| 
	
 
		
			
  | 
	|||||||
| Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Narzędzia wątku | Wygląd | 
| 
	 | 
| 
			
			 | 
		#1 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Gdańsk 
					
				
				
					Posty: 1,152
				 
Motocykl: exc 250 2T :) 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 18 min 29 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Przy puszczaniu sprzęgła(nie zawsze ale często) słyszę metaliczny zgrzyt, tak jakby tarcie suchego metalu o metal.  
		
		
		
		
		
		
		
	Oleum jest i to raczej nowe. Jakieś pomysły co to? Na 90% i tak pojadę do speca, ale wcześniej chcę oszacować koszty, co by zawału nie dostać ![]() Ostatnio jeźddiłem 3 tygodnie temu i było ok. dziś ledwo co ruszyłem i ten dzwięk mnie zaniepokoił.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#2 | 
			
			
			![]()  | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie wiem czy tak samo jest w 2t ale w moim lc8 jest specjalna dysza która smaruje sprzęgło. 
		
		
		
		
		
		
			http://www.ktm950.info/how/Orange%20..._cleaning.html Jeśli jest zatkana to są włąśnie takie objawy jak Ty mówisz. 
				__________________ 
		
		
		
		
	Z początku porwał mię śmiech pusty, a potem litość i trwoga.  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#3 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 5,607
				 
Motocykl: 690 Enduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W 2 nie ma oleju. Wiec niemai dyszy. Tam nic nie ma ;-)
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
	"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#4 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Mar 2008 
				Miasto: Gdańsk 
					
				
				
					Posty: 1,152
				 
Motocykl: exc 250 2T :) 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 12 godz 18 min 29 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Lepi czyli to oleum od skrzyni nie ma nic wspólnego ze sprzęgłem. Doprecyzowując to kat exe 250
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#5 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: Jun 2008 
				Miasto: Poznań 
					
				
				
					Posty: 5,607
				 
Motocykl: 690 Enduro 
				
				
				 
Online: 4 miesiące 2 tygodni 1 dzień 4 godz 36 min 25 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Pewnie coś ma, nie znam tego silnika od środka. Zgrzytów raczej szukałbym w jakiejś mechanicznej usterce. 
		
		
		
		
		
		
			A to o czym pisał mada to zupełnie inna bajka. W dużym kacie jest specjalny obieg oleju dla sprzęgła. Ma nawet własny filtr siatkowy. A dyszę zwiększona od któregoś rocznika bo sprzęgło potrafiło się spocić  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#6 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2010 
				Miasto: Piwniczna-Zdrój 
					
				
				
					Posty: 1,020
				 
Motocykl: RD04 
Przebieg: 53000 
				
				
				 
Online: 3 miesiące 3 tygodni 1 dzień 1 godz 8 min 13 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			W 2t ten sam olej smaruje skrzynie i sprzęgło, możesz mieć zużyte łożysko kosza sprzęgłowego lub sam kosz, ale bez rozbiórki to tylko gdybanie. Odkręć pokrywę sprzęgła i zobacz jakie masz luzy.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#7 | 
| 
			
			 Turysta DualSport 
			![]() Zarejestrowany: Jul 2011 
				Miasto: Chorzów 
					
				
				
					Posty: 584
				 
Motocykl: KTM 1200 6T 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 2 dni 4 godz 17 min 43 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			
W niektórych KTMach olej skrzyni jest w osobnym obiegu, a olej z mieszanki smaruje tylko cylinder.  
		
		
		
		
		
		
			Co do sprzęgła - przy podobnych objawach w EXC 400 wymieniłem ostatnio sprężyny, bo były 1mm poniżej normy. Tarcze i przekładki były ok, ale porządnie je przesmarowałem przed zamontowaniem. Zgrzytanie zniknęło  
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Sowizdrzał KTM 750 6T Nie wierz, nie bój się, nie proś!  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#8 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2010 
				Miasto: Wałcz 
					
				
				
					Posty: 146
				 
Motocykl: RD07 
Przebieg: 59000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 5 dni 34 min 5 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Kolego Sowizdrzal, wyobrażasz sobie smarowanie cylindra olejem z obiegu ze skrzyni w jakimkolwiek 2T? Ja nie.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#9 | 
| 
			
			 Turysta DualSport 
			![]() Zarejestrowany: Jul 2011 
				Miasto: Chorzów 
					
				
				
					Posty: 584
				 
Motocykl: KTM 1200 6T 
Galeria: Zdjęcia 
				
				
				 
Online: 2 tygodni 2 dni 4 godz 17 min 43 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Nie  
		
		
		
		
		
		
			  Chciałem tylko być nienachalny względem przedmówcy...
		
				__________________ 
		
		
		
		
	Sowizdrzał KTM 750 6T Nie wierz, nie bój się, nie proś!  | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 | 
| 
			
			 | 
		#10 | 
			
			
			![]() Zarejestrowany: May 2010 
				Miasto: Wałcz 
					
				
				
					Posty: 146
				 
Motocykl: RD07 
Przebieg: 59000 
				
				
				 
Online: 1 miesiąc 5 dni 34 min 5 s 
				 | 
	
	
	
		
		
			
			 
			
			Dobrze dobrze. Już luzik. Już nie odbiegam od wątku.
		 
		
		
		
		
		
		
		
	 | 
| 
		
 | 
	
	
	
		
		
		
		
			 
		
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
	 |