|  21.07.2011, 13:14 | #61 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2010 Miasto: Kraków 
					Posty: 138
				 Motocykl: nie mam AT jeszcze   Online: 6 dni 21 godz 31 min 41 s |   Cytat: 
 Troche dziwi mnie to, ze te drogowe nawigacjie nie maja wsparcia dla gpx'a ... 
				__________________ http://endurak.pl | |
|   |   | 
|  21.07.2011, 13:34 | #62 | 
| Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)  Zarejestrowany: Jul 2008 Miasto: Józefów 
					Posty: 660
				 Motocykl: R1100GS, LC4   Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 58 min 40 s |   
			
			Wiesz, w tych drogowych nawigacjach ślad to właściwie zbędny dupereł - 95% użytkowników jest on zupełnie niepotrzebny.  Z navi typowo szosowych które potrafią obsługiwać ślady kojarzę tylko AM, iGo i garmin (choć niektóre nie potrafią go wyświetlić na mapie - tylko nagrywa). Generalnie każda navi ma swoje formaty, choć zdaje się, że iGo wspiera .kml, ale nie wiem, czy przypadkiem nie tylko w zakresie waypointów (jeszcze nie badałem tematu). W terenie można konwertować kilka najpopularniejszych formatów za pomocą PPC/PNA i programu G7toWinCe (ja tego używam to "zgrania ze sobą" garmina i OziExplorera w terenie). Na PC to nie problem, bo jes GPSBabel. Co do map z geoportalu - jak najbardziej da się, choć jest to dosyć pracochłonne i upierdliwe (zwłaszcza zanim się wprawy nabierze). Opisywałem to kiedyś tutaj i na garniaku. Myślę nad napisaniem jakiegoś programu do tego, ale czasu ciut brak... Jako przykład wrzucam linka do jednej z mapek, można ją otworzyć w GE (Google Earth) lub (akurat tą, bo jest przygotowana) odpalić w garminie z obsługą Custom Maps (wrzucamy do tegoż folderu na karcie + akrywacja z menu map). http://archiwum.xtzclub.pl/pub/inne/..._lukow_wgs.kmz (obejmuje obszar na wschód od Wawy, m.in. poligon w Rembertowie) W GE można suwakiem w lewym panelu regulować przezroczystość poszczególnych warstw. + jeszcze track z tamtych okolic, żeby porównać dokładność: http://archiwum.xtzclub.pl/pub/inne/...10.04.2011.kml (Motormaniak: to jest (niepełny) ślad z tego dnia, gdy się na poligonie akurat spotkaliśmy  ) Jak będę miał ciut więcej czasu mogę opisać co i jak; chyba w ogóle to trzeba wydzielić kilka postów z tego wątku do nowego już... pzdr, Adam Ostatnio edytowane przez fxrider : 21.07.2011 o 13:36 | 
|   |   | 
|  27.07.2011, 18:17 | #63 | 
|  |   
			
			Drodzy Użyszkodnicy, wrzućcie zdjęcia jak zamontowaliście Larka na AT. Da radę na kierownicę, a nie na wspornik?
		 | 
|   |   | 
|  27.07.2011, 19:08 | #64 | 
|  |   
			
			Ja mam tak założoną i jest ok, ale będę coś kombinował, żeby jakoś pod szybę wsadzić ...  uchwyt navi.jpg IMG_4341.JPG IMG_4342.JPG IMG_4343.JPG 
				__________________ XRV750 RD07 / BMW R1200RT Ostatnio edytowane przez Wegrzyn : 27.07.2011 o 19:29 Powód: Się poświęciłem i poszedłem zrobić foty ;) | 
|   |   | 
|  27.07.2011, 21:05 | #65 | 
|  |   
			
			No i super. Tak się dopytuję, bo afra 200km ode mnie i nie mam jak przymierzyć, a że kupiłem dziś w carefourze to mnie nosi   Sprzedawca mówił mi, że na allegro sporo tego sprzedają i dostawy do sklepu maja na bieżąco. Wbudowana mapa tylko na asfalt. Fajnie został rozwiązany temat zasilania, na oko wodoodporny (nie wodoszczelny). Z ciekawości: do czego się wpinacie kablami? Ile orientacyjnie bez ładowania działa? | 
|   |   | 
|  27.07.2011, 21:30 | #66 | 
| poleca: filcy - jako obuwie trwałe, zawsze modne i wygodne  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: W-wa/Stare Bielany 
					Posty: 864
				 Motocykl: RD07a   Online: 1 miesiąc 3 tygodni 6 dni 20 godz 2 min 37 s |   
			
			
Wydaje mi się, że bardziej poręcznie jest w miejscu które podpatrzyłem u Majkiego tzn. zaraz obok lewego lusterka (lewego siedząc na motocyklu). Nawigacja niczego nie zasłania i szybciej można omieść wzrokiem niż mając sprzęta na poprzeczce. Wiem, bo to umiejscowienie akurat przetestowałem. Jutro jak będę w garażu - blaszaku to pstryknę fotkę.
		 
				__________________ "Im wyżej się wznosimy tym mniejsi wydajemy się być tym którzy zostają na dole" F. Nietzche | 
|   |   | 
|  27.07.2011, 22:55 | #67 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2009 Miasto: Gwe/Warszawa 
					Posty: 3,484
				 Motocykl: CRF1000, RD04   Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 17 min 16 s |   
			
			Tak jest u mnie (jak pisał Szwedzki): navi.jpg Można obsługiwać w czasie jazdy lewą łapą, nic nie zasłania, o nic nie wadzi, kabel można puścić z wiązką przy kierze. Zasilanie mam prosto z aku, baterii po ok.4h jazdy furą było 18%. Mapa jest średnia, ścieżek leśnych często nie ma, dróg przez pola też nie, dopiero jakieś większe szutry czy drogi gruntowe. Jak wyznaczyłem trasę najkrótszą to wyliczył mi 215, a najszybszą 205km.  Dość szybko działa, ale trochę przycina przy szybszym przewijaniu mapy lub po zjechaniu z wyznaczonej trasy. Ale ogólnie jak narazie jest ok. Wytrząsłem ją już nieźle na dziurach w lasach, była mokra, zabłocona, zakurzona i dalej śmiga. Uchwyt moto całkiem fajny, dobrze trzyma navi. Uchwyt do puszki tez daje radę. Za taką kasę jest całkiem dobrze.   | 
|   |   | 
|  27.07.2011, 23:55 | #68 | |
|  |   Cytat: 
 
				__________________ XRV750 RD07 / BMW R1200RT | |
|   |   | 
|  28.07.2011, 00:16 | #69 | 
|  Zarejestrowany: Mar 2009 Miasto: Gwe/Warszawa 
					Posty: 3,484
				 Motocykl: CRF1000, RD04   Online: 5 miesiące 1 tydzień 4 dni 8 godz 17 min 16 s |   
			
			Kombinowałem z umieszczeniem za szybą nad obrotomierzem. Dało by się do tego wykorzystać uchwyt samochodowy, ale trzeba by go trochę apgrejdować. Jak mi się obecne miejsce znudzi/będzie przeszkadzało to będę kombinował dalej.   Tylko za szybą będzie dalej do obsługi navi... | 
|   |   | 
|  28.07.2011, 12:16 | #70 | 
|  |   
			
			No niby dalej, ale tak naprawdę, ile też się w niej coś przestawia. Przeważnie jak ustawisz sobie trasę to po prostu jedziesz i tyle    
				__________________ XRV750 RD07 / BMW R1200RT | 
|   |   | 
|  | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Mocowanie Lark 35AT | ATomek | Zastosowanie praktyczne | 9 | 28.10.2013 19:04 |