|  31.07.2019, 22:36 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s |  Wałek zdawczy cd. 
			
			moim zdaniem poza zwiększeniem średnicy wałka (co przedłuży jego życie) problem będzie taki sam jak w starej AT bo zębatka nadal jest "pływająca" podkładka wraz z śrubą blokuje zębatkę i spełnia podobną funkcję jak zabezpieczenie w starej AT... pomimo dokręcenia śruby zębatka i tak ma luz ok 1mm !!!! gdyby chociaż dociskała zębatkę do tulejki to smar wewnątrz nigdzie by się nie podział a obecnie woda i tak go wypłukuje także jest jak jest.... szkoda pisać. można jednak zrobić pewne usprawnienie w postaci uszczelnień, zębatka w miejscu wieloklinu ma wgłębienie i można dać np. 2x oring 30x1.5 + smar na wieloklin i mamy całkowicie uszczelniony wieloklin   a jeździłem sobie w błogim spokoju o wieloklin ... u mnie przy 82.000k są już niewielkie zagłębienia na wałku nie wspomnę o rdzy. Zapewne ktoś napisze, że można zmodyfikować podkładkę, która dociśnie zębatkę...moim zdaniem docisk będzie i tak zbyt mały aby to było sztywne połączenie i zębatka i tak będzie się przesuwać i wycierać elementy styku wałka i tej podkładki. Dopóki nie będzie konkretnej nakrętki to będzie klops szczególnie w terenie i bez właściwego serwisu tego połączenia. poniżej macie to nowe ulepszone mocowanie zębatki .... dodam tylko, że śruba jest dokręcona. miałobyć lepiej a jest jak było... Ostatnio edytowane przez mdxmd : 01.08.2019 o 13:17 | 
|   |   | 
|  01.08.2019, 07:28 | #2 | 
|  |   
			
			A może zastosować podkładkę tego typu, jest stalowa i wewnątrz ma gumę  https://allegro.pl/oferta/uszczelka-...3-8-7348863439 Rozmiar przypadkowy ale z pewnością można dobrać odpowiednią. 
				__________________ Było minęło: Malaguti Phantom '07, Yamaha XJ6N '09, CRF 1000 DCT '18 Jest: XL750 Transalp '25 | 
|   |   | 
|  01.08.2019, 09:53 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2011 Miasto: mazowiecka wieś 
					Posty: 1,453
				 Motocykl: 5 szt Przebieg: znośny   Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 18 godz 38 min 50 s |   
			
			Kto smaruje ten jedzie. Wielowypusty też się smaruje tylko mało ludzi wie czym. Najbardziej uświadomieni są użytkownicy/czki BMW. Maja problemy ze swoimi "wałeczkami" od kilkudziesięciu lat i opracowali na to sposób. Nazywa się Kluber staburgas nbu 30 ptm. Smarujesz raz na sezon i z głowy. Tak wiem, że drogie. Tak wiem, że BMW to.... (wstawić co się podoba, nie publikować!!!) Zapewniam, że najmniejsze 50 g opakowanie wystarczy na całe życie Afry. zdrowia 
				__________________ Nie ważne gdzie, nie ważne czym. Ważne z Kim. | 
|   |   | 
|  01.08.2019, 09:59 | #4 | |
| Moderator  Zarejestrowany: Dec 2008 Miasto: Niemcownia 
					Posty: 3,384
				 Motocykl: CRF 1000D/DCT Przebieg: 48k+   Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 4 godz 21 min 34 s |   Cytat: 
 Jest Staburags innej firmy za dużo niższą cenę. To to samo? Edit: Staburags, który znalazłem w innym opakowaniu jest tej samej firmy (Klüber) - sprzedawane w innym/mniejszym opakowaniu - koszt 9 euro za 20g. 
				__________________ Wreszcie mam swój kawałek szczęścia w całym tym gównie dookoła   Ostatnio edytowane przez Novy : 01.08.2019 o 10:20 | |
|   |   | 
|  01.08.2019, 10:19 | #5 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s |   
			
			zapewne smarowanie praktycznie rozwiąże problem albo znacznie wydłuży okres życia ale sprawdzanie wałka przy zakupie używki należy wpisać w program wycieczki...
		 | 
|   |   | 
|  01.08.2019, 11:02 | #6 | 
|  Zarejestrowany: Dec 2018 Miasto: Warka 
					Posty: 103
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 1 tydzień 6 dni 17 godz 29 min 45 s |   
			
			Polecam sprawdzać, mimo zapewnień sprzedawcy, wczoraj w Wawie oglądałem trampka coś około 70tyś przebiegu salon Pl, zębatka niby miała siedzieć sztywno, wizualnie super. Ściągam osłonę, zrzucam zabezpieczenie wyjechane w 90% a wałka zostało 50% ;/
		 | 
|   |   | 
|  01.08.2019, 11:25 | #7 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s |   Cytat: 
 | |
|   |   | 
|  01.08.2019, 12:03 | #8 | 
|  |   
			
			25.500kmIMG-20190730-WA0002.jpg
		 
				__________________ Było minęło: Malaguti Phantom '07, Yamaha XJ6N '09, CRF 1000 DCT '18 Jest: XL750 Transalp '25 | 
|   |   | 
|  01.08.2019, 12:16 | #9 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2013 Miasto: Lubelskie 
					Posty: 2,614
				 Motocykl: CRF1000 Przebieg: 149 000   Online: 1 miesiąc 2 tygodni 3 dni 4 godz 36 min 4 s |   Cytat: 
 Ostatnio edytowane przez mdxmd : 01.08.2019 o 13:12 | |
|   |   | 
|  01.08.2019, 20:26 | #10 | 
|  |   
			
			Ale w viadrze jest tak samo zakręcona na luźno zębatka i nic się nie dzieje z wałkiem.
		 
				__________________ kto smaruje ten jedzie | 
|   |   | 
|  | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Patent na wałek zdawczy?? | Wójcik | Wszystko dla Afryki | 62 | 08.03.2016 02:13 |