|   | 
 | |||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  25.01.2012, 20:38 | #41 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP 
					Posty: 1,893
				 Motocykl: LC 4   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 2 min 4 s |   
			
			
  Miło popatrzeć na tak zrobionego Junkersa ...szacun   Piękny motocykl, chociaż nie była to do końca udana konstrukcja, uważam że konstruktorzy dali ciała w kilku miejscach konstruując silnik i napęd. Ale teraz przy dostępności nowszych technologii i lat doświadczeń z tym motocyklem, można go zrobić naprawdę solidnie co zaprocentuje tysiącami bezawaryjnie przejechanych kilometrów. A co do rusków to M72 uważam za najpiękniejszego weterana, w końcu to prawie  żywcem skopiowane BMW R71. | 
|   |   | 
|  25.01.2012, 20:47 | #42 | 
| kapłan maryjan  Zarejestrowany: Nov 2009 Miasto: Krakuff 
					Posty: 203
				 Motocykl: Super Penera Przebieg: 667   Online: 1 tydzień 3 dni 8 godz 23 min 14 s |   
			
			Tylko niestety w większości MW to produkt już składany w PLu przez miłych handlarzy... Silnikowo Dniepr jest z plasteliny, dolniaki (zresztą górne też  )lubią sobie chlipnąć pod 10. Co ja bym wziął gdyby mi zależało li tylko na wyglądzie? Rama, zbiornik z klapką, zawias Kaśka, koła falbany i silnik z Urala. No i obowiązkowo wóz doczepiony  . | 
|   |   | 
|  26.01.2012, 03:12 | #43 | 
| dziad barowy  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: bielsk podlaski 
					Posty: 1,994
				 Motocykl: RD07a   Online: 2 miesiące 1 tydzień 6 dni 3 godz 10 min 54 s |   
			
			Wracając do zapytania z początku tematu to może koledze polecić jakiegoś dwusuwa na początek? Odpadają problemy głowic zaworów smarowania itd. Jawa 250, Iż, Pannonia, MZ jaskółka i psychotrophy itd.. wybór duży i ceny niższe. Co do junaka, to gdyby nie był Polskim motocyklem, to nikt nie chciałby się w to bawić. 
				__________________ Africa jest jak kotlet schabowy. im mocniej bita tym lepiej smakuje. rolnik-kaskader RD 07A '96 na starym forum w szóstej linijce   | 
|   |   | 
|  26.01.2012, 09:37 | #44 | 
|  |   
			
			Wasilu - cierpisz na bezsenność?   Cwajtakty są może prostsze silnikowo, ale po ich zrobieniu i kilku jazdach może grozić drobne rozczarowanie - a że słaby, a że mały power, a że to taki "mniej poważny motocykl". Oczywiście nie generalizując, bo wielu weteraniarzy fiksuje się na konkretne motocykle, i czy to 4- czy 2-suw nie ma znaczenia, poza tym to kawał historii i równie wdzięczne sprzęty. Niemniej i mocowo i gabarytowo są zazwyczaj skromniejsze niz 4-suwy. Przy renowacji dwusuwa pracy jest tyle samo ile przy czterosuwie, jedynie mechanika silnikowa jest trochę zredukowana. Przy wyborze moto do renowacji, bez konkretnego fixa i szczególnie jako pierwszego weterana, nie polecam motocykli z dużą ilością oblachowania i chromów (np. Jawy 250 czy 350 z przełomu lat 50/60). Praca przy takiej nadwoziówce może zniechęcić, jeśli nie ma się dobrego zaplecza lub doświadczenia w blacharce czy lakierze. No chyba że dawca jest w bardzo dobrym stanie   
				__________________ pozdrawiam! Kisiel ------ RD04 -> ATAS | 
|   |   | 
|  26.01.2012, 09:54 | #45 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP 
					Posty: 1,893
				 Motocykl: LC 4   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 2 min 4 s |   
			
			Z  cwajtaktów, dostępnych na rynku, to szukałbym Iża 49, prosty, solidny sprzęt i piękna klasyczna linia, a na kartoflakach to i żaden teren mu nie straszny.
		 | 
|   |   | 
|  26.01.2012, 10:43 | #46 | 
|  |   
			
			Iże 49 w stanie oryginalnym idą w cenę podobnie szybko jak emki, nie tak łatwo wyrwać coś w rozsądnej kasie i w stanie zadowalającym.
		 
				__________________ Niepuszczone bąki wędrują do mózgu i tak rodzą się posrane pomysły. | 
|   |   | 
|  26.01.2012, 20:04 | #47 | |
|  Zarejestrowany: Mar 2011 Miasto: mazowiecka wieś 
					Posty: 1,453
				 Motocykl: 5 szt Przebieg: znośny   Online: 3 miesiące 3 tygodni 2 dni 18 godz 47 min 27 s |   Cytat: 
  ; nie zakręcony kranik paliwa + nieszczelny zaworek w komorze pływakowej gaźnika = dużo benzyny w oleju. Małych upierdliwości jest więcej. Ponadto  był dobry materiał wyjściowy i oryginalne części - kupowane gdzie panie Wasilczuk? w Hajnówce u pana co to kiedyś serwis miał motocykli (ciekawe czy jeszcze na tym świecie). Nie twierdze, że jest to najłatwiejszy  motocykl do restauracji - ale jeżeli chodzi o komfort i warunki trakcyjne to z proponowanych tu pojazdów jest de beściak. To jak sprzęt radził sobie w piachu czy na ósemce to trzeba samemu spróbować... Szczerze polecam. Szerokości | |
|   |   | 
|  27.01.2012, 19:05 | #48 | |
| Michał  |   Cytat: 
 A najładniejsze jest oczywiście M72 na niskich błotnikach   | |
|   |   | 
|  28.01.2012, 22:54 | #49 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2011 Miasto: Kurowice 
					Posty: 544
				 Motocykl: Transalp 600   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 5 godz 58 min 0 |   
			
			Panowie, kolejny raz dziękuję za wszystkie opinie   Temat będzie przeze mnie drążony, do wiosny daleko, a ja mam teraz czasu aż nadto  Jeśli chodzi o Jawy, MZki i inne nie polskie cuda to odpadają... jeśli już to Junak bo mój ojciec przez całe dzieciństwo karmił mnie opowieściami jak sam śmigał Junakiem M10 i niewątpliwie wielka radochę sprawiło by mu gdybym taki mebel wstawił do garażu, ewentualnie coś z tych rusków bo taki terenowy zaprzęg z koszem zaje....e mi się podoba - tak po prostu. Chyba jednak bliżej mi do Junaka - cenowo (powoli) powinienem podołać a mechanicznie... ja ambitny jestem i ten projekt ma służyć temu żebym się bardziej rozwinął mechanicznie  Prośba o radę  Pojawiło się takie cudo w mojej okolicy, co o nim sądzicie? http://allegro.pl/show_item.php?item=2105970709 Warto się zainteresować?   Ostatnio edytowane przez Dzieju : 18.02.2013 o 23:12 | 
|   |   | 
|  07.02.2012, 14:49 | #50 | |
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP 
					Posty: 1,893
				 Motocykl: LC 4   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 14 godz 2 min 4 s |   Cytat: 
   Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 07.02.2012 o 14:52 | |
|   |   |