Odcinek 12, czyli mostów nie było, ale i tak było ...fajnie było  
Znów rozbiliśmy się tak, żeby poranne słońce nie zmuszało do opuszczenia namiotu o 6 rano.
I to był błąd. 
Wygoniło nas zimno 
 
Zebranie się do jazdy zeszło nieco dłużej, także przez kota, który właził wszędzie i o mało co robiłby za pasażera w dalszej jeździe 
 
 
Na pierwszy ogień mamy dziś rezerwat geologiczny „Głazowisko Bachanowo”. 
To skupisko głazów narzutowych, podobno jest ich 10 tys., zostały wymyte z gliny przez wodę z topniejącego lądolodu.
Jakoś bardzo atrakcyjnie nie wygląda:
 
 
Do rezerwatu prowadzi ścieżka, ale my dojechaliśmy rżyskiem 
 
 
Potem Raf znalazł jakiś leśny skrót do Przerośli, gdzie było mocno pagórkowato nawet:
 
 
W Przerośli znów wjechaliśmy na szuter-autostradę ze znakami szlaku rowerowego R65.
Raf lansuje się w polu:
 
Jedziemy pagórkami, małe jeziorka rynnowe w dole:
 
Wszędzie krowy! W Lubuskim obrazy niespotykane 
 
 
Chyba zacznę kupować mleko z Podlasia, albo Suwalszczyzny, bo te krowy jeszcze widzą słońce i trawę na żywo…
 
Każdy jedzie w swoją stronę 
 
 
Kolejny lans Rafa:
 
I pojechał 
 
 
Na rozstaju dróg:
 
Rower mnie goni !!!
 
Ciekawe, co jeszcze przede mną 
 
 
Pagórki!
 
Docieramy do jednej z większych atrakcji okolic, czyli mostów w Stańczykach. 
Zwanych także niepoprawnie wiaduktami 

 Albo jeszcze niepoprawniej akweduktami 

Jest środek tygodnia, a tłumy niezłe, chyba nie chcę wiedzieć, jak tu wygląda w weekendy…
 
 
Mosty w Stańczykach należą do najwyższych w Polsce, mają pięć przęseł i wysokość do 36,5 m. 
 
Wybudowano je w latach 1912-18. Oba mosty są równoległe, a architektura wyglądem przypomina rzymskie akwedukty w Pont-du-Gard. 
Miały być częścią ważnej magistrali prowadzącej na Litwę, ale po zakończeniu I wojny światowej i zmianach na mapie politycznej posłużyły jedynie lokalnej trasie jednotorowej do Żytkiejm. 
Tor położono tylko na jednym z mostów i od 1927 zaczęły kursować pociągi. Linia została rozebrana przez Armię Czerwoną w 1945.
I tak to sobie stoi do dziś.
 
Konstrukcja mostów jest przedmiotem sporów. Według niektórych, beton uzbrojono balami drewna zamiast stalą. 
Fragmenty drewnianych bali są zresztą dobrze widoczne w miejscach uszkodzeń przęseł. 
w dole rzeczka:
 
Na tablicy z historią mostów znajdujemy informację, że bardzo podobne „wiadukty” stoją także w Kiepojciach. 
Hmmm, nie słyszeliśmy. Czyli jest szansa na brak stonki turystycznej, jedziemy 
 
 
Po kilku km widzimy nawet znak „Mosty w Kiepojciach – 1,5 km”
Po 0,5 km dojeżdżamy do tego:
 
No ładne, ale nie jest to most (tylko właśnie wiadukt) i z pewnością nie dwa 
 
 
 
Jedziemy więc dalej szutrem w poszukiwaniu mostów właściwych 
 
 
cdn.