|  | 
|  24.03.2021, 13:08 | #1 | |
|  Zarejestrowany: Sep 2018 Miasto: okolice Warszawy 
					Posty: 1,446
				 Motocykl: CRF250L * T7   Online: 2 miesiące 2 tygodni 1 dzień 14 godz 50 min 55 s |  O docieraniu silników Cytat: 
  , ale muszę Ci napisać, że na pierwszy 1000 km idzie najprawdopodobniej mineralny olej Hondy, a nie syntetyk. Jak odbierałem moją 250L powiedzieli w serwisie, że mogę zmienić olej wcześniej, chociaż ich zdaniem to bez sensu, ale żebym wpadł do nich po "specjalny" olej, który zalewają na docieranie, bo to nie jest syntetyk. Z kolei później w serwisie Yamahy też mi powiedzieli wprost, że u nich na docieranie idzie mineralny, a po pierwszym przeglądzie na 1000km leją syntetyk. Zadzwoń może na wszelki wypadek do serwisu i zapytaj zanim wylejesz olej z silnika. Chyba, że już to wiedziałeś i jesteś przygotowany   | |
|   |   | 
|  25.09.2022, 20:01 | #2 | 
|  |   
			
			Jaki olej to nikt nie wie ale raczej jest to minerał. Ja przeszedłem na pełen syntetyk po 1000km. 
				__________________ 'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa | 
|   |   | 
|  15.01.2023, 12:42 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2022 Miasto: Wądroże Wielkie 
					Posty: 31
				 Motocykl: CRF1100 AS DCT ES Przebieg: 9800   Online: 10 godz 30 min 59 s |   
			
			Z tego co pytałem w salonie, jak odbierałem moją afrykę, to dostałem informację, że ten pierwszy olej na te 1000km jest rzadszy od docelowego, aby opiłki metalu nie zapychały filtra oleju. Kiedy zapytałem czy ma to sens i jest z tego jakikolwiek zysk, aby wymienić olej po powiedzmy 200-300 km i potem jeszcze raz po 1000km, to dostałem odpowiedź że nie. W instrukcji jest napisane aby jeździć "zachowawczo", przez pierwsze 500km, czyli pewnie chodzi o to aby gwaltownie nie przyspieszac i hamowac silnikiem. Pan w salonie powiedział, że pierwsze 200km spokojnie (max 120-130km/h), a potem mozna go krecic do konca. Ja raczej zrobie jak w instrukcji, pierwsze 500km jezdze normlanie, nie zamulam ani nic takiego tylko pilnuje maksymalnej predkosci 120-130km/h, mam DCT wiec tutaj nie wskoczy mi silnik na wyzsze obroty. Po 500km pojezdze troche szybciej, moze jakas autostrada albo Eska, aby osiagnac maksymalna predkosc, mysle ze tez nie manetka do konca, tylko stopniowo ta predkosc osiagnac, na dlugim dystansie. Jezdze oczywiscie po zwyklych drogach, aby silnik mial ciagle zmienne obciazenie, hamowanie i przyspieszanie. Po 1000km olej docelowy jak producent zaleca. Mam nadzieje ze ta strategia bedzie optymalna dla silnika.
		 | 
|   |   | 
|  15.01.2023, 13:56 | #4 | 
|  |   
			
			Tyle , że tryb D zamula w mieście i te 2kobrt. to dla mnie na dotarciu za mało. A to o tych opiłkach co by filtra nie zatykało z doopy nie logiczne. Lepiej filtr wymienić co by tam zostały.
		 
				__________________ kto smaruje ten jedzie | 
|   |   | 
|  15.01.2023, 19:50 | #5 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2022 Miasto: Wądroże Wielkie 
					Posty: 31
				 Motocykl: CRF1100 AS DCT ES Przebieg: 9800   Online: 10 godz 30 min 59 s |   | 
|   |   | 
|  15.01.2023, 21:23 | #6 | 
|  |   
			
			A ja lubię się bawić manualem.    
				__________________ kto smaruje ten jedzie | 
|   |   | 
|  | 
| Narzędzia wątku | |
| Wygląd | |
| 
 | 
 | 
|  Podobne wątki | ||||
| Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor | 
| Podstawy mechaniki silników motocyklowych | Gawrys | Inne - dyskusja ogólna | 10 | 06.03.2013 16:23 |