Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 03.09.2025, 19:18   #1
syncronizator
 
syncronizator's Avatar


Zarejestrowany: Sep 2021
Miasto: Chrząszczyrzewoszyce powiat Łękołody
Posty: 534
Motocykl: CRF1100
Przebieg: 91000
syncronizator jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 14 godz 30 min 11 s
Domyślnie Hamulec tylny - gorąca tarcza.

Mam taki temat, że dość mocno grzeje się tarcza hamulcowa tylnego koła.
CRF1100 przebieg 93tyś od nowości w moich rękach.
Jest tak gorąca, że nie mogę dotykać jej dłużej niż pół sekundy.

Dzieje się tak pomimo że koło nie jest zblokowane.
Postawienie na centralce zaraz po jeździe i zakręcenie kołem jest dość swobodne... coś tam ociera ale koło nie ma bloka i kręci się dość długo jak na koło obciążone łańcuchem.

Dzieje się tak również gdy startuję rano i nie używam zupełnie tylnego hamulca.
Po kilku kilometrach tarcza jest gorąca.

Wyraźnie tłoczek się nie cofa.

Rozebrałem zacisk obejrzałem tłoczek i wnętrze zacisku.
Na tłoczku są ślady zużycia jednak nie są wyczuwalne pod palcem.
Wymieniłem gumki na nowe OEM bo ktoś mi powiedział że tłoczek po wyjęciu z zacisku nigdy nie włoży się w tym samym miejscu gdyż uszczelniacze mogą mieć zmieniony kształt (tłoczek je grawitacyjnie odkształca).
I sam tłoczek wypracowuje się nierównomiernie.


Wyczyściłem wszystko i nasmarowałem. Lekko wszedł w zacisk.
Gumka się nie odgięła .... wszytko czyste i dalej jest to samo.

Mam pytanie:
Co ma spowodować że tłoczek cofa się ? ....nierówność tarczy odpycha tłoczek ?
Czy może pompa hamulcowa ma wytworzyć podciśnienie i cofnąć tłoczek po tym jak puszczam hamulec ?

Na fotkach te ślady zużycia mogą wydawać się znaczne ... ale serio nie czuję ich pod palcem ...
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpeg q1.jpeg (84.7 KB, 11 wyświetleń)
Typ pliku: jpeg q2.jpeg (75.3 KB, 12 wyświetleń)
syncronizator jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem