To i może ja swoje 3 grosze dorzucę :
1. Przede wszystkim wypiernicz OD RAZU kitowe opony Dunlop!
 
- jeździłem w niedzielę po szutrach , kamieniach i asfalcie ( nie miałem trudności z opanowaniem motka ale jest to typowo asfaltowa opona )
2. Grzałki, grzane rączki czy podgrzewane manetki, jak wolisz - utarło się, że grzeją słabo i psują się. 
- 
mnie ori zwaliły się już 2 razy więc zdecydowanie odradzam 
3. Kufry - sprawa dyskusyjna jak wszystko zresztą. Moim zdaniem jak masz że stelażem to masz dodatkową ochronę - to moje zdanie,
- 
tak jak kolega pisze akcesoryjne mają stelaż więc dodatkowa ochrona, świetną robotę robią Apduro 
4. Gmole - mam DCT, więc wziąłem górne i dolne, żeby chroniły skrzynkę. Na pewno nie bierz ori, bo nawet handlarz mówił i w katalogu też jest napisane, że jest to DEKORRAHMEN - tłumaczyć chyba nikomu nie trzeba.
- 
też się zgadzam , są to "uchwyty na halogeny" a nie gmole 
 polecam Heed 
5. Gniazdo 12V ori kosztuje kosmiczne pieniądze, więc lepiej albo samemu albo dedykowane dokupić. 
-
 mam ori ale oczywiście można tańsze
6. Wrzuć sobie podwyższenie kiery i będzie już miodzio. 
- 
zależności od wzrostu 
7. Zaopatrzenie się w Batzen'a - poszukaj na forum, było o tym - możliwość regulacji niskiej, ori szyby. Ja mam 183 cm i mam w połowie ustawień.
-
mam polecam ale mam 192cm
8. Warto zmienić handbary. Ale jeśli nie będziesz śmigał po ciężkim terenie to chyba nie warto - Twoja decyzja. 
- 
gównolit 