| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Przygotowania do wyjazdów Jak zdobyć wizę? Jaka kuchenka? Brać materac i namiot? Gdzie są ciekawe miejsca? Jakie kufry wybrać do USA? Czy Anakee założyć odwrotnie? Co to CPD? Odpowiedzi znajdziesz w tym dziale. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Dec 2010 
				Miasto: Lodz 
					
				
				
					Posty: 117
				 
Motocykl: RD07a 
Przebieg: 80000 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 5 dni 19 godz 31 min 32 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Hej, 
		
		
		
		
		
		
		
	Podobno w afryce stare toyoty schodzą jak świeże bułeczki. Mam starą Carinę i pomysł na wakacyjny road trip. Chciałbym pojechać autem do afryki zachodniej (Mali, Senegal, Mauretania), sprzedać tam auto i wrócić samolotem. Fajnie jakby koszt benzyny zwrócił się ze sprzedaży auta. Ktoś z was ma jakiekolwiek doświadczenie z tym tematem? W jakim kraju najłatwiej sprzedać auto? Jakie formalności trzeba załatwić, żeby nie ścigali mnie potem w kraju? O ile drożej można sprzedać tam auto? Wielu handlarzy w Polsce skupuje stare toyoty właśnie na afrykę ale z tego co wygooglowałem idą wszystkie do Hamburga i na prom. Wdzięczny będę za każde info  
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
| 
			
			 22.10.2006, DTN :) 
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Kąty Wrocławskie 
					
				
				
					Posty: 3,770
				 
Motocykl: RD07 
Przebieg: IIszlif 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 7 miesiące 3 tygodni 2 dni 15 godz 56 min 50 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Coś tam się liznęło... 
		
		
		
		
		
		
			Formalności w polsce załatwiliśmy w ten sposób, że była spisana fikcyjna umowa polsko-francuska z jakimkolwiek Abdullahem i zdjęcie z pustyni z gościem któremu sprzedaliśmy furę. On trzymał oryginalny dowód rejestracyjny a z tyłu stał samochód z widocznymi tablicami. Z tych trzech krajów ponoć najlepiej Mali. Koszt beny powinien się zwrócić   Chociaż Carina to słabo   Benzynowe raczej ciężko schodzą. Najłatwiej diesle Mercedesy, stare busy sprintery, chłodnie, popularne terenówki. Stare RAV4Mercedes 190 2.0 diesel: - granica przed Mauretanią 1500E - Mauretania 2500E - Senegal Mali-3000E. Jak świeże bułeczko to też nie... chwilę trzeba będzie poszukać kupca. Najbardziej bym uważał na formalności na miejscu. Polecam generalnie  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Real adventure starts where road ends...  -AT RD07 Big Bore      'Troll Bagnisty, ziejący ogniem z regulatora Diabeł Pustynny'                                                                                        http://www.youtube.com/user/Miszapoland  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
| 
			
			 Łowcy z Łopola 
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			A w celach poznawczo-naukowych jako suplement wyprawy - Cicia Zyke  "Sahara" 
		
		
		
		
		
		
		
	 
		 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Nov 2010 
				Miasto: Hajnówka 
					
				
				
					Posty: 537
				 
Motocykl: Ktm 690r bmw rt 
Przebieg: mały 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 4 godz 46 min 38 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Sprzedałem kilka toyot do Hamburga i wszystkie szły do Beninu obok Burkina Faso. Szły wszystkie właśnie w benzynie a nie w dieslu. Nawet na gazie nie mogły być ale to myślę że chodziło o transport droga morską i zagrożeniem wybuchu. Z tego co wiem idą nadal Toyoty stare i Merce jakieś Mitsubishi l 300 itd. Proste i nie zawodne auta z lat 80-90 tych.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |