|   | 
 | |||||||
| Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... | 
|  | 
|  | Narzędzia wątku | Wygląd | 
|  | 
|  24.09.2024, 22:14 | #1 | 
|  |  RD07 1993 - zmiana fabrycznych reflektorów na led. 
			
			cześć, czy ktoś miał okazję sprawdzać temat zmiany klasycznych reflektorów na inne dobrze świecące rozwiązania typu led? Moje lampy w RD07 (1993r.) ledwo świecą - mam żarówki typu BA20d co w ogóle nie działa i zastanawiam się nad zmianą na coś w tym stylu: https://www.xenon24.eu/przerobka-ref...50-africa-twin czy https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=xmneRVC6j5Q Zależy mi na homologacji, żeby nie było problemu podczas kontroli, szczególnie podczas wypadów poza Polskę. Macie przetarte szlaki? Coś polecacie? | 
|   |   | 
|  24.09.2024, 23:59 | #2 | 
|  Zarejestrowany: Oct 2011 Miasto: Kiełczygłów 
					Posty: 2,070
				 Motocykl: RD07a Przebieg: 00000   Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 4 godz 58 s |   
			
			Kolega Lis wstawiał do swojej xtz ledy z homologacją. Tanio nie było, ale efekt super. Są tu gdzieś na forum fotki/ filmy jak to robi. Po taniości to klosze Wesem h4, przekaźnik, dobre żarówki i światła jest dosyć. Jak nie chcesz mieć problemów formalnych to musi być homologacja. Nie wiem czy to co pokazałeś to ma | 
|   |   | 
|  25.09.2024, 00:01 | #3 | 
|  |   
			
			Wstaw lampy Wesem na h4. Poszukaj na forum, jest instrukcja. Też miałem te bańki i to była tragedia. Po zmianie na h4 była znaczna poprawa.
		 | 
|   |   | 
|  25.09.2024, 06:35 | #4 | 
| Administrator  |   
			
			Przejście z baniek na H4 oczywiście zdecydowanie poprawi oświetlenie ale nawet na jaśniejszych żarówkach cudów nie będzie. Niektórzy spróbowali z żarówkami ledowymi np philips , ponoć od trzech lat używają , osobiście nie widziałem jak rozkładają światło. Homologacji raczej nie ma na takie posunięcia. Inny przykład. kolega w Vstromie 1000 ma przerobione i wsadzone dwie soczewki , podobne jak z oferty z linku. Tak już kupił. Wracaliśmy w nocy , jadąc za nim mogłem swoje praktycznie wyłączyć bo tak jak by nic nie świeciły. Rozłożenie odcięcia światła dobre, szeroko i na pobocze, zasięg skuteczny ze 200m . Drogowe jak by nastał dzień. Tak, jest zdecydowana różnica między h4 a soczewkami o których mówimy. Do tego ma dwa dodatkowe ledy robiące jako dzienne i jeszcze niżej dwie soczewkowe lamy rozkładające światło na drogę. Jadąc przed nim na chwilę wyłączyłem i włączyłem swoje światła , nie było żadnej różnicy jak by nie świeciły. Do tego z tym oświetleniem był bardzo widoczny a to jest teraz staje niezbędne by było bezpieczniej. W poniedziałek w trasie wyprzedzał mnie KTM mając popierdółkę soczewkę i to żółtawą czyli jakaś żarówka H , naprawdę tak mały żółty punkt nie jest widoczny na tle innych świateł zwłaszcza w erze ledowej i ksenonowej. Jak jechałem w nocy , w ulewie to też miałem świadomość że moje H4 na tle innych pojazdów są niemal nie widoczne. Tu ratunkiem mogą być ostre , nawet jako dzienne do jazdy nonstop, ledy po bokach. 
				__________________ AT03 | 
|   |   | 
|  25.09.2024, 08:32 | #5 | 
| Wylizał się  |   
			
			Szukaj lamp od RD07a . Tam masz dwie sztuki mijania świecące jednocześnie. Jak dostaniesz w słabym stanie to oddaj klosze do regeneracji. Kup H4 +ileś tam procent night vision i będziesz miał wszystkie warunki spełnione. Polecam przerobić instację, czyli przekaźnik bistabilny pod "zajączek" i zasilanie świateł osobno z baterii. | 
|   |   | 
|  25.09.2024, 09:42 | #6 | 
|  Zarejestrowany: Sep 2008 Miasto: Jeleśnia - Żywiec 
					Posty: 1,352
				 Motocykl: CZ 350/XL 600   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 23 godz 52 min 21 s |   
			
			Ledy to nie.... Poprawcie mnie jezeli się mylę. Led bierze duzo mniej prądu niż zarówki więc cały nadmiar prądu będzie szedł do radiatora regulatora napięcia?
		 
				__________________ Naczelny Filozof Cezet 350 '83 [z dwoniącym tłokiem] [bez kilku podkładek] [w kolorze Zielonego Trabanta] Kymco Activ 50 ADV | 
|   |   | 
|  25.09.2024, 10:23 | #7 | |
|  |   Cytat: 
 tak jak wyzej: dac lampy z rd07 h4 swiecace dwa mijania, dwa długie ( niektore kraje gasily jedna lampe przy mijania np. austria), do tego zarowki Tungsram +120% i bedzie naprawde dobrze. zarniki zasilac przewodami 1.5mm2 z aku pomijajac stacyjke. 
				__________________ buziaki   Ostatnio edytowane przez szynszyll : 25.09.2024 o 11:30 | |
|   |   | 
|  25.09.2024, 11:15 | #8 | 
|  |   
			
			dzięki za komentarze.   Odpowiadając na kilka wątków - obecnie mało jeżdżę w nocy ale to głównie właśnie ze względu na mizerne reflektory. Mam zainstalowane halogeny (givi z homologacją) które nieco ratują sytuację ale nadal to nie jest to. Szwagier ma w RD07a H4 i różnica rzeczywiście jest ale nie aż tak duża, więc jeśli już bawić się w konwersję to wolałbym na coś zdecydowanie mocniejszego. Dodatkowy szczegół to fakt, że nieco przeszkadza mi (to tylko kwestia gustu ;P ) odmienna barwa lamp głównych i halogenów - wolałbym jednak to ujednolicić w nowoczesnym kierunku zyskując na poprawie widoczności drogi i mnie.   | 
|   |   | 
|  25.09.2024, 10:22 | #9 | 
|  Zarejestrowany: Jan 2023 
					Posty: 167
				 Motocykl: Transalp 650 RD11   Online: 1 tydzień 4 dni 18 godz 6 min 0 |   
			
			Zastanów się, czy dużo jeździsz nocą. Jeśli nie lub okazjonalnie do dołóż dodatkowe halogeny, dobrze by miały homologację, choć to i tak wbrew przepisom i można się pchać w kłopoty. Ale w razie potrzeby będziesz mógł je odpalić dodatkowo mając fabryczne, homologowane zgodnie ze sztuką, światło główne. | 
|   |   | 
|  25.09.2024, 11:26 | #10 | 
|  |   
			
			czyli mowiac wprost chcesz miec z przodu same LED. jezeli chcesz spokojnie poruszac sie po krajach takich jak austria czy szwajcaria to 100x sprawdz legalnosc takich lamp bo tam maja na tym punkcie fiola i nie znaja litosci. to nie bedzie pouczenie ani 100pln...
		 
				__________________ buziaki   | 
|   |   |