|  12.03.2017, 18:39 | #1 | 
|  Zarejestrowany: Jan 2017 Miasto: Marki 
					Posty: 124
				 Motocykl: Czarcia Pani   Online: 1 tydzień 4 dni 18 godz 16 min 27 s |  Przegląd 1000km 
			
			Hey. Gdzie i za ile robiliście serwis w Wwa? Czy lepiej jechać po za, np do Lublina, gdzie odbierałem moto? Jaki olej macie zalany? | 
|   |   | 
|  12.03.2017, 18:41 | #2 | 
| I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24  |   
			
			Ja robiłem w Honda Plaza. Koszt ok 420 pln. Zalewali chyba motulem.
		 | 
|   |   | 
|  13.03.2017, 12:54 | #3 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2016 Miasto: TAK 
					Posty: 135
				 Motocykl: CRF1000L GS1200adv Przebieg: jest   Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s |   
			
			Ja robiłem u swojego sprzedawcy, koszt 430 czy 450pln. Po zlaniu starego oleju zleciłem dodatkowo płukanie silnika olejem półsyntetycznym hondy (było co oglądać po zlaniu) i zalałem syntetykiem hondy.
		 
				__________________ Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny | 
|   |   | 
|  13.03.2017, 13:15 | #4 | 
|  Zarejestrowany: Apr 2008 Miasto: Wroclaw 
					Posty: 2,387
				 Motocykl: RD04 Przebieg: 40.000   Online: 3 miesiące 2 dni 2 godz 50 min 11 s |   
			
			Na czym polega płukanie? Zalewanie chwila pochodzi i zlewanie czy cos jeszcze? 
				__________________ Agent 0,7 | 
|   |   | 
|  13.03.2017, 13:29 | #5 | 
| I CAN'T KEEP CALM I'M FROM POLAND KU_WA Słońce do 04.09.24  |   
			
			Mnie bardziej interesuje cel takiego zabiegu. Płukanka bardziej mi się kojarzy z preparatem na bazie nafty, który ma na celu rozpuszczenie i usunięcie zanieczyszczeń. Płukanie półsyntetykiem syntetyka w nowym moto? Nie kumam. Ktoś przybliży o co chodzi?
		 | 
|   |   | 
|  13.03.2017, 14:56 | #6 | 
|  Zarejestrowany: Nov 2016 Miasto: TAK 
					Posty: 135
				 Motocykl: CRF1000L GS1200adv Przebieg: jest   Online: 1 tydzień 2 dni 2 godz 28 min 5 s |   
			
			Z tym przepłukaniem silnika chodziło mi o usunięcie syfu i resztek oleju fabrycznego (bo do końca nie wylata) z komory silnika. Po zlaniu pierwszego oleju (po 1000km; fabryczny olej to nie syntetyk, nawet nie wiadomo jakie ma parametry) w misce widać było dużo zanieczyszczeń. Dlatego zalaliśmy silnik nowym olejem (półsyntetyk - mniejszy koszt, i może być mieszany z syntetykiem) odpaliliśmy, trochę pochodził przy eksploatacyjnej temperaturze, następnie krótka przejażdżka - radocha dla Pana mechanika i zlaliśmy go dla pozbycia się pozostałości "pierwszego syfu" i resztek pierwszego oleju. Następnie zalaliśmy docelowego syntetyka. Zawsze tak robię przy nowych silnikach, taka szkoła. Przy kolejnej wymianie, po 10 000km, olej był "czysty", klarowny.
		 
				__________________ Umiejętność prawidłowej oceny przychodzi z doświadczeniem. Niestety doświadczenia przybywa w wyniku niewłaściwej oceny Ostatnio edytowane przez VIPER : 13.03.2017 o 23:59 | 
|   |   | 
|  13.03.2017, 19:55 | #7 | 
| Administrator  |   
			
			Dobre samopoczucie po takim zabiegu to ważna rzecz i dla właściciela i mechanika ( dodatkowa robota i materiał). Operacja nie zaszkodzi na pewno , kasy w kieszeni mniej też na pewno , więcej u mechanika też na pewno , a dla silnika........raczej obojętne. Czyli trzy pewniaki i jeden neutral  , co tam kto lubi. 
				__________________ AT03 | 
|   |   | 
|  13.03.2017, 21:33 | #8 | |
|  |   Cytat: 
    
				__________________ kto smaruje ten jedzie | |
|   |   | 
|  13.03.2017, 21:46 | #9 | 
|  Zarejestrowany: May 2009 Miasto: Warszawa / Ankara 
					Posty: 354
				 Motocykl: SD 04 Przebieg: 17000 +   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 7 godz 29 min 40 s |   
			
			Ważne aby oba korki odkręcili.
		 | 
|   |   | 
|  14.03.2017, 14:34 | #10 | 
| Kierowca bombowca  Zarejestrowany: Mar 2008 Miasto: Kraków 
					Posty: 2,570
				 Motocykl: RD07a   Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 19 godz 56 min 4 s |   
			
			Ważne też, żeby po zabiegu korek właściwie dokręcili, bo inaczej dupa zbita..
		 
				__________________ AT RD07A, '98, HRC | 
|   |   |