![]() |
|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 533
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
![]() Online: 2 tygodni 13 godz 59 min 58 s
|
![]()
Mam taki temat, że dość mocno grzeje się tarcza hamulcowa tylnego koła.
CRF1100 przebieg 93tyś od nowości w moich rękach. Jest tak gorąca, że nie mogę dotykać jej dłużej niż pół sekundy. Dzieje się tak pomimo że koło nie jest zblokowane. Postawienie na centralce zaraz po jeździe i zakręcenie kołem jest dość swobodne... coś tam ociera ale koło nie ma bloka i kręci się dość długo jak na koło obciążone łańcuchem. Dzieje się tak również gdy startuję rano i nie używam zupełnie tylnego hamulca. Po kilku kilometrach tarcza jest gorąca. Wyraźnie tłoczek się nie cofa. Rozebrałem zacisk obejrzałem tłoczek i wnętrze zacisku. Na tłoczku są ślady zużycia jednak nie są wyczuwalne pod palcem. Wymieniłem gumki na nowe OEM bo ktoś mi powiedział że tłoczek po wyjęciu z zacisku nigdy nie włoży się w tym samym miejscu gdyż uszczelniacze mogą mieć zmieniony kształt (tłoczek je grawitacyjnie odkształca). I sam tłoczek wypracowuje się nierównomiernie. Wyczyściłem wszystko i nasmarowałem. Lekko wszedł w zacisk. Gumka się nie odgięła .... wszytko czyste i dalej jest to samo. Mam pytanie: Co ma spowodować że tłoczek cofa się ? ....nierówność tarczy odpycha tłoczek ? Czy może pompa hamulcowa ma wytworzyć podciśnienie i cofnąć tłoczek po tym jak puszczam hamulec ? Na fotkach te ślady zużycia mogą wydawać się znaczne ... ale serio nie czuję ich pod palcem ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Zarejestrowany: Nov 2018
Miasto: Olsztyn (Wa-Ma)
Posty: 309
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Przebieg: mój 3,5
![]() Online: 1 tydzień 4 dni 19 godz 34 min 25 s
|
![]() Cytat:
Pompa nawet z ABS raczej podciśnienia nie wygeneruje... ![]() Edyta: Coś zmieniałeś ostatnio - podnóżki, ustawienia, buty ? Bo ew. może delikatnie pociskasz nogą pedał hamulca ?
__________________
Psy szczekają, a motocykl jedzie dalej... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 533
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
![]() Online: 2 tygodni 13 godz 59 min 58 s
|
![]() Cytat:
Pod gumką czyściutko. Czy można włożyć uszczelniacz odwrotnie ? Nie zauważyłem żeby była ona niesymetryczna. Gumka przeciwpyłowa tez nie. Sprężystość gumki ?... hmmm .. ona bardzo nieznacznie wystaje ponad gładź cylindra. .. i mam wrażenie że rowek w którym leży gumka jest niesymetrycznie toczony co powoduje że jedna krawędź gumki wystaje wyżej niż druga.... nie wiem jak ta sprężystość mogła by działać. Ale fakt .. odpowietrzenie .. być może coś zostało. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
![]() |
![]()
Nie smarować niczym tłoczka. Dosłownie może mgła ino z DOT4.
Prowadnice ok? Zacisk przesuwa się na nich lekko? W jakim stanie są przewody hamulcowe? Nie są jeszcze oem guma? Czy nie masz jakichś dziwnych klocków co Nie przesuwają się lekko po jarzmie? Na koniec - dwie rzeczy i obydwie odległe: ile jest płynu hamulcowego w zbiorniczku - ujmij na wszelki wypadek na początek z centymetr, w dalszej kolejności zainteresowałbym się pompą hamulcową. Zachowaj kolejność postępowania.
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Fazi przez Zet
![]() Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Berlin
Posty: 6,363
Motocykl: RD07
Przebieg: ∞
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 10 miesiące 1 tydzień 4 dni 18 godz 25 min 0
|
![]()
Brat miał przypadek na warsztacie w samochodzie, że wąż hamulcowy gumowy w środku spuchnal, i blokował powrót. Znaleźli to dopiero po wymianie zacisku i pompy hamulcowej
__________________
Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
![]() Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 533
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
![]() Online: 2 tygodni 13 godz 59 min 58 s
|
![]() Cytat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
![]() |
![]()
Jeśli to oem guma przewody to zdecydowanie bym to wyebał lobem nad stodołą niezależnie od wszystkiego. Pytałem bo tak jak Fazeusz pisał - bywa różnie.
Z klockami może być że tłoczek się cofa - klocki nie. NIE PYTAJ skąd wiem ![]()
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
![]() |
![]()
Sprawdził bym jeszcze luzy łożysk koła.
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 533
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
![]() Online: 2 tygodni 13 godz 59 min 58 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
![]() |
![]()
Ano luz może powodować przestawianie kątowe koła/tarczy względem osi/zacisku przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Do powoduje tarcie a przy znacznych luzach - tak 2-3 mm na obręczy - również rozpychanie klocków. Wtedy spada też skuteczność hamowania i zwiększa się skok jałowy klamki/pedału.
Miałem tak jak się zgapiłem w kilku motkach terenowych gdzie łożyska zwykle roku nie przeżywają. Edit: ntb jak by się klocek nie cofał to po jeździe było by konkretne tarcie i rano przy nie używaniu tylnego hebla z jakiego niby położenia tłoczek/klocki by się miały cofać? Może jest jednak inna przyczyna tarcia?
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Zapowietrzajacy sie hamulec tylny. | goral | KTM | 13 | 09.04.2024 19:46 |
Hamulec postojowy jako hamulec tylny bez ABS | nocny | Hamulce, kola, opony | 1 | 12.08.2022 14:24 |
Siłowniczek o małym polu pracy: 3-8cm wysięgu; hamulec tylny? | Mateusz93 | Inne - dyskusja ogólna | 11 | 14.11.2019 23:10 |