś autem/motocyklem i upomną się do PZMotu o należne... Ja będąc na Twoim miejscu szukałbym za wszelką cenę takiej pieczątki! 
				__________________ 
		
		
		
		
	https://www.facebook.com/PrzezSwiat.eu  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Na wyjeździe z Gabonu mieliśmy sytuację, że wielki szef od pieczątki poszedł sobie wcześniej do domu na Wielkanoc, przez co mieliśmy w perspektywie 5 dni kiblowania na granicy.  
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Zasugerowałem wtedy, że w tej sytuacji to pierdolić pieczątkę i jedziemy, co nie spotkało się z entuzjazmem. Na szczęście wielki szef na chwilę wrócił i udało się zdobyć pieczątkę, a teraz się zastanawiam nad ewentualnymi konsekwencjami mojej propozycji  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2010 
				Miasto: Zambrów 
					
				
				
					Posty: 1,025
				 
Motocykl: CRF1000L 
Przebieg: 64321 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 5 dni 9 godz 19 min 45 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Brawo Ty! 
		
		
		
		
		
		
			Wg mnie ryzyko utraty kaucji lub jej zamrożenia na długi czas - wysokie. 
				__________________ 
		
		
		
		
	https://www.facebook.com/PrzezSwiat.eu  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			No brawo ja, choć widząc realia na tych granicach, szanse upomnienia się o kaucję wynoszą 0. 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
	Swoją drogą, podobno już większość afrykańskich granic można zrobić na TIP zamiast CPD. Pytanie tylko jak wygląda to finansowo.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: DW 
					
				
				
					Posty: 4,495
				 
Motocykl: Pyr pyr 
Przebieg: dowolny 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 5 miesiące 2 dni 19 godz 29 min 28 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A to nie jest tak, że kaucję zwracają jeżeli pojazd "wróci"? Niezależnie od pozostałych pieczątek. 
		
		
		
		
		
		
		
	Ja u siebie miałem ostatnia pieczątkę z Węgier (za namową pani z PZM) gdyż u nas zawsze są jakieś dziwne akcje, a tam nie. Tak też było, u Węgrów wbili mi pieczątkę poświadczającą, że pojazd jest na terenie UE i ta pieczątka była podstawą zwrotu kaucji. W pozostałe nikt się specjalnie nie zagłębiał.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | |
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2010 
				Miasto: Zambrów 
					
				
				
					Posty: 1,025
				 
Motocykl: CRF1000L 
Przebieg: 64321 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 5 dni 9 godz 19 min 45 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 Cytat: 
	
 Nie mniej postaw się w sytuacji jakiegoś skomputeryzowanego państwa... wjeżdżasz i wbijają Ci to w karnet (idzie to też do systemu). Wyjeżdżasz bez pieczątki, więc i w systemie nie ma słowa o tym. Wg mnie ktoś się na 90% o swoje upomni... pytanie czy do wystawcy karnetu, czy bezpośrednio do Ciebie. 
				__________________ 
		
		
		
		
	https://www.facebook.com/PrzezSwiat.eu  | 
|
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2014 
				Miasto: Myślenice 
					
				
				
					Posty: 602
				 
Motocykl: nie mam AT jeszcze 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 5 dni 8 godz 37 min 18 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Jak pojazd wrócił do kraju to oczywistym jest ze wyjechał z tamtego. PZM conawyzej samo organoleptycznie musi sprawdzić czy pojazd jest w kraju.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
| 
			
			 księgowy... 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie miałem kilku pieczątek, bo w niektórych krajach nie wiedzą co to jest za dokument. Wróciłem, w urzędzie celnym urzędnik sprawdził vin, podbił pieczątkę że pojazd jest w Polsce. Kasa była na koncie po 3 dniach. 
		
		
		
		
		
		
		
	pozdr.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
![]()  | 
	
	
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
		
  | 
	
		
  | 
			 
			Podobne wątki
		 | 
	||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Mongolia - kaucja za starą furę | czosnek | Kwestie różne, ale podróżne. | 11 | 09.04.2019 16:42 |