Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03.09.2025, 21:34   #10
rrolek

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Feb 2009
Miasto: a raczej wieś
Posty: 1,565
Motocykl: z lekkim adhd
rrolek jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 dni 2 godz 40 min 18 s
Domyślnie

Ano luz może powodować przestawianie kątowe koła/tarczy względem osi/zacisku przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem. Do powoduje tarcie a przy znacznych luzach - tak 2-3 mm na obręczy - również rozpychanie klocków. Wtedy spada też skuteczność hamowania i zwiększa się skok jałowy klamki/pedału.
Miałem tak jak się zgapiłem w kilku motkach terenowych gdzie łożyska zwykle roku nie przeżywają.

Edit: ntb jak by się klocek nie cofał to po jeździe było by konkretne tarcie i rano przy nie używaniu tylnego hebla z jakiego niby położenia tłoczek/klocki by się miały cofać? Może jest jednak inna przyczyna tarcia?
__________________
Są jeszcze piękne zadupia na tym świecie.
rrolek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem